Cadillac XLR-V si vyšlápne na Mercedes SL 55 AMG

Cadillac korunoval modelovou paletu luxusního dvoumístného roadsteru XLR ostrou verzí XLR-V. Vyladěný vůz se postaví do opozice takovým kabrioletům, jako je např. Mercedes-Benz SL 55 AMG, Lexus SC nebo Jaguar XKR Convertible. A premiéra? Kde jinde by mohl Cadillac představit XLR zákazníkům, než na domácím autosalónu v New Yorku.

Srdcem kabria je v tomto případě vidlicový osmiválec s objemem 4.4 l. Kompresorem přeplňovaný agregát disponuje výkonem 324 kW (440 k) a maximální točivý moment je 576 Nm. První šestistupňový automat od Cadillacu přenáší výkon na zadní kola. Sprint z nuly na 100 km/h zvládá XLR pod 5 s.

Desetipaprskové ráfky s průměrem 19 palců obouvají pneumatiky o rozměrech 235/45 vpředu a 255/40 vzadu. Kvůli silnému motoru byl kompletně přepracován výfukový systém, který je zakončen dvěma dvojitými koncovkami. V interiéru najdete doplňky ze dřeva a leštěného hliníku.

Poznámka: Dalšími modely v řadě V-series jsou CTS-V a STS-V. V-Series znamená u Cadillacu to samé jako u BMW řada M či u Mercedes-Benzu AMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků