Cadillac V1000 CTS-V Hennessey jede 370 km

Americká ladičské společnost Hennessey připravuje extrémně výkonnou verzi beztak výkonného kupé Cadillac CTS-V.
Cadillac V1000 CTS-V Hennessey jede 370 km

Značka Hennessey se již v minulosti proslavila laděním řady špičkových automobilů, specializuje se na americkou produkci (např. Hennessey Corvette Z700), ale nepohrdne ani evropskou inspirací (Hennessey Venom GT je vylepšenou verzí Lotusu Elise). Nyní však její představitelé obrátili svoji pozornost směrem k novému kupé Cadillac CTS-V Coupe z domácí produkce, jež následuje obdobné projekty postavené na základě verzí CTS-V sedan a kombi. A tak se zrodila stavba V1000 CTS-V Coupe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Cadillac V1000 CTS-V Coupe

Značka Hennessey začala tím, že vzala standardní, kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l LSA s výkonem 556 koní (407 kW) a nahradila jej modifikovaným osmiválcem LS s objemem rovných 7,0 l a dvěma turbodmychadly. Díky celé škále úprav se jí podařilo z tohoto srdce vykřesat rovných 1 000 koní (736 kW) při rozumných 6 400 ot./min. a neuvěřitelných 1 287 Nm točivého momentu ve 4 000 ot./min., přičemž se tentokrát nemusíte bát žádných omluv směřujících k redukci těchto parametrů ve prospěch životnosti převodného ústrojí.

Kupé Hennessey V1000 má z klidu na 96 km/h zrychlit za 3,5 s, čtvrtmíle padne za 10,9 s s výslednou rychlostí 219 km/h a nejvyšší rychlost dosáhne 370 km/h. Posílená brzdová soustava disponuje keramickými kotouči s průměrem 383 mm vpředu i vzadu a osmipístkovými třmeny vpředu a třmeny šestipístkovými vzadu. Značka Hennessey pro toto kupé připravila také speciální interiér čalouněný kombinací kůže, Alcantary a kompozitovými doplňky. Zvenčí se novinka vyznačuje dvacetipalcovými litými ráfky a rozšířenými blatníky z uhlíkových kompozitů. Pokud si na tento superstroj brousíte zuby, musíte být rychlí: Hennessey plánuje vyrobit pouze 12 vozů V1000 CTS-V Coupe.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků