Cadillac V1000 CTS-V Hennessey jede 370 km

Americká ladičské společnost Hennessey připravuje extrémně výkonnou verzi beztak výkonného kupé Cadillac CTS-V.
Cadillac V1000 CTS-V Hennessey jede 370 km

Značka Hennessey se již v minulosti proslavila laděním řady špičkových automobilů, specializuje se na americkou produkci (např. Hennessey Corvette Z700), ale nepohrdne ani evropskou inspirací (Hennessey Venom GT je vylepšenou verzí Lotusu Elise). Nyní však její představitelé obrátili svoji pozornost směrem k novému kupé Cadillac CTS-V Coupe z domácí produkce, jež následuje obdobné projekty postavené na základě verzí CTS-V sedan a kombi. A tak se zrodila stavba V1000 CTS-V Coupe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Cadillac V1000 CTS-V Coupe

Značka Hennessey začala tím, že vzala standardní, kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l LSA s výkonem 556 koní (407 kW) a nahradila jej modifikovaným osmiválcem LS s objemem rovných 7,0 l a dvěma turbodmychadly. Díky celé škále úprav se jí podařilo z tohoto srdce vykřesat rovných 1 000 koní (736 kW) při rozumných 6 400 ot./min. a neuvěřitelných 1 287 Nm točivého momentu ve 4 000 ot./min., přičemž se tentokrát nemusíte bát žádných omluv směřujících k redukci těchto parametrů ve prospěch životnosti převodného ústrojí.

Kupé Hennessey V1000 má z klidu na 96 km/h zrychlit za 3,5 s, čtvrtmíle padne za 10,9 s s výslednou rychlostí 219 km/h a nejvyšší rychlost dosáhne 370 km/h. Posílená brzdová soustava disponuje keramickými kotouči s průměrem 383 mm vpředu i vzadu a osmipístkovými třmeny vpředu a třmeny šestipístkovými vzadu. Značka Hennessey pro toto kupé připravila také speciální interiér čalouněný kombinací kůže, Alcantary a kompozitovými doplňky. Zvenčí se novinka vyznačuje dvacetipalcovými litými ráfky a rozšířenými blatníky z uhlíkových kompozitů. Pokud si na tento superstroj brousíte zuby, musíte být rychlí: Hennessey plánuje vyrobit pouze 12 vozů V1000 CTS-V Coupe.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků