Cadillac V1000 CTS-V Hennessey jede 370 km

Americká ladičské společnost Hennessey připravuje extrémně výkonnou verzi beztak výkonného kupé Cadillac CTS-V.
Cadillac V1000 CTS-V Hennessey jede 370 km

Značka Hennessey se již v minulosti proslavila laděním řady špičkových automobilů, specializuje se na americkou produkci (např. Hennessey Corvette Z700), ale nepohrdne ani evropskou inspirací (Hennessey Venom GT je vylepšenou verzí Lotusu Elise). Nyní však její představitelé obrátili svoji pozornost směrem k novému kupé Cadillac CTS-V Coupe z domácí produkce, jež následuje obdobné projekty postavené na základě verzí CTS-V sedan a kombi. A tak se zrodila stavba V1000 CTS-V Coupe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Cadillac V1000 CTS-V Coupe

Značka Hennessey začala tím, že vzala standardní, kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l LSA s výkonem 556 koní (407 kW) a nahradila jej modifikovaným osmiválcem LS s objemem rovných 7,0 l a dvěma turbodmychadly. Díky celé škále úprav se jí podařilo z tohoto srdce vykřesat rovných 1 000 koní (736 kW) při rozumných 6 400 ot./min. a neuvěřitelných 1 287 Nm točivého momentu ve 4 000 ot./min., přičemž se tentokrát nemusíte bát žádných omluv směřujících k redukci těchto parametrů ve prospěch životnosti převodného ústrojí.

Kupé Hennessey V1000 má z klidu na 96 km/h zrychlit za 3,5 s, čtvrtmíle padne za 10,9 s s výslednou rychlostí 219 km/h a nejvyšší rychlost dosáhne 370 km/h. Posílená brzdová soustava disponuje keramickými kotouči s průměrem 383 mm vpředu i vzadu a osmipístkovými třmeny vpředu a třmeny šestipístkovými vzadu. Značka Hennessey pro toto kupé připravila také speciální interiér čalouněný kombinací kůže, Alcantary a kompozitovými doplňky. Zvenčí se novinka vyznačuje dvacetipalcovými litými ráfky a rozšířenými blatníky z uhlíkových kompozitů. Pokud si na tento superstroj brousíte zuby, musíte být rychlí: Hennessey plánuje vyrobit pouze 12 vozů V1000 CTS-V Coupe.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků