Cadillac ukázal rivala BMW řady 3. Nové CT4-V má 2,7litrový čtyřválec a 320 koní

Sedany ještě nevymřely ani u Cadillacu a americká značka tak představuje náhradu staršího modelu ATS. A to hned v její nejvýkonnější verzi.

Svět je plný SUV a crossoverů, jenže ani v zámoří u Cadillacu ještě nezanevřeli na starý dobrý sedan. Po představení dalšího rivala BMW řady 5, nového modelu CT5, nyní Cadillac vytahuje na světlo i konkurenci pro trojkový „baworák“. Novinka CT4 je náhradou za odchozí kompaktní sedan ATS a automobilka nám ho představuje hned v nejvrcholnější verzi CT4-V.

Po stránce designu si CT4-V drží zavedené křivky a prvky dnešní řady Cadillaců a kompaktní sedan pochopitelně vzhledem odkazuje na větší CT5. Lze přitom čekat, že standardní CT4 přijde oproti „véčku“ s trochu fádnějšími nárazníky, jinou mřížkou chladiče a bez dalších „sportovnějších“ maličkostí, aby byla hierarchie verzí dobře zřetelná.

Cadillac ukázal rivala pro BMW řady 5: Nový sedan CT5 dostane twin-turbo šestiválec

Cadillac ukázal rivala pro BMW řady 5: Nový sedan CT5 dostane twin-turbo šestiválec

Na velkoobjemové čtyřválce si můžeme v Evropě nechat zajít chuť, v USA ale ještě nemají problém do menšího sedanu nacpat benzinový 2,7litrový čtyřválec s turbodmychadlem. Cadillac zatím uvádí hodnotu výkonu 235 kW (320 koní) a točivý moment 500 N.m – i když potvrzení čísel ještě čekají testy a certifikace pro tamní trh.

Vůči staré generaci ATS-V jde o řádný pokles. Objevují se však informace, že do budoucna by mohl Cadillac přijít s ještě ostřejší „hardcore“ verzí CT4-V, pro kterou si nechává místo. U novinky máte každopádně na výběr z pohonu zadních nebo všech kol a jedinou volbou převodovky je desetistupňový automat.

Cadillac předpovídá svůj první elektromobil. Do boje s Teslou nasadí crossover

Cadillac předpovídá svůj první elektromobil. Do boje s Teslou nasadí crossover

Specifikace s pohonem zadních kol dostávají navíc i adaptivní podvozek Magnetic Ride Control 4.0 a samosvorný diferenciál, zatímco „čtyřkolky“ se musí spolehnout na pasivní tlumiče ZF MVS. Všechny CT4-V budou ale vybaveny brzdovým systémem Brembo a systémem pro změnu jízdních režimů s nastavením odezvy motoru, převodovky a dalších částí vozu.

Do Evropy se určitě CT4-V oficiálně nedostane. V USA je start prodeje stanoven na začátek příštího roku.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků