Cadillac ukázal rivala BMW řady 3. Nové CT4-V má 2,7litrový čtyřválec a 320 koní

Sedany ještě nevymřely ani u Cadillacu a americká značka tak představuje náhradu staršího modelu ATS. A to hned v její nejvýkonnější verzi.

Svět je plný SUV a crossoverů, jenže ani v zámoří u Cadillacu ještě nezanevřeli na starý dobrý sedan. Po představení dalšího rivala BMW řady 5, nového modelu CT5, nyní Cadillac vytahuje na světlo i konkurenci pro trojkový „baworák“. Novinka CT4 je náhradou za odchozí kompaktní sedan ATS a automobilka nám ho představuje hned v nejvrcholnější verzi CT4-V.

Po stránce designu si CT4-V drží zavedené křivky a prvky dnešní řady Cadillaců a kompaktní sedan pochopitelně vzhledem odkazuje na větší CT5. Lze přitom čekat, že standardní CT4 přijde oproti „véčku“ s trochu fádnějšími nárazníky, jinou mřížkou chladiče a bez dalších „sportovnějších“ maličkostí, aby byla hierarchie verzí dobře zřetelná.

Cadillac ukázal rivala pro BMW řady 5: Nový sedan CT5 dostane twin-turbo šestiválec

Cadillac ukázal rivala pro BMW řady 5: Nový sedan CT5 dostane twin-turbo šestiválec

Na velkoobjemové čtyřválce si můžeme v Evropě nechat zajít chuť, v USA ale ještě nemají problém do menšího sedanu nacpat benzinový 2,7litrový čtyřválec s turbodmychadlem. Cadillac zatím uvádí hodnotu výkonu 235 kW (320 koní) a točivý moment 500 N.m – i když potvrzení čísel ještě čekají testy a certifikace pro tamní trh.

Vůči staré generaci ATS-V jde o řádný pokles. Objevují se však informace, že do budoucna by mohl Cadillac přijít s ještě ostřejší „hardcore“ verzí CT4-V, pro kterou si nechává místo. U novinky máte každopádně na výběr z pohonu zadních nebo všech kol a jedinou volbou převodovky je desetistupňový automat.

Cadillac předpovídá svůj první elektromobil. Do boje s Teslou nasadí crossover

Cadillac předpovídá svůj první elektromobil. Do boje s Teslou nasadí crossover

Specifikace s pohonem zadních kol dostávají navíc i adaptivní podvozek Magnetic Ride Control 4.0 a samosvorný diferenciál, zatímco „čtyřkolky“ se musí spolehnout na pasivní tlumiče ZF MVS. Všechny CT4-V budou ale vybaveny brzdovým systémem Brembo a systémem pro změnu jízdních režimů s nastavením odezvy motoru, převodovky a dalších částí vozu.

Do Evropy se určitě CT4-V oficiálně nedostane. V USA je start prodeje stanoven na začátek příštího roku.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků