Cadillac ukázal rivala BMW řady 3. Nové CT4-V má 2,7litrový čtyřválec a 320 koní

Sedany ještě nevymřely ani u Cadillacu a americká značka tak představuje náhradu staršího modelu ATS. A to hned v její nejvýkonnější verzi.

Svět je plný SUV a crossoverů, jenže ani v zámoří u Cadillacu ještě nezanevřeli na starý dobrý sedan. Po představení dalšího rivala BMW řady 5, nového modelu CT5, nyní Cadillac vytahuje na světlo i konkurenci pro trojkový „baworák“. Novinka CT4 je náhradou za odchozí kompaktní sedan ATS a automobilka nám ho představuje hned v nejvrcholnější verzi CT4-V.

Po stránce designu si CT4-V drží zavedené křivky a prvky dnešní řady Cadillaců a kompaktní sedan pochopitelně vzhledem odkazuje na větší CT5. Lze přitom čekat, že standardní CT4 přijde oproti „véčku“ s trochu fádnějšími nárazníky, jinou mřížkou chladiče a bez dalších „sportovnějších“ maličkostí, aby byla hierarchie verzí dobře zřetelná.

Cadillac ukázal rivala pro BMW řady 5: Nový sedan CT5 dostane twin-turbo šestiválec

Cadillac ukázal rivala pro BMW řady 5: Nový sedan CT5 dostane twin-turbo šestiválec

Na velkoobjemové čtyřválce si můžeme v Evropě nechat zajít chuť, v USA ale ještě nemají problém do menšího sedanu nacpat benzinový 2,7litrový čtyřválec s turbodmychadlem. Cadillac zatím uvádí hodnotu výkonu 235 kW (320 koní) a točivý moment 500 N.m – i když potvrzení čísel ještě čekají testy a certifikace pro tamní trh.

Vůči staré generaci ATS-V jde o řádný pokles. Objevují se však informace, že do budoucna by mohl Cadillac přijít s ještě ostřejší „hardcore“ verzí CT4-V, pro kterou si nechává místo. U novinky máte každopádně na výběr z pohonu zadních nebo všech kol a jedinou volbou převodovky je desetistupňový automat.

Cadillac předpovídá svůj první elektromobil. Do boje s Teslou nasadí crossover

Cadillac předpovídá svůj první elektromobil. Do boje s Teslou nasadí crossover

Specifikace s pohonem zadních kol dostávají navíc i adaptivní podvozek Magnetic Ride Control 4.0 a samosvorný diferenciál, zatímco „čtyřkolky“ se musí spolehnout na pasivní tlumiče ZF MVS. Všechny CT4-V budou ale vybaveny brzdovým systémem Brembo a systémem pro změnu jízdních režimů s nastavením odezvy motoru, převodovky a dalších částí vozu.

Do Evropy se určitě CT4-V oficiálně nedostane. V USA je start prodeje stanoven na začátek příštího roku.

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

dnes | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků