Cadillac ukázal rivala BMW řady 3. Nové CT4-V má 2,7litrový čtyřválec a 320 koní

Sedany ještě nevymřely ani u Cadillacu a americká značka tak představuje náhradu staršího modelu ATS. A to hned v její nejvýkonnější verzi.

Svět je plný SUV a crossoverů, jenže ani v zámoří u Cadillacu ještě nezanevřeli na starý dobrý sedan. Po představení dalšího rivala BMW řady 5, nového modelu CT5, nyní Cadillac vytahuje na světlo i konkurenci pro trojkový „baworák“. Novinka CT4 je náhradou za odchozí kompaktní sedan ATS a automobilka nám ho představuje hned v nejvrcholnější verzi CT4-V.

Po stránce designu si CT4-V drží zavedené křivky a prvky dnešní řady Cadillaců a kompaktní sedan pochopitelně vzhledem odkazuje na větší CT5. Lze přitom čekat, že standardní CT4 přijde oproti „véčku“ s trochu fádnějšími nárazníky, jinou mřížkou chladiče a bez dalších „sportovnějších“ maličkostí, aby byla hierarchie verzí dobře zřetelná.

Cadillac ukázal rivala pro BMW řady 5: Nový sedan CT5 dostane twin-turbo šestiválec

Cadillac ukázal rivala pro BMW řady 5: Nový sedan CT5 dostane twin-turbo šestiválec

Na velkoobjemové čtyřválce si můžeme v Evropě nechat zajít chuť, v USA ale ještě nemají problém do menšího sedanu nacpat benzinový 2,7litrový čtyřválec s turbodmychadlem. Cadillac zatím uvádí hodnotu výkonu 235 kW (320 koní) a točivý moment 500 N.m – i když potvrzení čísel ještě čekají testy a certifikace pro tamní trh.

Vůči staré generaci ATS-V jde o řádný pokles. Objevují se však informace, že do budoucna by mohl Cadillac přijít s ještě ostřejší „hardcore“ verzí CT4-V, pro kterou si nechává místo. U novinky máte každopádně na výběr z pohonu zadních nebo všech kol a jedinou volbou převodovky je desetistupňový automat.

Cadillac předpovídá svůj první elektromobil. Do boje s Teslou nasadí crossover

Cadillac předpovídá svůj první elektromobil. Do boje s Teslou nasadí crossover

Specifikace s pohonem zadních kol dostávají navíc i adaptivní podvozek Magnetic Ride Control 4.0 a samosvorný diferenciál, zatímco „čtyřkolky“ se musí spolehnout na pasivní tlumiče ZF MVS. Všechny CT4-V budou ale vybaveny brzdovým systémem Brembo a systémem pro změnu jízdních režimů s nastavením odezvy motoru, převodovky a dalších částí vozu.

Do Evropy se určitě CT4-V oficiálně nedostane. V USA je start prodeje stanoven na začátek příštího roku.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků