Cadillac ukázal rivala BMW řady 3. Nové CT4-V má 2,7litrový čtyřválec a 320 koní

Sedany ještě nevymřely ani u Cadillacu a americká značka tak představuje náhradu staršího modelu ATS. A to hned v její nejvýkonnější verzi.

Svět je plný SUV a crossoverů, jenže ani v zámoří u Cadillacu ještě nezanevřeli na starý dobrý sedan. Po představení dalšího rivala BMW řady 5, nového modelu CT5, nyní Cadillac vytahuje na světlo i konkurenci pro trojkový „baworák“. Novinka CT4 je náhradou za odchozí kompaktní sedan ATS a automobilka nám ho představuje hned v nejvrcholnější verzi CT4-V.

Po stránce designu si CT4-V drží zavedené křivky a prvky dnešní řady Cadillaců a kompaktní sedan pochopitelně vzhledem odkazuje na větší CT5. Lze přitom čekat, že standardní CT4 přijde oproti „véčku“ s trochu fádnějšími nárazníky, jinou mřížkou chladiče a bez dalších „sportovnějších“ maličkostí, aby byla hierarchie verzí dobře zřetelná.

Cadillac ukázal rivala pro BMW řady 5: Nový sedan CT5 dostane twin-turbo šestiválec

Cadillac ukázal rivala pro BMW řady 5: Nový sedan CT5 dostane twin-turbo šestiválec

Na velkoobjemové čtyřválce si můžeme v Evropě nechat zajít chuť, v USA ale ještě nemají problém do menšího sedanu nacpat benzinový 2,7litrový čtyřválec s turbodmychadlem. Cadillac zatím uvádí hodnotu výkonu 235 kW (320 koní) a točivý moment 500 N.m – i když potvrzení čísel ještě čekají testy a certifikace pro tamní trh.

Vůči staré generaci ATS-V jde o řádný pokles. Objevují se však informace, že do budoucna by mohl Cadillac přijít s ještě ostřejší „hardcore“ verzí CT4-V, pro kterou si nechává místo. U novinky máte každopádně na výběr z pohonu zadních nebo všech kol a jedinou volbou převodovky je desetistupňový automat.

Cadillac předpovídá svůj první elektromobil. Do boje s Teslou nasadí crossover

Cadillac předpovídá svůj první elektromobil. Do boje s Teslou nasadí crossover

Specifikace s pohonem zadních kol dostávají navíc i adaptivní podvozek Magnetic Ride Control 4.0 a samosvorný diferenciál, zatímco „čtyřkolky“ se musí spolehnout na pasivní tlumiče ZF MVS. Všechny CT4-V budou ale vybaveny brzdovým systémem Brembo a systémem pro změnu jízdních režimů s nastavením odezvy motoru, převodovky a dalších částí vozu.

Do Evropy se určitě CT4-V oficiálně nedostane. V USA je start prodeje stanoven na začátek příštího roku.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků