Automobilka Cadillac v praxi ladí své asistenční a bezpečnostní soustavy na bázi radaru na Brooklynském mostě v New Yorku.
Jeden z nejstarších lanových mostů v USA se stal jednou z dominant města New Yorku a nově též místem, na kterém koncern General Motors testuje své elektronické systémy zvyšující úroveň aktivní bezpečnosti. Vyšlechtěny zde byly nově především modely Cadillac XTS a Cadillac ATS.
Sami jsme se již přesvědčili o tom, že hlídání okolí vozu skrze nejrůznější senzory a vyhodnocování situace ústící v zásahy do řízení může být záležitostí dosti ošemetnou. Takže je třeba smířit se s konstatováním, že konstruktéři automobilů mohou riziko chyby pouze omezovat, ale nikoli vyloučit, což je mimochodem konstatování celkem smutné.
Konstruktéři značky Cadillac zvolili za jednu z testovacích lokalit pro své soustavy aktivní bezpečnosti Brooklynský most, který vyniká (pro radary) nepřesným ohraničením, značným podílem kovů (radary si je občas pletou se stojícími vozidly) a hustým provozem. Cadillac nyní připravil systémy Driver Awarness a Driver Assist, jež se stávají součástmi paketu Driver Assist připraveného právě pro modely XTS a ATS.
Soustava zahrnuje zejména prevenci střetu s vpředu či vzadu jedoucím vozem (vysílá impulzy skrze vibrace do sedadla řidiče), hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu a samočinné brzdění. Již v dohledné době se k nim přidá také tempomat Super Cruise, jenž na dálnicích umožní provoz auta zcela bez zásahů řidiče, neboť má využívat kromě adaptivního tempomatu a automatického brzdění také samočinné řízení.