Cadillac STS-V: nejrychlejší caddy

Pro ostré verze svých vozů používá Cadillac přídomek „-V“. Po menším CTS-V přichází v Detroitu další rychlé autíčko, tentokrát postavené na modelu STS. Nové STS-V odlišíte od standardního provedení několika doplňky vnějšího vzhledu jakými jsou např. nápis „Supercharged“, rozšířené nasávací otvory ve snížených náraznících, zadní spojler, dvě koncovky výfuku, 18" litá kola vpředu a 19" kola vzadu. V interiéru pak najdete kůži, dřevěné a hliníkové doplňky a červenou látku doplňující kožené čalounění.

Tím nejdůležitějším je ale motor. Základem se stal klasický osmiválcový Northstar (rozvod DOHC, variabilní časování ventilů), ovšem s objemem 4.4 l a s přeplňováním. Podle tiskové zprávy Cadillacu je to nejvýkonnější motor této značky v současné době. Nabízí 328 kW (446 k) v 6 400 ot. a 583 Nm v 3 600 ot.; 90 procent točivého momentu je k dispozici mezi 2 200 a 6 000 ot., červené pole začíná na 6 700 ot. Celkově má motor o 90 kW a 156 Nm více než jeho nepřeplňovaná verze. Na stovku se s tímto cadillacem dostanete za méně než pět sekund.

Motor pohání zadní kola přes nový šestirychlostní automat Hydra-Matic 6L80, který má samozřejmě i režim sekvenčního řazení; nechybí také speciální režim pro maximální akceleraci. Na předních 18" kolech se nachází pneumatiky 255/45 R18, na zadních pak 275/40 R19. Oproti standardu jsou rovněž zvětšeny brzdové kotouče, podvozek dostal tužší stabilizátory a tlumiče, přímější převod řízení pak zajišťuje rychlejší odezvu na požadavky řidiče. Zajímavá je i funkce OnStar, která v případě nehody (pokud „vybuchnou“ airbagy) přivolá pomoc; systém má zabudovanou GPS, takže s žádostí o pomoc je vyslána i poloha automobilu. Pro vyšší bezpečnost dostal STS-V i systém pro předpovídání nehody. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků