Cadillac STS-V: nejrychlejší caddy

Pro ostré verze svých vozů používá Cadillac přídomek „-V“. Po menším CTS-V přichází v Detroitu další rychlé autíčko, tentokrát postavené na modelu STS. Nové STS-V odlišíte od standardního provedení několika doplňky vnějšího vzhledu jakými jsou např. nápis „Supercharged“, rozšířené nasávací otvory ve snížených náraznících, zadní spojler, dvě koncovky výfuku, 18" litá kola vpředu a 19" kola vzadu. V interiéru pak najdete kůži, dřevěné a hliníkové doplňky a červenou látku doplňující kožené čalounění.

Tím nejdůležitějším je ale motor. Základem se stal klasický osmiválcový Northstar (rozvod DOHC, variabilní časování ventilů), ovšem s objemem 4.4 l a s přeplňováním. Podle tiskové zprávy Cadillacu je to nejvýkonnější motor této značky v současné době. Nabízí 328 kW (446 k) v 6 400 ot. a 583 Nm v 3 600 ot.; 90 procent točivého momentu je k dispozici mezi 2 200 a 6 000 ot., červené pole začíná na 6 700 ot. Celkově má motor o 90 kW a 156 Nm více než jeho nepřeplňovaná verze. Na stovku se s tímto cadillacem dostanete za méně než pět sekund.

Motor pohání zadní kola přes nový šestirychlostní automat Hydra-Matic 6L80, který má samozřejmě i režim sekvenčního řazení; nechybí také speciální režim pro maximální akceleraci. Na předních 18" kolech se nachází pneumatiky 255/45 R18, na zadních pak 275/40 R19. Oproti standardu jsou rovněž zvětšeny brzdové kotouče, podvozek dostal tužší stabilizátory a tlumiče, přímější převod řízení pak zajišťuje rychlejší odezvu na požadavky řidiče. Zajímavá je i funkce OnStar, která v případě nehody (pokud „vybuchnou“ airbagy) přivolá pomoc; systém má zabudovanou GPS, takže s žádostí o pomoc je vyslána i poloha automobilu. Pro vyšší bezpečnost dostal STS-V i systém pro předpovídání nehody. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků