Cadillac STS-V: nejrychlejší caddy

Cadillac STS-V: nejrychlejší caddy

Pro ostré verze svých vozů používá Cadillac přídomek „-V“. Po menším CTS-V přichází v Detroitu další rychlé autíčko, tentokrát postavené na modelu STS. Nové STS-V odlišíte od standardního provedení několika doplňky vnějšího vzhledu jakými jsou např. nápis „Supercharged“, rozšířené nasávací otvory ve snížených náraznících, zadní spojler, dvě koncovky výfuku, 18" litá kola vpředu a 19" kola vzadu. V interiéru pak najdete kůži, dřevěné a hliníkové doplňky a červenou látku doplňující kožené čalounění.

Tím nejdůležitějším je ale motor. Základem se stal klasický osmiválcový Northstar (rozvod DOHC, variabilní časování ventilů), ovšem s objemem 4.4 l a s přeplňováním. Podle tiskové zprávy Cadillacu je to nejvýkonnější motor této značky v současné době. Nabízí 328 kW (446 k) v 6 400 ot. a 583 Nm v 3 600 ot.; 90 procent točivého momentu je k dispozici mezi 2 200 a 6 000 ot., červené pole začíná na 6 700 ot. Celkově má motor o 90 kW a 156 Nm více než jeho nepřeplňovaná verze. Na stovku se s tímto cadillacem dostanete za méně než pět sekund.

Motor pohání zadní kola přes nový šestirychlostní automat Hydra-Matic 6L80, který má samozřejmě i režim sekvenčního řazení; nechybí také speciální režim pro maximální akceleraci. Na předních 18" kolech se nachází pneumatiky 255/45 R18, na zadních pak 275/40 R19. Oproti standardu jsou rovněž zvětšeny brzdové kotouče, podvozek dostal tužší stabilizátory a tlumiče, přímější převod řízení pak zajišťuje rychlejší odezvu na požadavky řidiče. Zajímavá je i funkce OnStar, která v případě nehody (pokud „vybuchnou“ airbagy) přivolá pomoc; systém má zabudovanou GPS, takže s žádostí o pomoc je vyslána i poloha automobilu. Pro vyšší bezpečnost dostal STS-V i systém pro předpovídání nehody. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků