Cadillac STS-V: nejrychlejší caddy

Pro ostré verze svých vozů používá Cadillac přídomek „-V“. Po menším CTS-V přichází v Detroitu další rychlé autíčko, tentokrát postavené na modelu STS. Nové STS-V odlišíte od standardního provedení několika doplňky vnějšího vzhledu jakými jsou např. nápis „Supercharged“, rozšířené nasávací otvory ve snížených náraznících, zadní spojler, dvě koncovky výfuku, 18" litá kola vpředu a 19" kola vzadu. V interiéru pak najdete kůži, dřevěné a hliníkové doplňky a červenou látku doplňující kožené čalounění.

Tím nejdůležitějším je ale motor. Základem se stal klasický osmiválcový Northstar (rozvod DOHC, variabilní časování ventilů), ovšem s objemem 4.4 l a s přeplňováním. Podle tiskové zprávy Cadillacu je to nejvýkonnější motor této značky v současné době. Nabízí 328 kW (446 k) v 6 400 ot. a 583 Nm v 3 600 ot.; 90 procent točivého momentu je k dispozici mezi 2 200 a 6 000 ot., červené pole začíná na 6 700 ot. Celkově má motor o 90 kW a 156 Nm více než jeho nepřeplňovaná verze. Na stovku se s tímto cadillacem dostanete za méně než pět sekund.

Motor pohání zadní kola přes nový šestirychlostní automat Hydra-Matic 6L80, který má samozřejmě i režim sekvenčního řazení; nechybí také speciální režim pro maximální akceleraci. Na předních 18" kolech se nachází pneumatiky 255/45 R18, na zadních pak 275/40 R19. Oproti standardu jsou rovněž zvětšeny brzdové kotouče, podvozek dostal tužší stabilizátory a tlumiče, přímější převod řízení pak zajišťuje rychlejší odezvu na požadavky řidiče. Zajímavá je i funkce OnStar, která v případě nehody (pokud „vybuchnou“ airbagy) přivolá pomoc; systém má zabudovanou GPS, takže s žádostí o pomoc je vyslána i poloha automobilu. Pro vyšší bezpečnost dostal STS-V i systém pro předpovídání nehody. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků