Cadillac slaví 115. výročí svého vzniku. V USA je starší jen Buick

Značka, která je proslavena jako výrobce těch nejluxusnějších "amerik", byla založena v roce 1902 v Detroitu.

Mechanik Henry Martin Leland je otcem zakladatelem automobilky Cadillac. Tento muž se výrobu strojírenských součástek naučil ve zbrojovce ve městě Springfield ve státě Massachusetts.

Historie Cadillacu se díky němu začala psát přesně před 115 lety, 22. srpna 1902. Firmě dal jméno zakladatele města, což byl generál Antoine de la Mothe Cadillac. Pozoruhodné je, že šlo vlastně o pozůstatky jedné ze zkrachovalých firem, kterou založil Henry Ford dříve než současnou Ford Motor Company. 

Cadillac Escala je studie čtyřdveřového kupé s obřím kufrem

Cadillac Escala je studie čtyřdveřového kupé s obřím kufrem

Cadillac působil samostatně pouze 7 let. Už v roce 1909 se firma stala součástí koncernu General Motors, v němž je začleněna dodnes. Jejím úkolem je vyrábět ta nejluxusnější auta.

Je také známa jako nositelka automobilového pokroku. Například její auta dříve než ostatní poháněly čtyřválce, už v roce 1912 disponovaly elektrickými světlomety a startovaly se startérem místo obvyklé kliky.

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Přisuzuje se jí také prvenství v nasazení posilovače řízení nebo klimatizace. Zasloužila se také, díky montáži bezpečnostních pásů či airbagů o zlepšení bezpečnostních standardů.

Přestože Cadillac nikdy nebyl masovou značkou, její prodeje v poslední době znovu začaly růst. Statistici jí vloni napočítali téměř 309 000 prodaných vozů, což je nejvyšší počet za uplynulých 30 let.

Na některé její aktuálně nabízené modely se můžete podívat zde: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků