Cadillac slaví 115. výročí svého vzniku. V USA je starší jen Buick

Značka, která je proslavena jako výrobce těch nejluxusnějších "amerik", byla založena v roce 1902 v Detroitu.

Mechanik Henry Martin Leland je otcem zakladatelem automobilky Cadillac. Tento muž se výrobu strojírenských součástek naučil ve zbrojovce ve městě Springfield ve státě Massachusetts.

Historie Cadillacu se díky němu začala psát přesně před 115 lety, 22. srpna 1902. Firmě dal jméno zakladatele města, což byl generál Antoine de la Mothe Cadillac. Pozoruhodné je, že šlo vlastně o pozůstatky jedné ze zkrachovalých firem, kterou založil Henry Ford dříve než současnou Ford Motor Company. 

Cadillac Escala je studie čtyřdveřového kupé s obřím kufrem

Cadillac Escala je studie čtyřdveřového kupé s obřím kufrem

Cadillac působil samostatně pouze 7 let. Už v roce 1909 se firma stala součástí koncernu General Motors, v němž je začleněna dodnes. Jejím úkolem je vyrábět ta nejluxusnější auta.

Je také známa jako nositelka automobilového pokroku. Například její auta dříve než ostatní poháněly čtyřválce, už v roce 1912 disponovaly elektrickými světlomety a startovaly se startérem místo obvyklé kliky.

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Přisuzuje se jí také prvenství v nasazení posilovače řízení nebo klimatizace. Zasloužila se také, díky montáži bezpečnostních pásů či airbagů o zlepšení bezpečnostních standardů.

Přestože Cadillac nikdy nebyl masovou značkou, její prodeje v poslední době znovu začaly růst. Statistici jí vloni napočítali téměř 309 000 prodaných vozů, což je nejvyšší počet za uplynulých 30 let.

Na některé její aktuálně nabízené modely se můžete podívat zde: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků