Cadillac slaví 115. výročí svého vzniku. V USA je starší jen Buick

Značka, která je proslavena jako výrobce těch nejluxusnějších "amerik", byla založena v roce 1902 v Detroitu.

Mechanik Henry Martin Leland je otcem zakladatelem automobilky Cadillac. Tento muž se výrobu strojírenských součástek naučil ve zbrojovce ve městě Springfield ve státě Massachusetts.

Historie Cadillacu se díky němu začala psát přesně před 115 lety, 22. srpna 1902. Firmě dal jméno zakladatele města, což byl generál Antoine de la Mothe Cadillac. Pozoruhodné je, že šlo vlastně o pozůstatky jedné ze zkrachovalých firem, kterou založil Henry Ford dříve než současnou Ford Motor Company. 

Cadillac Escala je studie čtyřdveřového kupé s obřím kufrem

Cadillac Escala je studie čtyřdveřového kupé s obřím kufrem

Cadillac působil samostatně pouze 7 let. Už v roce 1909 se firma stala součástí koncernu General Motors, v němž je začleněna dodnes. Jejím úkolem je vyrábět ta nejluxusnější auta.

Je také známa jako nositelka automobilového pokroku. Například její auta dříve než ostatní poháněly čtyřválce, už v roce 1912 disponovaly elektrickými světlomety a startovaly se startérem místo obvyklé kliky.

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Přisuzuje se jí také prvenství v nasazení posilovače řízení nebo klimatizace. Zasloužila se také, díky montáži bezpečnostních pásů či airbagů o zlepšení bezpečnostních standardů.

Přestože Cadillac nikdy nebyl masovou značkou, její prodeje v poslední době znovu začaly růst. Statistici jí vloni napočítali téměř 309 000 prodaných vozů, což je nejvyšší počet za uplynulých 30 let.

Na některé její aktuálně nabízené modely se můžete podívat zde: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků