Cadillac Seville STS

Americká automobilka Cadillac se prostřednictvím modelu Seville snaží prosadit na evropském trhu luxusních automobilů, což je úkol nelehký, protože mu konkurují osvědčení členové vyšší společnosti jako jsou Audi A8, Mercedes-Benz S Klasse nebo BMW řady 7.
Cadillac Seville STS
Americká automobilka Cadillac se prostřednictvím modelu Seville snaží prosadit na evropském trhu luxusních automobilů, což je úkol nelehký, protože mu konkurují osvědčení členové vyšší společnosti jako jsou Audi A8, Mercedes-Benz S Klasse nebo BMW řady 7. 

Cadillac Seville STS pohání osmiválcový motor o objemu 4.6 litru. Motor nabízí výkon 300 ks při 6000 ot./min a točivý moment 400 Nm při 4400 ot./min. Motor je možné vytáčet, až k hranici 6900 otáček, kdy jej v rozletu přistřihne omezovač otáček. O kvalitách motoru svědčí také možnost využít tzv. Limp-Home Mode (v překladu „Belhat se domů“). V případě úplné ztráty chladící kapaliny je možné pokračovat v jízdě na čtyři válce. Do zbývajících válců není přiváděno palivo, ale přesto stále „pumpují“ vzduch a působí jako provizorní chlazení. Je však nutné jet maximálně 80 km/h a to jen do vzdálenosti 80 km. 

Konstrukce Cadillacu Seville STS zaručuje výborné jízdní vlastnosti a velké pohodlí v interiéru. Na výborných jízdních vlastnostech se podílí propracovaný podvozek a vysoká tuhost karoserie, která je o plných 53 % tužší než u předchozí generace. Nad bezpečnou jízdou bdí systém StabilliTrac. V Seville STS najdeme již třetí generaci tohoto systému majícího na starost pomoc řidiči při přicházejícím smyku. StabiliTrac monitoruje natočení volantu a ostatní instrukce, které určuje řidič. V případě nesouladu mezi nimi a chováním vozu může přibrzdit některé kolo a tím zabránit začínajícímu smyku. 

Ve výbavě najdeme všechny očekávané prvky. Automatická klimatize, airbagy, elektricky ovládaná sedadla s pamětí, kožené čalounění. Ve výbavě je také autorádio se zásobníkem na CD disky, přehrávač MiniDisků a systém Bose. Citované vybavení dělá z Cadillcu Seville STS koncertní síň se vším všudy. 

Protože Seville není žádný trpaslík ve výbavě najdeme také parkovacího asistenta. Systém využívá jak zvukovou, tak obrazovou formu upozornění na předměty za vozem. Systém vysílá ultrazvukové vlny, podobně jako delfíni, a podle odrazu určuje vzdálenost od překážky. Pokud je vzdálenost menší jak 30 cm je akustický signál souvislý.

Cadillac Seville STS je luxusní automobil pro všechny, kdo z jakéhokoli důvodu nekoupí některého z tradičních vozů luxusní třídy. Pokud se však rozhodnou pro Seville STS, nebudou litovat.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků