Koncern General Motors otestoval zájem zákazníků na starém kontinentu. Vypadá to slibně, úspěch tuší u bateriových SUV.
Éra působení amerického GM v Evropě skončila rokem 2017, kdy prodal Opel a Vauxhall koncernu Stellantis. Dříve zde prodával i své další značky, konkrétně u nás (byť ne s ryze americkými modely) Chevrolet s křápy typu Sparku či Avea, menšími křápy Cruze a Captiva a povedeným rodinným Orlandem. V uplynulém roce Američané uvedli na evropský trh do Švýcarska svůj velký elektromobil Lyriq, nyní oznamuje jeho vstup do Francie a koncem letošního roku pak má být k dispozici i v Německu.
„Když se podíváte na trh s bateriovými elektromobily ve Francii, je to právě trh s luxusními vozy, který rostl v největší míře. Právě na luxusní trh se nyní soustředí pozornost,“ uvedla při pondělním představení modelu v Paříži ředitelka GM pro Evropu Jaclyn McQuaidová. Automobilka nehodlá budovat síť prodejen, ve francouzské metropoli sice chystá showroom, ale objednávky mají probíhat online.
Ceny na tamním trhu zatím nejsou známy, ve Švýcarsku Lyriq startuje na 82.000 francích, což je zhruba 2,2 milionu korun shodně ve specifikacích Sport AWD a Luxury AWD. Jde o dvoumotorovou variantu s výkonem 388 kW a dojezdem až 530 kilometrů, při objednávce dnes vůz dostanete do června letošního roku.