Cadillac Provoq: vodíkové orgie opět na scéně

Automobilka Cadillac představuje studii vozu, který kombinuje pohon klasického elektromotoru s akumulátory a palivové články s vodíkem. Při jízdě se primárně jede na energii z vodíku, což umožní dojezd až 450 km. V případě nouze lze jet pouze na akumulátory, což zajistí dojezd necelých 35 kilometrů.

Vůz navíc přináší moderní kombinaci několika elektromotorů s tím, že přední kola pohání velký agregát, který získává energii z palivových článků a v nábojích zadních kol jsou pak schovány malé elektromotory, které jsou dopovány energii z Li-Ion akumulátorů.

Pokud je třeba, lze při zapojení všech motorů o výkonu 1x70 kW a 2x40 kW zrychlit na stovku za 8,7 s a dosáhnout rychlosti až 160 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac Provoq

 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků