Cadillac Provoq: vodíkové orgie opět na scéně

Automobilka Cadillac představuje studii vozu, který kombinuje pohon klasického elektromotoru s akumulátory a palivové články s vodíkem. Při jízdě se primárně jede na energii z vodíku, což umožní dojezd až 450 km. V případě nouze lze jet pouze na akumulátory, což zajistí dojezd necelých 35 kilometrů.

Vůz navíc přináší moderní kombinaci několika elektromotorů s tím, že přední kola pohání velký agregát, který získává energii z palivových článků a v nábojích zadních kol jsou pak schovány malé elektromotory, které jsou dopovány energii z Li-Ion akumulátorů.

Pokud je třeba, lze při zapojení všech motorů o výkonu 1x70 kW a 2x40 kW zrychlit na stovku za 8,7 s a dosáhnout rychlosti až 160 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac Provoq

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků