Cadillac Provoq: vodíkové orgie opět na scéně

Automobilka Cadillac představuje studii vozu, který kombinuje pohon klasického elektromotoru s akumulátory a palivové články s vodíkem. Při jízdě se primárně jede na energii z vodíku, což umožní dojezd až 450 km. V případě nouze lze jet pouze na akumulátory, což zajistí dojezd necelých 35 kilometrů.

Vůz navíc přináší moderní kombinaci několika elektromotorů s tím, že přední kola pohání velký agregát, který získává energii z palivových článků a v nábojích zadních kol jsou pak schovány malé elektromotory, které jsou dopovány energii z Li-Ion akumulátorů.

Pokud je třeba, lze při zapojení všech motorů o výkonu 1x70 kW a 2x40 kW zrychlit na stovku za 8,7 s a dosáhnout rychlosti až 160 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac Provoq

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků