Cadillac představuje strohý, ale atraktivní koncept Converj

Není vůbec překvapením, že koncern General Motors je i letos vedoucím vystavovatelem detroitského autosalonu. Akci těchto rozměrů na domácí půdě si prostě nesmí nechat ujít a pro návštěvníky, i navzdory své špatné finanční situaci, připravil radu zajímavých studii a novinek. Koncept Cadillac Converj je toho příkladem.

Společnost GM se rozhodla, že pod značkou Cadillac představí svou vizi „čistého“ sportovního kupé s jasnými tvary, které nikoho nenechají na pochybách, že jde o neobyčejně dravý vůz. Nicméně, jak se dalo předpokládat, Converj ve svých útrobách ukrývá hybridní ústrojí a to konkrétně upravený koncernový systém Voltec podobný tomu, co pohání sériový Chevrolet Volt. Čtyřmístní koncept je přitom vybaven 220 li-ionovými bateriemi, které napájejí elektromotor nabízející výkon 120 kW a stálý točivý moment 370 Nm. Ten slouží jako primární zdroj pohonu a až při nedostatku energie se do práce zapojí čtyrválcový agregát, který však taky může podle situace pohonu dopomoct.
Na elektrickou energii, kterou baterie získávají z běžné elektrické zásuvky, dokáže Converj ujet zhruba 60 km a maximální rychlost se pohybuje kolem 130 km/h. Můžeme tedy říct, že na první pohled dravé kupé, klame tělem.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Cadillac Converj Concept
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků