Cadillac představuje strohý, ale atraktivní koncept Converj

Není vůbec překvapením, že koncern General Motors je i letos vedoucím vystavovatelem detroitského autosalonu. Akci těchto rozměrů na domácí půdě si prostě nesmí nechat ujít a pro návštěvníky, i navzdory své špatné finanční situaci, připravil radu zajímavých studii a novinek. Koncept Cadillac Converj je toho příkladem.

Společnost GM se rozhodla, že pod značkou Cadillac představí svou vizi „čistého“ sportovního kupé s jasnými tvary, které nikoho nenechají na pochybách, že jde o neobyčejně dravý vůz. Nicméně, jak se dalo předpokládat, Converj ve svých útrobách ukrývá hybridní ústrojí a to konkrétně upravený koncernový systém Voltec podobný tomu, co pohání sériový Chevrolet Volt. Čtyřmístní koncept je přitom vybaven 220 li-ionovými bateriemi, které napájejí elektromotor nabízející výkon 120 kW a stálý točivý moment 370 Nm. Ten slouží jako primární zdroj pohonu a až při nedostatku energie se do práce zapojí čtyrválcový agregát, který však taky může podle situace pohonu dopomoct.
Na elektrickou energii, kterou baterie získávají z běžné elektrické zásuvky, dokáže Converj ujet zhruba 60 km a maximální rychlost se pohybuje kolem 130 km/h. Můžeme tedy říct, že na první pohled dravé kupé, klame tělem.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Cadillac Converj Concept
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků