Cadillac představuje strohý, ale atraktivní koncept Converj

Není vůbec překvapením, že koncern General Motors je i letos vedoucím vystavovatelem detroitského autosalonu. Akci těchto rozměrů na domácí půdě si prostě nesmí nechat ujít a pro návštěvníky, i navzdory své špatné finanční situaci, připravil radu zajímavých studii a novinek. Koncept Cadillac Converj je toho příkladem.

Společnost GM se rozhodla, že pod značkou Cadillac představí svou vizi „čistého“ sportovního kupé s jasnými tvary, které nikoho nenechají na pochybách, že jde o neobyčejně dravý vůz. Nicméně, jak se dalo předpokládat, Converj ve svých útrobách ukrývá hybridní ústrojí a to konkrétně upravený koncernový systém Voltec podobný tomu, co pohání sériový Chevrolet Volt. Čtyřmístní koncept je přitom vybaven 220 li-ionovými bateriemi, které napájejí elektromotor nabízející výkon 120 kW a stálý točivý moment 370 Nm. Ten slouží jako primární zdroj pohonu a až při nedostatku energie se do práce zapojí čtyrválcový agregát, který však taky může podle situace pohonu dopomoct.
Na elektrickou energii, kterou baterie získávají z běžné elektrické zásuvky, dokáže Converj ujet zhruba 60 km a maximální rychlost se pohybuje kolem 130 km/h. Můžeme tedy říct, že na první pohled dravé kupé, klame tělem.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Cadillac Converj Concept
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků