Cadillac představuje nové CTS-V. Je nejvýkonnějším modelem v historii značky

Cadillac představuje nové CTS-V. Je nejvýkonnějším modelem v historii značky

Cadillac představil novou generaci modelu CTS-V a hned od prvních řádků tiskové zprávy je jasné, že jde o velmi speciální model. Pod kapotou má totiž přeplňovaný osmiválec produkující výkon 477 kW (649 k) a točivý moment 855 Nm. Ano, jedná se o nejvýkonnější model, jaký za svých 112 let působení automobilka Cadillac vyrobila.

Testy | Cadillac

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Základem nového CTS-V je přeplňovaný osmiválec, který dostal systém přímého vstřikování paliva, možnost deaktivovat polovinu válců, ale také menší kompresor schopný ovšem vyšších otáček než tomu bylo dříve. Výkonového maxima dosahuje osmiválec při 6400 ot./min, vrchol točivého momentu je dostupný při 3600 ot./min a maximální možné otáčky činí 6600 ot./min.

Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou vybavenou samozřejmě manuálním řazením pádly pod volantem. Zrychlení z nuly na amerických 60 mph (96 km/h) je otázkou 3,7 s, maximální rychlost dosahuje na 322 km/h.

Sportovní auta | První svezení | Cadillac

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Podvozek pracuje s tlumiči Magnetic Ride Control třetí generace, rozvor zůstal shodný se standardními verzemi, ovšem rozchod kol narostl na obou nápravách. Jiné jsou pružiny, stabilizátory jsou větší. Zadní náprava pracuje se samosvorným diferenciálem, brzdy pak dodalo Brembo. Vpředu mají průměr 390 mm, vzadu 365 mm.

Řidič si může vybírat mezi režimy Tour, Sport, Track a Snow. Řízení používá elektromechanický posilovač ZF, přičemž mezi krajními polohami napočítáte pouze 2,37 otáček. Standardem jsou pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 265/35 vpředu a 295/35 vzadu.

Za pozornost určitě stojí také o 25 procent tužší karoserie, stejně jako standardně dodávaná karbonová kapota (za příplatek můžete mít karbonový také přední nárazník, zadní difuzor a spoiler) a sportovní sedačky Recaro v interiéru.

Nový Cadillac CTS-V se ukáže na nadcházejícím autosalonu v Detroitu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků