Cadillac představuje nové CTS-V. Je nejvýkonnějším modelem v historii značky

Cadillac představil novou generaci modelu CTS-V a hned od prvních řádků tiskové zprávy je jasné, že jde o velmi speciální model. Pod kapotou má totiž přeplňovaný osmiválec produkující výkon 477 kW (649 k) a točivý moment 855 Nm. Ano, jedná se o nejvýkonnější model, jaký za svých 112 let působení automobilka Cadillac vyrobila.

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Základem nového CTS-V je přeplňovaný osmiválec, který dostal systém přímého vstřikování paliva, možnost deaktivovat polovinu válců, ale také menší kompresor schopný ovšem vyšších otáček než tomu bylo dříve. Výkonového maxima dosahuje osmiválec při 6400 ot./min, vrchol točivého momentu je dostupný při 3600 ot./min a maximální možné otáčky činí 6600 ot./min.

Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou vybavenou samozřejmě manuálním řazením pádly pod volantem. Zrychlení z nuly na amerických 60 mph (96 km/h) je otázkou 3,7 s, maximální rychlost dosahuje na 322 km/h.

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Podvozek pracuje s tlumiči Magnetic Ride Control třetí generace, rozvor zůstal shodný se standardními verzemi, ovšem rozchod kol narostl na obou nápravách. Jiné jsou pružiny, stabilizátory jsou větší. Zadní náprava pracuje se samosvorným diferenciálem, brzdy pak dodalo Brembo. Vpředu mají průměr 390 mm, vzadu 365 mm.

Řidič si může vybírat mezi režimy Tour, Sport, Track a Snow. Řízení používá elektromechanický posilovač ZF, přičemž mezi krajními polohami napočítáte pouze 2,37 otáček. Standardem jsou pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 265/35 vpředu a 295/35 vzadu.

Za pozornost určitě stojí také o 25 procent tužší karoserie, stejně jako standardně dodávaná karbonová kapota (za příplatek můžete mít karbonový také přední nárazník, zadní difuzor a spoiler) a sportovní sedačky Recaro v interiéru.

Nový Cadillac CTS-V se ukáže na nadcházejícím autosalonu v Detroitu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků