Cadillac představuje nové CTS-V. Je nejvýkonnějším modelem v historii značky

Cadillac představil novou generaci modelu CTS-V a hned od prvních řádků tiskové zprávy je jasné, že jde o velmi speciální model. Pod kapotou má totiž přeplňovaný osmiválec produkující výkon 477 kW (649 k) a točivý moment 855 Nm. Ano, jedná se o nejvýkonnější model, jaký za svých 112 let působení automobilka Cadillac vyrobila.

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Základem nového CTS-V je přeplňovaný osmiválec, který dostal systém přímého vstřikování paliva, možnost deaktivovat polovinu válců, ale také menší kompresor schopný ovšem vyšších otáček než tomu bylo dříve. Výkonového maxima dosahuje osmiválec při 6400 ot./min, vrchol točivého momentu je dostupný při 3600 ot./min a maximální možné otáčky činí 6600 ot./min.

Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou vybavenou samozřejmě manuálním řazením pádly pod volantem. Zrychlení z nuly na amerických 60 mph (96 km/h) je otázkou 3,7 s, maximální rychlost dosahuje na 322 km/h.

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Podvozek pracuje s tlumiči Magnetic Ride Control třetí generace, rozvor zůstal shodný se standardními verzemi, ovšem rozchod kol narostl na obou nápravách. Jiné jsou pružiny, stabilizátory jsou větší. Zadní náprava pracuje se samosvorným diferenciálem, brzdy pak dodalo Brembo. Vpředu mají průměr 390 mm, vzadu 365 mm.

Řidič si může vybírat mezi režimy Tour, Sport, Track a Snow. Řízení používá elektromechanický posilovač ZF, přičemž mezi krajními polohami napočítáte pouze 2,37 otáček. Standardem jsou pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 265/35 vpředu a 295/35 vzadu.

Za pozornost určitě stojí také o 25 procent tužší karoserie, stejně jako standardně dodávaná karbonová kapota (za příplatek můžete mít karbonový také přední nárazník, zadní difuzor a spoiler) a sportovní sedačky Recaro v interiéru.

Nový Cadillac CTS-V se ukáže na nadcházejícím autosalonu v Detroitu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků