Cadillac odhalil CT4-V a CT5-V Blackwing. Je libo manuál, osmiválec a zadokolku?

I když se Cadillac hojně angažuje v elektromobilech, stále nezapomíná na své zavedené silné modely. Nové Blackwingy drtí konkurenty výkonem i cenou.

Americká automobilka Cadillac uvedla ostré verze modelů CT4-V a CT5-V s označením Blackwing. Ty se mají na americkém trhu poprat s evropskou konkurencí, do které se řadí třeba vozy BMW M3 a M5. Amerika na to jde ale opět po svém a hlavní devizou nových cadillaců je brutální síla.

Menší model CT4-V Blackwing pohání zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru, který díky úpravě softwaru a lepšímu sání nyní produkuje výkon 352 kW (479 koní) a 603 N.m točivého momentu. Z 0 na 96 km/h tak dokáže zrychlit za 3,8 sekundy a pokud řidič nesundá nohu z plynu, pojede přes 300 km/h.

Cadillac vidí budoucnost v modulech bez řidičů. Ukazuje i osobní autonomní dron

Cadillac vidí budoucnost v modulech bez řidičů. Ukazuje i osobní autonomní dron

Zájemce o vůz určitě potěší možnost šestistupňové manuální převodovky, zvolit ale může i 10stupňový automat s možností řazení pádly pod volantem. Malý Blackwing je zadokolka na 18palcových kolech se samosvorným diferenciálem. Má také velké brzdy Brembo, magnetoreologické tlumiče, aerodynamický body kit a řadu karbonových doplňků.

Cadillac CT5-V Blackwing se pak už opravdu utrhl ze řetězu. Pod jeho kapotou totiž najdete vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru. Z velké části přepracovaný motor s novým výfukovým systémem produkuje výkon 498 kW (677 koní) a 893 N.m točivého momentu. Po stránce výkonu si tak strčí do kapsy nejen BMW M5, ale i Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+.

Cadillac Lyriq již oficiálně: Nováček v rozehrané hře zaujme hlavně designem

Cadillac Lyriq již oficiálně: Nováček v rozehrané hře zaujme hlavně designem

I tento model má možnost šestistupňové manuální převodovky, v případě desetistupňového automatu ale nabídne zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,7 sekundy. Maximální rychlost pak činí 322 km/h. A ano, i toto monstrum je k mání pouze s pohonem zadních kol. I když se pak Cadillac u obou vozů snažil snížit hmotnost, stále jde spíše o mamuty s obrovským množstvím výkonu.

Třeba takové BMW M5 ve verzi Competition je při sprintu na stovku i přes výkonový deficit ještě o chlup rychlejší. I CT5-V Blackwing má ale spoustu technologií k udržení masy výkonu na silnici a pro co nejlepší časy na okruhu.

Nové BMW M5 CS oficiálně: Nejsilnější emko v historii stojí skoro 5 milionů

Nové BMW M5 CS oficiálně: Nejsilnější emko v historii stojí skoro 5 milionů

Velmi důležitá je také cena. Cadillac CT4-V Blackwing začíná na částce 59.990 dolarů, obdobné BMW M3 na částce 69.900 dolarů. Cadillac CT5-V Blackwing pak startuje na 84.990 dolarech, zatímco BMW M5 je o skoro dvacet tisíc dolarů dražší.

Cadillac

Cadillac je americký výrobce luxusních automobilů. Vznikl v roce 1902, název pochází ze jména zakladatele Detroitu. Vlastníkem společnosti je už od roku 1909 General Motors. Cadillac je druhá nejstarší – stále fungující – americká automobilka.

Cadillac ATS • Cadillac CTS • Cadillac XTS • Cadillac XT4 • Cadillac XT5 • Cadillac Escalade • Cadillac CT4 • Cadillac CT5

TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

dnes | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků