Cadillac je v Evropě okrajová značka. Má na změnu?

Do konce září prodal Cadillac v Evropě pouhých 412 vozů. Loni to bylo ve stejném čase 953 vozů. To nejsou zrovna povzbudivá čísla. Co za neúspěchem stojí?
Cadillac je v Evropě okrajová značka. Má na změnu?

Podíváme-li se na nabídku Cadillacu, tak je na první pohled zřejmé, že nemá Evropě v současnosti moc co nabídnout. Velká auta navržená pro americké kupce netáhnou. Chybí i dieselové motory.

Cadillac nyní vkládá hodně nadějí do přicházejícího modelu ATS, kompaktního sedanu, který prý bude mít na to, aby atakoval vozy jako je BMW 3. V modelu XTS pak vidí vyzyvatele Audi A6. To jsou podle představitelů americké značky dva silní hráči, představitelé nové generace vozů, kteří by mohli mít šanci s prodeji v Evropě zahýbat.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nové trumfy? Modely XTS a ATS. 

Ale i kdyby Cadillac s těmito vozy zaujal, tak je očividné, že se prodeje stejně nezdvihnou nijak ohromujícím způsobem. Cadillac si ostatně v Evropě, kde se pokouší prodávat auta už dvě desetiletí, dobře uvědomuje své limity. Dokreslují to i slova jednoho z vrcholných představitelů značky Dona Butlera, viceprezidenta automobilky.

Jiný příběh.

Cadillac očekává, že letos prodá ve 37 zemích světa (kromě USA) 50 tisíc vozů. Větší polovina z toho připadne na Čínu. 

Na otázku, zdali se Cadillac potřebuje nějak výrazně prosadit v Evropě, aby se stal úspěšným globálním hráčem, odpověděl před několika dny na autosalonu v Los Angeles lakonicky: „Ne.“

Při druhé otázce se ale už přeci jen trochu rozpovídal. A ukázal, jak o působení amerického Cadillacu v Evropě smýšlejí nejvyšší manažeři automobilky.

„Je to pro nás pořád důležitý trh, i když naše hlavní aktivity se odehrávají jinde. Zaprvé GM je globální značka a chce být všude tam, kde to dává smysl. A být v Evropě smysl dává. A zadruhé je Evropa důležitá v tom, že právě tady se definuje pojem luxusu. Cadillac proto nemůže stát stranou. Zvyšuje to přitažlivost značky, když jste schopni se postavit zdejším luxusním vozům.“

K prodejům dodal: „Nežiji v klamných představách, že bychom tady mohli rovnocenně soupeřit s BMW, Audi nebo Mercedesem-Benz. Na jejich domácím trhu. To by ode mne bylo hloupé, takto přemýšlet. Evropa je velmi, velmi tvrdý trh. Velmi usazený. Zákazníci zde jsou loajální. Ale je třeba, aby naše přítomnost zde stala smysluplnou.“

Co si za tím představit?

Zřejmě novou strategii, se kterou se Cadillac nyní pokouší prosadit v Evropě podobně, jako se svého času prosadily značky Aston Martin či Bentley v USA. Tedy nabídnout super kvalitu, osobní přístup. Nazývají to „butiková strategie“. 

Klepněte pro větší obrázek
Asijská jednička. Nejprodávanějším modelem Cadillacu v Číně je SRX.
 

 


 

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků