Cadillac je v Evropě okrajová značka. Má na změnu?

Do konce září prodal Cadillac v Evropě pouhých 412 vozů. Loni to bylo ve stejném čase 953 vozů. To nejsou zrovna povzbudivá čísla. Co za neúspěchem stojí?
Cadillac je v Evropě okrajová značka. Má na změnu?

Podíváme-li se na nabídku Cadillacu, tak je na první pohled zřejmé, že nemá Evropě v současnosti moc co nabídnout. Velká auta navržená pro americké kupce netáhnou. Chybí i dieselové motory.

Cadillac nyní vkládá hodně nadějí do přicházejícího modelu ATS, kompaktního sedanu, který prý bude mít na to, aby atakoval vozy jako je BMW 3. V modelu XTS pak vidí vyzyvatele Audi A6. To jsou podle představitelů americké značky dva silní hráči, představitelé nové generace vozů, kteří by mohli mít šanci s prodeji v Evropě zahýbat.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nové trumfy? Modely XTS a ATS. 

Ale i kdyby Cadillac s těmito vozy zaujal, tak je očividné, že se prodeje stejně nezdvihnou nijak ohromujícím způsobem. Cadillac si ostatně v Evropě, kde se pokouší prodávat auta už dvě desetiletí, dobře uvědomuje své limity. Dokreslují to i slova jednoho z vrcholných představitelů značky Dona Butlera, viceprezidenta automobilky.

Jiný příběh.

Cadillac očekává, že letos prodá ve 37 zemích světa (kromě USA) 50 tisíc vozů. Větší polovina z toho připadne na Čínu. 

Na otázku, zdali se Cadillac potřebuje nějak výrazně prosadit v Evropě, aby se stal úspěšným globálním hráčem, odpověděl před několika dny na autosalonu v Los Angeles lakonicky: „Ne.“

Při druhé otázce se ale už přeci jen trochu rozpovídal. A ukázal, jak o působení amerického Cadillacu v Evropě smýšlejí nejvyšší manažeři automobilky.

„Je to pro nás pořád důležitý trh, i když naše hlavní aktivity se odehrávají jinde. Zaprvé GM je globální značka a chce být všude tam, kde to dává smysl. A být v Evropě smysl dává. A zadruhé je Evropa důležitá v tom, že právě tady se definuje pojem luxusu. Cadillac proto nemůže stát stranou. Zvyšuje to přitažlivost značky, když jste schopni se postavit zdejším luxusním vozům.“

K prodejům dodal: „Nežiji v klamných představách, že bychom tady mohli rovnocenně soupeřit s BMW, Audi nebo Mercedesem-Benz. Na jejich domácím trhu. To by ode mne bylo hloupé, takto přemýšlet. Evropa je velmi, velmi tvrdý trh. Velmi usazený. Zákazníci zde jsou loajální. Ale je třeba, aby naše přítomnost zde stala smysluplnou.“

Co si za tím představit?

Zřejmě novou strategii, se kterou se Cadillac nyní pokouší prosadit v Evropě podobně, jako se svého času prosadily značky Aston Martin či Bentley v USA. Tedy nabídnout super kvalitu, osobní přístup. Nazývají to „butiková strategie“. 

Klepněte pro větší obrázek
Asijská jednička. Nejprodávanějším modelem Cadillacu v Číně je SRX.
 

 


 

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků