Cadillac Escalade: pro rok 2009 jen na E85

Všechna luxusní SUV Cadillac Escalade dostanou standardně od letošního léta motory, které budou moci spalovat směs E85.
Cadillac Escalade: pro rok 2009 jen na E85

Pro pořádek připomeňme, že se jedná o směs benzínu s biolihem v jakémkoli poměru až do 85 % ve prospěch biolihu. Zákazníka tato úprava nic nestojí, ale rozšiřuje mu jeho možnosti. Cadillac Escalade se touto úpravou  zařadí po bok modelům Escalade EXT, Escalade ESV a GMC Denali, ale také dalším modelům, které koncern General Motors oznámil dříve, tedy Chevrolet HHR, Buick Lucerne a Hummer H2.

Vzhledem k minimálním nárokům na úpravy běžných zážehových motorů a biolihu vznikajícímu dnes již také spotřebou biologického odpadu řady druhů se palivo E85 jeví jako relevantní prostředek ke zpomalení důsledků nedostačující těžby ropy. Důležité je však rozšiřovat síť čerpacích stanic a portfolio nabízených modelů, schopných tento druh paliva spalovat. Představitelé GM proto pro příští modelový rok plánují rozšířit nabídku takto upravených typů o čtyři na celkových 15. Zároveň potvrdili, že E85 je v jejich očích účinným řešením pro krátkodobé řešení prudkého nárůstu celosvětové spotřeby ropy. Podle jejich informací nyní silnice celého světa brázdí celkem asi sedm milionů takto vybavených aut, samotné GM jich jen vloni vyrobilo po celém světě takřka milion.   

Cílem koncernu General Motors je, aby v roce 2012 připadala na jeho v USA prodávané vozy spalující E85 plná polovina produkce. V souvislosti s tím GM spolupracuje s několika firmami, které se specializují na výrobu etanolu z širokého spektra obnovitelných zdrojů. Tyto společnosti mají za úkol soustředit své výrobní technologie na zpracovávání skutečně odpadních biologických materiálů a zajistit snadnou dostupnost paliva E85 na čerpacích stanicích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac Escalade

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků