Cadillac Escalade Platinum: síla LED světlometů v praxi

Automobilka Cadillac představila novou edici modelu Escalade s přídomkem Platinum. Za tímto luxusně znějícím názvem se skýva skutečně luxusní vůz, mezi jehož domény patří zejména velkoobjemový výkonný motor, dvaadvacetipalcová naleštěná kola a vyhřívaný volant.

To však rozhodně není všechno, čím se vůz odlišuje od ostatních „nevylepšených exemplářů“. Escalade Platinum se může pochlubit prvními světlomety sestávajícími výlučně z LED diod, které vzešly ze vzájemné spolupráce se společností Hella. Světlomety tvoří čtyři typy diod, na směrovky, na dálkové, potkávací a parkovací. Hlavní výhody jsou známé - menší odběr elektřiny, přirozený jas světla a oproti halogenům a xenonům i větší životnost.

Světla také spolupracují s novou technologii Magnetic Ride Control, která podle terénu poupraví tuhost podvozku. Díky ní je samozřejmostí i automatické nastavení výšky svícení, tak aby nebyli oslepeni protijedoucí řidiči.

O pohon vozu se stará již zmíněný osmiválec s objemem 6,2 l s výkonem 403 koní a maximálním točivým momentem 565 Nm. Motor je konstruován převážně z hliníku a disponuje variabilním časováním ventilů VVT. O přesun síly na obě nápravy se stará šestistupňová převodovka.

Podobných úprav se tomuto vozu dostalo v uplynulých měsících více, ale dodat modelu Escalade ještě luxusnější jiskru je určitě smysluplnější, než z něj za každou cenu dělat ekologický vůz, který v konečném důsledku s ekologií nemá nic společného.

Klepněte pro větší obrázek 
Cadillac Escalade Platinum
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků