Cadillac Escalade Platinum: síla LED světlometů v praxi

Automobilka Cadillac představila novou edici modelu Escalade s přídomkem Platinum. Za tímto luxusně znějícím názvem se skýva skutečně luxusní vůz, mezi jehož domény patří zejména velkoobjemový výkonný motor, dvaadvacetipalcová naleštěná kola a vyhřívaný volant.

To však rozhodně není všechno, čím se vůz odlišuje od ostatních „nevylepšených exemplářů“. Escalade Platinum se může pochlubit prvními světlomety sestávajícími výlučně z LED diod, které vzešly ze vzájemné spolupráce se společností Hella. Světlomety tvoří čtyři typy diod, na směrovky, na dálkové, potkávací a parkovací. Hlavní výhody jsou známé - menší odběr elektřiny, přirozený jas světla a oproti halogenům a xenonům i větší životnost.

Světla také spolupracují s novou technologii Magnetic Ride Control, která podle terénu poupraví tuhost podvozku. Díky ní je samozřejmostí i automatické nastavení výšky svícení, tak aby nebyli oslepeni protijedoucí řidiči.

O pohon vozu se stará již zmíněný osmiválec s objemem 6,2 l s výkonem 403 koní a maximálním točivým momentem 565 Nm. Motor je konstruován převážně z hliníku a disponuje variabilním časováním ventilů VVT. O přesun síly na obě nápravy se stará šestistupňová převodovka.

Podobných úprav se tomuto vozu dostalo v uplynulých měsících více, ale dodat modelu Escalade ještě luxusnější jiskru je určitě smysluplnější, než z něj za každou cenu dělat ekologický vůz, který v konečném důsledku s ekologií nemá nic společného.

Klepněte pro větší obrázek 
Cadillac Escalade Platinum
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků