Cadillac Escalade: opulence ze Švýcarska

Švýcarská ladičská společnost FAB Design představila svoji přestavbu SUV Cadillac Escalade s čalouněním hadí kůží.

Na naše poměry velmi robustní vozy Cadillac Escalade dobře známe z televizního zpravodajství i filmů o amerických agentech. Naprostá většina se jich prodává na domácím trhu, kde se v loňské statistice HLDI Cadillac Escalade stal absolutně nejkradenějším autem. Ale kouzlo „amerik“ působí také na Starém kontinentě, připomeňme třeba nedávnou sérii Cadillac Escalade Platinum Edition určenou právě pro Evropu. Nyní zde máme pozoruhodný kousek, a opět z Evropy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod jeho vznik se podepsala švýcarská ladičská společnost FAB Desgin, která se jinak specializuje na úpravy automobilů Mercedes – Benz. Zakladatel a majitel firmy Roland Rysanek se nyní pochlubil svým nejnovějším exemplářem. Jeden z jeho dobrých klientů z USA, který ve svých garážích údajně parkuje několik Mercedesů vylepšených FAB Designu, jej totiž pověřil přestavbou Cadillac Escalade. Po chvíli přemýšlení Rysanek nakonec práci pro excentrického Američana vzal a tady je výsledek. Zákazník si vymínil, že tento Cadillac musí být opravdovým unikátem a že bude čalouněn kombinací pravé hadí a umělé krokodýlí kůže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento projekt vzbudil rozhořčené protesty ze strany ochránců zvířat ze sdružení Pro Wildlife, kteří poukázali na skutečnost, že příliš mnoho hadů padne za oběť lidskému luxusu. Rysanek se je pokusil uchlácholit tvrzením, že všichni hadi, jejichž kůže byla použita na stavbu jeho Escalade, zemřeli bezbolestně… Ale pohlédněme na exteriér, jenž si ve své opulenci s pojetím interiéru nezadá. Nové přídi dominuje mohutná maska chladiče doplněná po stranách specifickými svítilnami a dole pak velkými mlhovkami. Nové jsou také svítilny zadní a oba nárazníky, za pozornost stojí také šílený kryt zadního okna.

Dokonce i ochranné prahy jsou nově navržené a v případě otevření bočních dveří se vyklápějí do podoby schůdků. Pod kapotou se nachází standardní zážehový osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 409 koní (301 kW) a točivým momentem 565 Nm. A cena přestavby? Ta zveřejněna nebyla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků