Cadillac Escalade: opulence ze Švýcarska

Švýcarská ladičská společnost FAB Design představila svoji přestavbu SUV Cadillac Escalade s čalouněním hadí kůží.

Na naše poměry velmi robustní vozy Cadillac Escalade dobře známe z televizního zpravodajství i filmů o amerických agentech. Naprostá většina se jich prodává na domácím trhu, kde se v loňské statistice HLDI Cadillac Escalade stal absolutně nejkradenějším autem. Ale kouzlo „amerik“ působí také na Starém kontinentě, připomeňme třeba nedávnou sérii Cadillac Escalade Platinum Edition určenou právě pro Evropu. Nyní zde máme pozoruhodný kousek, a opět z Evropy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod jeho vznik se podepsala švýcarská ladičská společnost FAB Desgin, která se jinak specializuje na úpravy automobilů Mercedes – Benz. Zakladatel a majitel firmy Roland Rysanek se nyní pochlubil svým nejnovějším exemplářem. Jeden z jeho dobrých klientů z USA, který ve svých garážích údajně parkuje několik Mercedesů vylepšených FAB Designu, jej totiž pověřil přestavbou Cadillac Escalade. Po chvíli přemýšlení Rysanek nakonec práci pro excentrického Američana vzal a tady je výsledek. Zákazník si vymínil, že tento Cadillac musí být opravdovým unikátem a že bude čalouněn kombinací pravé hadí a umělé krokodýlí kůže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento projekt vzbudil rozhořčené protesty ze strany ochránců zvířat ze sdružení Pro Wildlife, kteří poukázali na skutečnost, že příliš mnoho hadů padne za oběť lidskému luxusu. Rysanek se je pokusil uchlácholit tvrzením, že všichni hadi, jejichž kůže byla použita na stavbu jeho Escalade, zemřeli bezbolestně… Ale pohlédněme na exteriér, jenž si ve své opulenci s pojetím interiéru nezadá. Nové přídi dominuje mohutná maska chladiče doplněná po stranách specifickými svítilnami a dole pak velkými mlhovkami. Nové jsou také svítilny zadní a oba nárazníky, za pozornost stojí také šílený kryt zadního okna.

Dokonce i ochranné prahy jsou nově navržené a v případě otevření bočních dveří se vyklápějí do podoby schůdků. Pod kapotou se nachází standardní zážehový osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 409 koní (301 kW) a točivým momentem 565 Nm. A cena přestavby? Ta zveřejněna nebyla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků