Cadillac Escalade Hybrid, velký zelený pozér

Také americká automobilka Cadillac vstoupila do vod hybridních vozů se svým zeleným Escalade. Toto na evropské poměry velké SUV totiž dostalo ke svému benzínovému motoru elektromotor a může tak směle snížit spotřebu a emise.

Escalade Hybrid bude kombinovat tradiční systém. Tedy benzínový motor a elektromotor. Základní pohonnou jednotkou bude osmiválec o objemu 6 litrů, který doplní elektromotor o prozatím neznámém výkonu.

Vše ostatní lze pak najít i u jiných vozů, takže si nebudeme systém rozepisovat do detailů. Při akceleraci a při nízkých rychlostech se připojí i elektromotor a spotřeba se tím bude snižovat. Elektřina se pak bude vyrábět při brzdění a také při jízdě konstantní rychlostí, kdy půjde část elektriky z alternátoru do akumulátorů, které jsou vyhrazené pro elektromotor.

Celkově se pak sníží spotřeba z amerických 12 MPG na 18 MPG, převedeno do naší řeči, Escalade Hybrid bude jezdit v kombinaci za zhruba 14,5 místo dosavadních 21 litrů na sto.

Klepněte pro větší obrázek
Cadillac Escalade Hybrid

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků