Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

Koncern General Motors na krátkém propagačním videu ukazuje, jak ve skutečnosti funguje eliminace hluku ve voze Cadillac ELR.
Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

S příchodem elektromobilů vyvstává pro konstruktéry nový problém. Zatímco elektromotor pracuje prakticky bezhlučně, posádku stále obtěžují ruchy od odvalujících se kol a aerodynamického svistu. Jistě, u moderních automobilů zvláště ve vyšších rychlostech již není slyšet ani spalovací motor, a proto níže popsané řešení není omezeno pouze na elektromobily.

Cadillac ELR: sériová verze míří na detroitský autosalon

Cadillac ELR: sériová verze míří na detroitský autosalon

Na připojeném videu se můžete podívat na to, jak tuto problematiku řeší u General Motors, a to na příkladu modelu Cadillac ELR. Připomeňme, že tento dvoudveřový model se začne prodávat s příchodem ledna roku 2014 a po technické stránce vychází z dvojčat Chevrolet Volt/Opel Ampera. Proto jde spíše o elektromobil, jehož spalovací motor pracuje především (ovšem nikoli výhradně) jako generátor elektrické energie, čemuž jsme se podrobně věnovali již dříve.

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Doug Koons, vedoucí projektu pro snížení hluků a vibrací v modelové řadě Cadillac ELR, který vás zároveň zmíněným videem provede, tvrdí, že jeho záměrem je dát tomuto prémiovému elektromobilu také „prémiový zvuk“. A právě aktivní rušení hluků, ačkoli nejde o žádnou převratnou novinku (připomeňme třeba několik modelů značky Acura), má být stěžejním prvkem snahy Koonsova týmu. A jak to pracuje?

Chevrolet Volt: konečně podrobně

Chevrolet Volt: konečně podrobně

Mikrofony rozmístěné v interiéru vozu zaznamenávají ruchy v autě v reálném čase a v konfrontaci s daty od pohonné jednotky vysílají k uším posádky „obrácené“ akustické vlny, čímž se značná část spektra hluků vyruší. Děje se tak prostřednictvím reproduktorů audiosoustavy. Podle Cadillacu má tento systém v budoucnosti ušetřit i výrobní náklady a hmotnost vozu, neboť bude možno omezit množství tlumicích materiálů. Kdo ale ví, jak se budete v autě cítit, kdyby došlo k poruše autorádia…
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků