Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

Koncern General Motors na krátkém propagačním videu ukazuje, jak ve skutečnosti funguje eliminace hluku ve voze Cadillac ELR.
Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

S příchodem elektromobilů vyvstává pro konstruktéry nový problém. Zatímco elektromotor pracuje prakticky bezhlučně, posádku stále obtěžují ruchy od odvalujících se kol a aerodynamického svistu. Jistě, u moderních automobilů zvláště ve vyšších rychlostech již není slyšet ani spalovací motor, a proto níže popsané řešení není omezeno pouze na elektromobily.

Cadillac ELR: sériová verze míří na detroitský autosalon

Cadillac ELR: sériová verze míří na detroitský autosalon

Na připojeném videu se můžete podívat na to, jak tuto problematiku řeší u General Motors, a to na příkladu modelu Cadillac ELR. Připomeňme, že tento dvoudveřový model se začne prodávat s příchodem ledna roku 2014 a po technické stránce vychází z dvojčat Chevrolet Volt/Opel Ampera. Proto jde spíše o elektromobil, jehož spalovací motor pracuje především (ovšem nikoli výhradně) jako generátor elektrické energie, čemuž jsme se podrobně věnovali již dříve.

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Doug Koons, vedoucí projektu pro snížení hluků a vibrací v modelové řadě Cadillac ELR, který vás zároveň zmíněným videem provede, tvrdí, že jeho záměrem je dát tomuto prémiovému elektromobilu také „prémiový zvuk“. A právě aktivní rušení hluků, ačkoli nejde o žádnou převratnou novinku (připomeňme třeba několik modelů značky Acura), má být stěžejním prvkem snahy Koonsova týmu. A jak to pracuje?

Chevrolet Volt: konečně podrobně

Chevrolet Volt: konečně podrobně

Mikrofony rozmístěné v interiéru vozu zaznamenávají ruchy v autě v reálném čase a v konfrontaci s daty od pohonné jednotky vysílají k uším posádky „obrácené“ akustické vlny, čímž se značná část spektra hluků vyruší. Děje se tak prostřednictvím reproduktorů audiosoustavy. Podle Cadillacu má tento systém v budoucnosti ušetřit i výrobní náklady a hmotnost vozu, neboť bude možno omezit množství tlumicích materiálů. Kdo ale ví, jak se budete v autě cítit, kdyby došlo k poruše autorádia…
 

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků