Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

Koncern General Motors na krátkém propagačním videu ukazuje, jak ve skutečnosti funguje eliminace hluku ve voze Cadillac ELR.
Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

S příchodem elektromobilů vyvstává pro konstruktéry nový problém. Zatímco elektromotor pracuje prakticky bezhlučně, posádku stále obtěžují ruchy od odvalujících se kol a aerodynamického svistu. Jistě, u moderních automobilů zvláště ve vyšších rychlostech již není slyšet ani spalovací motor, a proto níže popsané řešení není omezeno pouze na elektromobily.

Cadillac ELR: sériová verze míří na detroitský autosalon

Cadillac ELR: sériová verze míří na detroitský autosalon

Na připojeném videu se můžete podívat na to, jak tuto problematiku řeší u General Motors, a to na příkladu modelu Cadillac ELR. Připomeňme, že tento dvoudveřový model se začne prodávat s příchodem ledna roku 2014 a po technické stránce vychází z dvojčat Chevrolet Volt/Opel Ampera. Proto jde spíše o elektromobil, jehož spalovací motor pracuje především (ovšem nikoli výhradně) jako generátor elektrické energie, čemuž jsme se podrobně věnovali již dříve.

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Doug Koons, vedoucí projektu pro snížení hluků a vibrací v modelové řadě Cadillac ELR, který vás zároveň zmíněným videem provede, tvrdí, že jeho záměrem je dát tomuto prémiovému elektromobilu také „prémiový zvuk“. A právě aktivní rušení hluků, ačkoli nejde o žádnou převratnou novinku (připomeňme třeba několik modelů značky Acura), má být stěžejním prvkem snahy Koonsova týmu. A jak to pracuje?

Chevrolet Volt: konečně podrobně

Chevrolet Volt: konečně podrobně

Mikrofony rozmístěné v interiéru vozu zaznamenávají ruchy v autě v reálném čase a v konfrontaci s daty od pohonné jednotky vysílají k uším posádky „obrácené“ akustické vlny, čímž se značná část spektra hluků vyruší. Děje se tak prostřednictvím reproduktorů audiosoustavy. Podle Cadillacu má tento systém v budoucnosti ušetřit i výrobní náklady a hmotnost vozu, neboť bude možno omezit množství tlumicích materiálů. Kdo ale ví, jak se budete v autě cítit, kdyby došlo k poruše autorádia…
 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 13 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky