Cadillac ELR: technické detaily zveřejněny, kupé pojede 170 km/h

Letos se v Detroitu představilo sériové provedení nového kupé Cadillac ELR. Sdílet bude pohonnou soustavu s u nás známým Opelem Ampera.

Celkem v tichosti a zatím bez větší kampaně uvádí GM důležité technické podrobnosti ke svému kupé ELR. Dvoudveřový model Cadillac ELR se začne prodávat už s příchodem ledna roku 2014 a po technické stránce vychází z dvojčat Chevrolet Volt/Opel Ampera. Proto jde spíše o elektromobil, jehož spalovací motor pracuje především (ovšem nikoli výhradně) jako generátor elektrické energie, čemuž jsme se podrobně věnovali již dříve.

Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

 

Cena základního modelu Cadillac ELR byla stanovena na 75 995 dolarů. Na zážehový čtyřválec 1,4 l navazuje elektromotor s výkonem 220 koní (162 kW) a nejvyšším točivým momentem 400 Nm, který je napájen z li-ionových akumulátorů 16,5 kWh. Z 0 na 96 km/h zrychlí Cadillac ELR za 8,8 s v čistě elektrickém režimu a za 7,8 s v součinnosti se spalovacím motorem. Nejvyšší rychlost má činit 170 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac ELR je dalším progresivním krokem špičkové značky koncernu GM

Na elektrickou energii z plně nabité baterie nový Cadillac ELR ujede přibližně 60 km, celkový jízdní dosah vozu má činit 555 km. Z běžné americké sítě (120V) lze akumulátory skrze přenosný adaptér plně dobít za 12,5 až 18 hodin, ze sítě 240V vám nabíjení zabere nějakých pět hodin.

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Opel Ampera: první jízdní dojmy

A teď ke kouzlení s hodnotami průměrné spotřeby paliva. Nový Cadillac ELR má v konvenčním kombinovaném režimu dosáhnout průměrné spotřeby 7,1 l/100 km, v režimu MPGe pro elektromobily pak má spotřeba činit 2,9 l/100 km.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků