Cadillac ELR: technické detaily zveřejněny, kupé pojede 170 km/h

Letos se v Detroitu představilo sériové provedení nového kupé Cadillac ELR. Sdílet bude pohonnou soustavu s u nás známým Opelem Ampera.

Celkem v tichosti a zatím bez větší kampaně uvádí GM důležité technické podrobnosti ke svému kupé ELR. Dvoudveřový model Cadillac ELR se začne prodávat už s příchodem ledna roku 2014 a po technické stránce vychází z dvojčat Chevrolet Volt/Opel Ampera. Proto jde spíše o elektromobil, jehož spalovací motor pracuje především (ovšem nikoli výhradně) jako generátor elektrické energie, čemuž jsme se podrobně věnovali již dříve.

Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

 

Cena základního modelu Cadillac ELR byla stanovena na 75 995 dolarů. Na zážehový čtyřválec 1,4 l navazuje elektromotor s výkonem 220 koní (162 kW) a nejvyšším točivým momentem 400 Nm, který je napájen z li-ionových akumulátorů 16,5 kWh. Z 0 na 96 km/h zrychlí Cadillac ELR za 8,8 s v čistě elektrickém režimu a za 7,8 s v součinnosti se spalovacím motorem. Nejvyšší rychlost má činit 170 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac ELR je dalším progresivním krokem špičkové značky koncernu GM

Na elektrickou energii z plně nabité baterie nový Cadillac ELR ujede přibližně 60 km, celkový jízdní dosah vozu má činit 555 km. Z běžné americké sítě (120V) lze akumulátory skrze přenosný adaptér plně dobít za 12,5 až 18 hodin, ze sítě 240V vám nabíjení zabere nějakých pět hodin.

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Opel Ampera: první jízdní dojmy

A teď ke kouzlení s hodnotami průměrné spotřeby paliva. Nový Cadillac ELR má v konvenčním kombinovaném režimu dosáhnout průměrné spotřeby 7,1 l/100 km, v režimu MPGe pro elektromobily pak má spotřeba činit 2,9 l/100 km.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků