Cadillac ELR: technické detaily zveřejněny, kupé pojede 170 km/h

Letos se v Detroitu představilo sériové provedení nového kupé Cadillac ELR. Sdílet bude pohonnou soustavu s u nás známým Opelem Ampera.

Celkem v tichosti a zatím bez větší kampaně uvádí GM důležité technické podrobnosti ke svému kupé ELR. Dvoudveřový model Cadillac ELR se začne prodávat už s příchodem ledna roku 2014 a po technické stránce vychází z dvojčat Chevrolet Volt/Opel Ampera. Proto jde spíše o elektromobil, jehož spalovací motor pracuje především (ovšem nikoli výhradně) jako generátor elektrické energie, čemuž jsme se podrobně věnovali již dříve.

Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

Cadillac ELR ukazuje aktivní akustické rušení hluku v praxi

 

Cena základního modelu Cadillac ELR byla stanovena na 75 995 dolarů. Na zážehový čtyřválec 1,4 l navazuje elektromotor s výkonem 220 koní (162 kW) a nejvyšším točivým momentem 400 Nm, který je napájen z li-ionových akumulátorů 16,5 kWh. Z 0 na 96 km/h zrychlí Cadillac ELR za 8,8 s v čistě elektrickém režimu a za 7,8 s v součinnosti se spalovacím motorem. Nejvyšší rychlost má činit 170 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac ELR je dalším progresivním krokem špičkové značky koncernu GM

Na elektrickou energii z plně nabité baterie nový Cadillac ELR ujede přibližně 60 km, celkový jízdní dosah vozu má činit 555 km. Z běžné americké sítě (120V) lze akumulátory skrze přenosný adaptér plně dobít za 12,5 až 18 hodin, ze sítě 240V vám nabíjení zabere nějakých pět hodin.

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Opel Ampera: první jízdní dojmy

A teď ke kouzlení s hodnotami průměrné spotřeby paliva. Nový Cadillac ELR má v konvenčním kombinovaném režimu dosáhnout průměrné spotřeby 7,1 l/100 km, v režimu MPGe pro elektromobily pak má spotřeba činit 2,9 l/100 km.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků