Cadillac Elmiraj naznačuje podobu příštích cadillaků

Na víkendové concours d’elegance v Pebble Beach odhalí Cadillac novou koncepční studii Elmiraj. Jedná se moderní intepretaci klasického luxusního kupé s dlouhou kapotou, krátkým zadním převisem a půdorysem menší evropské monarchie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept v tmavomodré barvě nese označení Vsport, což je nový sportovní program značky zařazený mezi běžné modely a vrcholné verze řady V

Cadillac Elmiraj není podle svých tvůrců předzvěstí sériového modelu. Firma na něm ukazuje další evoluční fázi svého designového slohu Art & Science. Koncept zachovává všechny hlavní znaky současného designu značky Cadillac: pětiúhelníková maska chladiče, stoupající prolis na bocích a vertikální světla vpředu i vzadu, v tomto případě s technikou LED. Za dvaadvacetipalcovými koly vykukují keramické brzdy.

Pod designem je podepsaný Frank Saucedo z kalifornského designérského studia General Motors.

Cadillac V16 (1930): šestnáctiválcové znamení luxusu

Cadillac V16 (1930): šestnáctiválcové znamení luxusu

Uvnitř najdete čtyři samostatná sedadla s patřičně dramatickým tvarováním, masivní středovou konzolu a opakující se trojúhelníkový motiv. Co v něm naopak nenajdete, je sdružený ovládací displej systému CUE, který upřímně nenávidí jak zákazníci Cadillaku, tak média.

Desetipalcová dotyková obrazovka vyjíždí z palubní desky v případě potřeby a k ovládání jednotlivých funkcí patrně slouží vícesměrový joystick s odporovou zpětnou vazbou. To je ale pouze náš výklad „myši“ na středové konzole, oficiální komuniké se k ní nijak nevyjadřuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elmiraj by mohl naznačovat posun ve filozofii ovládání zábavních, komunikačních a komfortních funkcí ve vozech Cadillac

Hlavní roli hraje v interiéru kůže a ručně řezané brazilské růžové dřevo. S těmito organickými materiály kontrastují subtilní titanové lišty s podsvícením.

Koncept Cadillac Elmiraj je poháněn novým vidlicovým osmiválcem s dvojicí turbodmychadel. Výrobce uvádí výkon 500 koní a točivý moment 500 Nm, což po přepočtu na evropské jednotky dává méně kulatých 507 koní (373 kW) a 678 Nm. Jednotka odvozená od dvakrát přeplňovaného šestiválce z modelu CTS pohání samozřejmě zadní kola. 

Při rozměrech 5207 x 1930 x 1397 mm je Elmiraj o něco delší a širší než například luxusní kupé Mercedes-Benz CL.  

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků