Cadillac Elmiraj naznačuje podobu příštích cadillaků

Na víkendové concours d’elegance v Pebble Beach odhalí Cadillac novou koncepční studii Elmiraj. Jedná se moderní intepretaci klasického luxusního kupé s dlouhou kapotou, krátkým zadním převisem a půdorysem menší evropské monarchie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept v tmavomodré barvě nese označení Vsport, což je nový sportovní program značky zařazený mezi běžné modely a vrcholné verze řady V

Cadillac Elmiraj není podle svých tvůrců předzvěstí sériového modelu. Firma na něm ukazuje další evoluční fázi svého designového slohu Art & Science. Koncept zachovává všechny hlavní znaky současného designu značky Cadillac: pětiúhelníková maska chladiče, stoupající prolis na bocích a vertikální světla vpředu i vzadu, v tomto případě s technikou LED. Za dvaadvacetipalcovými koly vykukují keramické brzdy.

Pod designem je podepsaný Frank Saucedo z kalifornského designérského studia General Motors.

Cadillac V16 (1930): šestnáctiválcové znamení luxusu

Cadillac V16 (1930): šestnáctiválcové znamení luxusu

Uvnitř najdete čtyři samostatná sedadla s patřičně dramatickým tvarováním, masivní středovou konzolu a opakující se trojúhelníkový motiv. Co v něm naopak nenajdete, je sdružený ovládací displej systému CUE, který upřímně nenávidí jak zákazníci Cadillaku, tak média.

Desetipalcová dotyková obrazovka vyjíždí z palubní desky v případě potřeby a k ovládání jednotlivých funkcí patrně slouží vícesměrový joystick s odporovou zpětnou vazbou. To je ale pouze náš výklad „myši“ na středové konzole, oficiální komuniké se k ní nijak nevyjadřuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elmiraj by mohl naznačovat posun ve filozofii ovládání zábavních, komunikačních a komfortních funkcí ve vozech Cadillac

Hlavní roli hraje v interiéru kůže a ručně řezané brazilské růžové dřevo. S těmito organickými materiály kontrastují subtilní titanové lišty s podsvícením.

Koncept Cadillac Elmiraj je poháněn novým vidlicovým osmiválcem s dvojicí turbodmychadel. Výrobce uvádí výkon 500 koní a točivý moment 500 Nm, což po přepočtu na evropské jednotky dává méně kulatých 507 koní (373 kW) a 678 Nm. Jednotka odvozená od dvakrát přeplňovaného šestiválce z modelu CTS pohání samozřejmě zadní kola. 

Při rozměrech 5207 x 1930 x 1397 mm je Elmiraj o něco delší a širší než například luxusní kupé Mercedes-Benz CL.  

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků