Cadillac CTS-V v temné edici Black Diamond

Automobilka Cadillac nabídne svůj sportovně střižený model CTS-V ve zvláštní sérii určené pro všechny karosářské verze.

Provedení CTS-V je vlajkovou lodí nejmenší současné řady Cadillac CTS-V a jeho posláním je útočit na kompaktní modely německé konkurence. Cadillac do této verze vložil velké naděje a nyní ji nabízí s karoseriemi sedan, kombi i kupé. Prvním v řadě se stal dle očekávání sedan, který svého času například ladičská společnost Hennessey posílila pod označením CTS-V600 až na 800 koní (595 kW) a umožnila mu tím zrychlit z klidu na 96 km/h za 3,7 s. V půli loňského roku následoval Cadillac CTS-V s praktickou karoserií kombi a na jeho sklonku do nabídky přibylo podobně střižené kupé.

Nyní Cadillac svého divokého benjamínka nabízí v limitované edici Black Diamond, jež má být k mání se všemi třemi výše zmíněnými karoseriemi. Vozy jsou výrobcem uváděny jako „na míru střižený smoking“ a na první pohled se vyznačují černým metalizovaným lakováním s povrchovou vrstvou SpectraFlair, jež má strojům vtisknout „diamantu podobný lesk“. Série Black Diamond Edition dále znamená devatenáctipalcové lité ráfky v odstínu Satin Graphite nebo žlutě lakované brzdové třmeny soustavy Brembo, šestipístkové vpředu a čtyřpístkové vzadu.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér je pak okrášlen sportovními, kůží čalouněnými sedadly Recaro a je pochopitelně laděn do černé. Středová konzole a dveře jsou částečně obloženy dřevem Midnight Saple, temný vzhled je částečně oživen pískovým mikroplyšem na částech sedadel a dveří a stehováním ve stejném odstínu. Po stránce techniky se toho mnoho nezměnilo a Cadillac CTS-V Black Diamond stále využívá koncernového vidlicového osmiválce s objemem 6,2 l, výkonem 564 koní (415 kW) a točivým momentem 746 Nm, který vozu umožňuje zrychlit z klidu na 96 km/h za v dané třídě velmi zajímavých 3,9 s (4,0 s pro kombík). V amerických prodejnách se první vozy Cadillac CTS-V Black Diamond objeví již příští měsíc a ceny v přepočtu mají začínat na 1 220 000 Kč, což je o nějakých 85 000 Kč více než za standardní provedení CTS-V.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek


 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků