Cadillac CTS-V: superostrý sedan

Cadillac CTS-V je na první pohled nenápadný sedan, který se zevnějškem jen mírně odlišuje od sériového provedení. Ovšem pod kapotou skrývá něco, co jej dělá úplně odlišným.

Autosalon v Detroitu je místem, kde se každoročně představuje široká paleta různorodých novinek, extrémně upravených vozů či konceptů. Jinak tomu nebude ani tento rok a automobilka Cadillac tomu patřičně dopomůže. Přibližně rok po oficiálním představení modelu CTS přichází jeho ostrá verze. A to doslova.

Cadillac CTS-V má totiž pod kapotou osmiválec objemu 6,2 l, tedy stejný motor, který pohání i Corvette ZR1. Tomuto sedanu dává ovšem mírně odlišné vlastnosti, ale obří výkon 410 kW mluví za vše. Maximální točivý moment tohoto vozu je slušných 745 Nm. Od klasické série se však neodlišuje jen sportovním osmiválcem.

Přibylo i víceprvkové zavěšení zadní nápravy, elektromagnetické tlumiče Magnetic Ride Control a stabilizační systém StabiliTrak. Za příplatek bude například i speciální proti prokluzový systém s nastavením pro nejlepší akceleraci. Přesun síly z motoru na kola zadní nápravy má na starosti šestistupňový automat s řazením přes páčky pod volantem.

O zabrzdění tohoto kolosu se starají sportovní brzdový systém Brembo. Slitinová kola zas „obouvají“ pneumatiky Michaelin Pilot Sport 2.

Na závěr je třeba ale vzpomenout, že na Starém kontinentu se tohoto sedanu s brutální sílou zřejmě nedočkáme. Automobilka totiž uvedla, že poptávka po modelu CTS je v Evropě neuspokojivá a přinést podobný model by nemělo smysl. A tak klidné evropské vody ostrých sedanů zůstanou zřejmě klidné i nadále, i když CTS-V by se v Evropě mohlo paradoxně prodávat relativně lépe než běžná CéTéeSka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS-V

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků