Cadillac CTS-V: superostrý sedan

Cadillac CTS-V je na první pohled nenápadný sedan, který se zevnějškem jen mírně odlišuje od sériového provedení. Ovšem pod kapotou skrývá něco, co jej dělá úplně odlišným.

Autosalon v Detroitu je místem, kde se každoročně představuje široká paleta různorodých novinek, extrémně upravených vozů či konceptů. Jinak tomu nebude ani tento rok a automobilka Cadillac tomu patřičně dopomůže. Přibližně rok po oficiálním představení modelu CTS přichází jeho ostrá verze. A to doslova.

Cadillac CTS-V má totiž pod kapotou osmiválec objemu 6,2 l, tedy stejný motor, který pohání i Corvette ZR1. Tomuto sedanu dává ovšem mírně odlišné vlastnosti, ale obří výkon 410 kW mluví za vše. Maximální točivý moment tohoto vozu je slušných 745 Nm. Od klasické série se však neodlišuje jen sportovním osmiválcem.

Přibylo i víceprvkové zavěšení zadní nápravy, elektromagnetické tlumiče Magnetic Ride Control a stabilizační systém StabiliTrak. Za příplatek bude například i speciální proti prokluzový systém s nastavením pro nejlepší akceleraci. Přesun síly z motoru na kola zadní nápravy má na starosti šestistupňový automat s řazením přes páčky pod volantem.

O zabrzdění tohoto kolosu se starají sportovní brzdový systém Brembo. Slitinová kola zas „obouvají“ pneumatiky Michaelin Pilot Sport 2.

Na závěr je třeba ale vzpomenout, že na Starém kontinentu se tohoto sedanu s brutální sílou zřejmě nedočkáme. Automobilka totiž uvedla, že poptávka po modelu CTS je v Evropě neuspokojivá a přinést podobný model by nemělo smysl. A tak klidné evropské vody ostrých sedanů zůstanou zřejmě klidné i nadále, i když CTS-V by se v Evropě mohlo paradoxně prodávat relativně lépe než běžná CéTéeSka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS-V

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků