Cadillac CTS-V obdrží pěkných tisíc koní. 400 km/h bude v ohrožení

Cadillac CTS-V obdrží pěkných tisíc koní. 400 km/h bude v ohrožení

Cadillac CTS-V je zatraceně rychlý sedan. Aby také ne, o pohon se stará kompresorem přeplňovaný osmiválec naladěný na 477 kW (649 k). Jenže u Hennessey jsou toho názoru, že by si tento vůz zasloužil ještě více. A tak se dali do práce. Výsledek by měl mít tisíc koncí.

Cadillac představuje nové CTS-V. Je nejvýkonnějším modelem v historii značky

Cadillac představuje nové CTS-V. Je nejvýkonnějším modelem v historii značky

Motor bude samozřejmě kompletně přepracován. Auto dostane nové písty, nové vačkové hřídele, jiný klikový hřídel, vstřiky, elektroniku, jiný výfuk a především přepracovaný systém sání. Na místo původního kompresoru se nastěhují hned dvě turbodmychadla. Sečteno a podtrženo, tohle všechno má vyprodukovat přesně 746 kW (1013 k).

Na údaje týkající se dynamiky si musíme ještě počkat, ale sám prezident Hennessey Performance se nechal slyšte, že tento sedan bude schopný atakovat 240 mil za hodinu. To je v přepočtu 386 km/h. Aby takovou rychlost auto ustálo, dostane logicky i jiný podvozek, aerodynamické úpravy a karbon-keramické brzdy. Dohromady vznikne série omezená na 24 kusů.

Video: Obří SUV GMC Yukon od Hennessey dá stovku za pět sekund

Video: Obří SUV GMC Yukon od Hennessey dá stovku za pět sekund

Jestli se na vás nedostane, nemusíte házet „miliony do žita“. Hennessey má ještě v plánu slabší úpravy, které zvednou výkon Cadillacu CTS-V na nějakých 800 koní. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Cadillac

Cadillac je americký výrobce luxusních automobilů. Vznikl v roce 1902, název pochází ze jména zakladatele Detroitu. Vlastníkem společnosti je už od roku 1909 General Motors. Cadillac je druhá nejstarší – stále fungující – americká automobilka.

Cadillac ATS • Cadillac CTS • Cadillac XTS • Cadillac XT4 • Cadillac XT5 • Cadillac Escalade • Cadillac CT4 • Cadillac CT5

TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

včera | Richard Herbich | 5 příspěvků
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich