Cadillac CTS-V má zrychlení jako supersport

Americká automobilka Cadillac zveřejnila finální specifikace svého superostrého sedanu CTS-V a nutno říci, že tradiční konkurenti mohou stát jen s otevřenou pusou a tiše závidět.

Cadillac CTS-V pohání osmiválec o objemu 6,2 l, který je přeplňován kompresorem a svůj původ má v Corvettě ZR-1. Výkon je pak 556 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 747 Nm.

Dle výrobce má tento sedan vyšší střední třídy a konkurent vozů jako je BMW M5 a Audi RS6, zvládnout sprint na 60 mph, tedy na 96 km/h za pouhých 3,9 s a to je extrémně dobrá hodnota. Jen pro srovnání je to o půl sekundy rychleji, než to zvládnout němečtí konkurenti.

Cadillac CTS-V navíc není jenom vozem pro závody u semaforu, což dokázal na slavné Nordschleife okruhu Nurburgring. Tuto trať zvládl CTS-V za 7 minut a 59 sekund, což je 14 sekund rychleji, než zmíněné BMW M5.

Pokud by se tedy nyní měl hledat král ostrých vozů vyšší střední třídy, mohou německé vozy koukat jen z povzdálí. Dvoutunový kolos Audi RS6 je vším jen ne sportovním vozem a BMW M5 je vedle CTS prostě pomalé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS-V
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků