Cadillac CTS-V má zrychlení jako supersport

Americká automobilka Cadillac zveřejnila finální specifikace svého superostrého sedanu CTS-V a nutno říci, že tradiční konkurenti mohou stát jen s otevřenou pusou a tiše závidět.

Cadillac CTS-V pohání osmiválec o objemu 6,2 l, který je přeplňován kompresorem a svůj původ má v Corvettě ZR-1. Výkon je pak 556 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 747 Nm.

Dle výrobce má tento sedan vyšší střední třídy a konkurent vozů jako je BMW M5 a Audi RS6, zvládnout sprint na 60 mph, tedy na 96 km/h za pouhých 3,9 s a to je extrémně dobrá hodnota. Jen pro srovnání je to o půl sekundy rychleji, než to zvládnout němečtí konkurenti.

Cadillac CTS-V navíc není jenom vozem pro závody u semaforu, což dokázal na slavné Nordschleife okruhu Nurburgring. Tuto trať zvládl CTS-V za 7 minut a 59 sekund, což je 14 sekund rychleji, než zmíněné BMW M5.

Pokud by se tedy nyní měl hledat král ostrých vozů vyšší střední třídy, mohou německé vozy koukat jen z povzdálí. Dvoutunový kolos Audi RS6 je vším jen ne sportovním vozem a BMW M5 je vedle CTS prostě pomalé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS-V
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků