Cadillac CTS-V Hennessey: až 800 koní pro supersedan

Hodně nemusí být pro každého dost. U Hennessey poladili Cadillac CTS-V na úroveň Chevy Corvette.

Společnost Hennessey Performance Engineering (HPE) z amerického Texasu není na poli kvalitních ladičů silných aut nováčkem. Připomeňme jen nedávné projekty Dodge Viper Venom nebo Nissan GT-R Godzilla 700, k němuž se vrátíme v závěru tohoto článku.

Nyní tato firma připravila sérii označenou písmenem V, určenou pro relativně kompaktní sedan Cadillac CTS. Standardní vůz má k ladění dostatečné předpoklady, tedy motor uložený vpředu podélně, pohon zadních kol a v neposlední řadě též škálu výkonných agregátů, které jsou pod střechou General Motors k mání. Vozy Cadillac CTS-V budou k dispozici koncem tohoto roku, a sice s výkony od 610 do 800 koní (tj. 455 až 595 kW).    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Srdcem nového vozu je koncernový, kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 LSA, který již ve svém standardním provedení dává více než dostatečných 556 koní (414 kW). U Hennessey jej v „základní“ verzi V600 osadili vzduchovým filtrem K&A, kompresorem s upraveným náhonem a přepracovanou řídicí jednotkou, čímž výkon narostl na 610 koní a točivý moment dosahuje 820 Nm.

Podle úpravce Cadillac CTS-V600 zrychlí z 0 na 96 km/h za 3,7 s a dosáhne rychlosti 315 km/h. To však zdaleka není vše. Následují výkonové verze 650 a 700 koní, jež si vyžádaly úpravy otvorů pro vstup čerstvého vzduchu s modifikovaným chlazením stlačovaného vzduchu, nové vačkové hřídele nebo specifický výfukový trakt s větším průměrem a nižším odporem. Na dvacetipalcových litých ráfcích najdeme závodní slicky Nitto, s nimiž údajně verze V700 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,1 s.

A to zde máme ještě vrcholné provedení CTS-V800. U něj se díky instalaci nových obtokových ventilů, dvojice kompresorů, externí regulace plnicího tlaku a vylepšeného palivového traktu podařilo z jednotky LSA vykřesat výkon plných 800 koní a 1 056 Nm točivého momentu. U této verze však společnost HPE jízdní výkony zatím neuvedla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 

Ačkoli značce Hennessey udělaly jméno především její modifikace na bázi modelu Dodge Viper, její pole působnosti je širší. Na sklonku loňského roku jej doplnila vlastní interpretace japonského supervozu Nissan GT-R, který u HPE označují jako Godzilla 700 a navázal na o něco starší provedení Godzilla 600. Jak již jméno napovídá, Nissan GT-R po úpravách dosahuje výkonu 700 koní (522 kW), tedy o 225 koní více než ve standardní konfiguraci, a točivého momentu 853 Nm. Zapalování i výfukový systém prošly dílčími úpravami, přeplňování obdrželo nové mezichladiče stlačovaného vzduchu. Podle původních informací se přitom předpokládalo, že Hennessey připravuje sadu úprav pro Lexus IS-F, takže Godzilla 700 byla překvapením. Nicméně IS-F údajně stále zůstává ve hře, takže se snad v této pohnuté době máme nač těšit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R Godzilla 700
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků