Cadillac CTS-V Hennessey: až 800 koní pro supersedan

Hodně nemusí být pro každého dost. U Hennessey poladili Cadillac CTS-V na úroveň Chevy Corvette.

Společnost Hennessey Performance Engineering (HPE) z amerického Texasu není na poli kvalitních ladičů silných aut nováčkem. Připomeňme jen nedávné projekty Dodge Viper Venom nebo Nissan GT-R Godzilla 700, k němuž se vrátíme v závěru tohoto článku.

Nyní tato firma připravila sérii označenou písmenem V, určenou pro relativně kompaktní sedan Cadillac CTS. Standardní vůz má k ladění dostatečné předpoklady, tedy motor uložený vpředu podélně, pohon zadních kol a v neposlední řadě též škálu výkonných agregátů, které jsou pod střechou General Motors k mání. Vozy Cadillac CTS-V budou k dispozici koncem tohoto roku, a sice s výkony od 610 do 800 koní (tj. 455 až 595 kW).    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Srdcem nového vozu je koncernový, kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 LSA, který již ve svém standardním provedení dává více než dostatečných 556 koní (414 kW). U Hennessey jej v „základní“ verzi V600 osadili vzduchovým filtrem K&A, kompresorem s upraveným náhonem a přepracovanou řídicí jednotkou, čímž výkon narostl na 610 koní a točivý moment dosahuje 820 Nm.

Podle úpravce Cadillac CTS-V600 zrychlí z 0 na 96 km/h za 3,7 s a dosáhne rychlosti 315 km/h. To však zdaleka není vše. Následují výkonové verze 650 a 700 koní, jež si vyžádaly úpravy otvorů pro vstup čerstvého vzduchu s modifikovaným chlazením stlačovaného vzduchu, nové vačkové hřídele nebo specifický výfukový trakt s větším průměrem a nižším odporem. Na dvacetipalcových litých ráfcích najdeme závodní slicky Nitto, s nimiž údajně verze V700 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,1 s.

A to zde máme ještě vrcholné provedení CTS-V800. U něj se díky instalaci nových obtokových ventilů, dvojice kompresorů, externí regulace plnicího tlaku a vylepšeného palivového traktu podařilo z jednotky LSA vykřesat výkon plných 800 koní a 1 056 Nm točivého momentu. U této verze však společnost HPE jízdní výkony zatím neuvedla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 

Ačkoli značce Hennessey udělaly jméno především její modifikace na bázi modelu Dodge Viper, její pole působnosti je širší. Na sklonku loňského roku jej doplnila vlastní interpretace japonského supervozu Nissan GT-R, který u HPE označují jako Godzilla 700 a navázal na o něco starší provedení Godzilla 600. Jak již jméno napovídá, Nissan GT-R po úpravách dosahuje výkonu 700 koní (522 kW), tedy o 225 koní více než ve standardní konfiguraci, a točivého momentu 853 Nm. Zapalování i výfukový systém prošly dílčími úpravami, přeplňování obdrželo nové mezichladiče stlačovaného vzduchu. Podle původních informací se přitom předpokládalo, že Hennessey připravuje sadu úprav pro Lexus IS-F, takže Godzilla 700 byla překvapením. Nicméně IS-F údajně stále zůstává ve hře, takže se snad v této pohnuté době máme nač těšit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R Godzilla 700

bazar

Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Micra 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 33 504 km
Cena: 137 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Micra 1,2
Rok výroby: 2010
Stav: 55 851 km
Cena: 126 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků