Cadillac CTS-V Coupe je venku, s 556 koňmi

Autosalon v Detroitu otevře své brány až za týden, ale my vám již nyní můžeme stručně představit nový Cadillac CTS-V Coupe.

S tímto kupé to dlouhou dobu vypadalo poněkud nejistě (o jeho přípravách jsme psali třeba na tomto místě), nyní se však definitivně stává skutečností. Je zde velmi výkonný stroj s označením CTS-V připravený pro modelový rok 2011, který se jistě stane jednou z hlavních hvězd nadcházejícího detroitského autosalonu.

Vlastníci vozů BMW M3 nebo Audi S5 si budou zřejmě muset zvyknout na jeho svisle umístěné zadní světlomety sestavené z LED, protože nový Caddy poháněný vidlicovým osmiválcem s kompresorem dosahuje výkonu plných 556 koní, tedy 407 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka Cadillac slibuje, že kupé CTS-V zrychlí z klidu na 96 km/h za pozoruhodných 3,9 s (pro srovnání zrychlení z 0 na 100 km/h u „povahově” blízkých konkurentů: BMW M3 E90 4,8 s, BMW M6 4,6 s, Audi S5 5,1 s, Mercedes SL 63 AMG 4,6 s), zákazník bude moci vybírat z převodovek s automatickým a manuálním (díky Bohu) řazením, jež mají v obou případech šest rychlostních stupňů a výkon motoru přenáší na kola zadní nápravy.

Po technické stránce vychází kupé CTS-V v rozsáhlé míře ze sedanu s tímtéž označením, shodné jsou i základní rozměry podvozku včetně rozvoru náprav, pouze rozchod zadních kol je o několik centimetrů širší pro zajištění ještě větší stability. Oproti sedanu je kupé rovněž o něco lehčí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při ladění podvozku se konstruktéři snažili dosáhnout co nejtěsnějšího kontaktu řidiče s vozem a jeho okolím, k čemuž má přispívat i koncernová soustava adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control s dvojicí stupňů Tour a Sport. Devatenáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2 a pod nimi se ukrývá výkonná brzdová soustava Brembo.

Mezi prvky luxusní výbavy, jež má odpovídat ceně přes 60 000 dolarů, patří anatomicky tvarovaná sedadla Recaro s elektrickou stavitelností ve čtrnácti směrech, navigační sysytém s výklopným LCD, konektivita Bluetooth a USB či pevný disk s kapacitou 40GB, kam lze ukládat oblíbenou hudbu a mapy navigace.

Výroba vozu Cadilac CTS-V Coupe má začít během letošního léta, jeho přesné technické specifikace se dozvíme snad již za pár dní zpoza Atlantiku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS-V Coupe
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků