Cadillac CTS-V Coupe je venku, s 556 koňmi

Autosalon v Detroitu otevře své brány až za týden, ale my vám již nyní můžeme stručně představit nový Cadillac CTS-V Coupe.

S tímto kupé to dlouhou dobu vypadalo poněkud nejistě (o jeho přípravách jsme psali třeba na tomto místě), nyní se však definitivně stává skutečností. Je zde velmi výkonný stroj s označením CTS-V připravený pro modelový rok 2011, který se jistě stane jednou z hlavních hvězd nadcházejícího detroitského autosalonu.

Vlastníci vozů BMW M3 nebo Audi S5 si budou zřejmě muset zvyknout na jeho svisle umístěné zadní světlomety sestavené z LED, protože nový Caddy poháněný vidlicovým osmiválcem s kompresorem dosahuje výkonu plných 556 koní, tedy 407 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka Cadillac slibuje, že kupé CTS-V zrychlí z klidu na 96 km/h za pozoruhodných 3,9 s (pro srovnání zrychlení z 0 na 100 km/h u „povahově” blízkých konkurentů: BMW M3 E90 4,8 s, BMW M6 4,6 s, Audi S5 5,1 s, Mercedes SL 63 AMG 4,6 s), zákazník bude moci vybírat z převodovek s automatickým a manuálním (díky Bohu) řazením, jež mají v obou případech šest rychlostních stupňů a výkon motoru přenáší na kola zadní nápravy.

Po technické stránce vychází kupé CTS-V v rozsáhlé míře ze sedanu s tímtéž označením, shodné jsou i základní rozměry podvozku včetně rozvoru náprav, pouze rozchod zadních kol je o několik centimetrů širší pro zajištění ještě větší stability. Oproti sedanu je kupé rovněž o něco lehčí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při ladění podvozku se konstruktéři snažili dosáhnout co nejtěsnějšího kontaktu řidiče s vozem a jeho okolím, k čemuž má přispívat i koncernová soustava adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control s dvojicí stupňů Tour a Sport. Devatenáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2 a pod nimi se ukrývá výkonná brzdová soustava Brembo.

Mezi prvky luxusní výbavy, jež má odpovídat ceně přes 60 000 dolarů, patří anatomicky tvarovaná sedadla Recaro s elektrickou stavitelností ve čtrnácti směrech, navigační sysytém s výklopným LCD, konektivita Bluetooth a USB či pevný disk s kapacitou 40GB, kam lze ukládat oblíbenou hudbu a mapy navigace.

Výroba vozu Cadilac CTS-V Coupe má začít během letošního léta, jeho přesné technické specifikace se dozvíme snad již za pár dní zpoza Atlantiku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS-V Coupe
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 7 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků