Cadillac CTS-V Coupe je venku, s 556 koňmi

Autosalon v Detroitu otevře své brány až za týden, ale my vám již nyní můžeme stručně představit nový Cadillac CTS-V Coupe.

S tímto kupé to dlouhou dobu vypadalo poněkud nejistě (o jeho přípravách jsme psali třeba na tomto místě), nyní se však definitivně stává skutečností. Je zde velmi výkonný stroj s označením CTS-V připravený pro modelový rok 2011, který se jistě stane jednou z hlavních hvězd nadcházejícího detroitského autosalonu.

Vlastníci vozů BMW M3 nebo Audi S5 si budou zřejmě muset zvyknout na jeho svisle umístěné zadní světlomety sestavené z LED, protože nový Caddy poháněný vidlicovým osmiválcem s kompresorem dosahuje výkonu plných 556 koní, tedy 407 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka Cadillac slibuje, že kupé CTS-V zrychlí z klidu na 96 km/h za pozoruhodných 3,9 s (pro srovnání zrychlení z 0 na 100 km/h u „povahově” blízkých konkurentů: BMW M3 E90 4,8 s, BMW M6 4,6 s, Audi S5 5,1 s, Mercedes SL 63 AMG 4,6 s), zákazník bude moci vybírat z převodovek s automatickým a manuálním (díky Bohu) řazením, jež mají v obou případech šest rychlostních stupňů a výkon motoru přenáší na kola zadní nápravy.

Po technické stránce vychází kupé CTS-V v rozsáhlé míře ze sedanu s tímtéž označením, shodné jsou i základní rozměry podvozku včetně rozvoru náprav, pouze rozchod zadních kol je o několik centimetrů širší pro zajištění ještě větší stability. Oproti sedanu je kupé rovněž o něco lehčí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při ladění podvozku se konstruktéři snažili dosáhnout co nejtěsnějšího kontaktu řidiče s vozem a jeho okolím, k čemuž má přispívat i koncernová soustava adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control s dvojicí stupňů Tour a Sport. Devatenáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2 a pod nimi se ukrývá výkonná brzdová soustava Brembo.

Mezi prvky luxusní výbavy, jež má odpovídat ceně přes 60 000 dolarů, patří anatomicky tvarovaná sedadla Recaro s elektrickou stavitelností ve čtrnácti směrech, navigační sysytém s výklopným LCD, konektivita Bluetooth a USB či pevný disk s kapacitou 40GB, kam lze ukládat oblíbenou hudbu a mapy navigace.

Výroba vozu Cadilac CTS-V Coupe má začít během letošního léta, jeho přesné technické specifikace se dozvíme snad již za pár dní zpoza Atlantiku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS-V Coupe

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků