Cadillac CTS-V Brute Force: 619 koní

Přes své německé kořeny se ladič Geiger Cars často obrací pro inspiraci za Atlantik. Tentokrát si vyhlédl Cadillac CTS-V.

Jistě, mohli by se zařadit do zástupu úpravců strojů Audi RS6, BMW M5 nebo Mercedes-Benz E63, ale u Geigeru raději sáhli po populárním americkém kompaktním supersedanu Cadillac CTS-V, jehož modifikací zatím mnoho není, v Evropě už vůbec.

Pod jeho kapotou trůní krátkozdvihový vidlicový přeplňovaný osmiválec LS9 V8 s objemem 6,2 l z Corvetty ZR1, jenž dává ve svém standardním naladění slušných 564 koní (415 kW) při 5 900 ot./min. a až 747 Nm. Inženýři Geiger Cars se však s těmito hodnotami nespokojili a zvýšením plnicího tlaku se jim je podařilo navýšit na 619 koní (455 kW), resp. 850 Nm. A proto považujeme označení Brute Force za skutečné nomen omen. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkon je k zadním kolům přenášen skrze produkční, manuálně řazenou šestistupňovou převodovku, přičemž čtyřka a pětka byly zkráceny. Nejvyšší rychlost přesto dosahuje 330 km/h. O spolehlivé zpomalení se stará posílená brzdová soustava s ventilovanými kotouči na všech kolech.
Geiger ujišťuje veřejnost, že jeho modifikace tomuto Cadillacu neubrala nic z jeho vyváženého kompromisu mezi výkony na rovinkách, komfortem při cestování na dlouhé vzdálenosti a schopnostmi rychlých průjezdů zatáček.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V Evropě se Brute Force bude prodávat za 84 900 Euro, což je jen zhruba o 10 000 Euro více než u základního Cadillacu CTS-V. V souhrnu všech vlastností a parametrů (zvláště hodnota nejvyššího točivého momentu je skutečně impozantní a slibuje vysoké výkony už v nejnižších otáčkách) se tak jedná o více než zdatného konkurenta podobných projektů, jež vycházejí ze sériových sedanů z Mnichova, Ingolstadtu nebo Stuttgartu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS-V Brute Force
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků