Cadillac CTS Sport Wagon: útok na evropskou smetánku?

V Pebble Beach se odehrála premiéra nového kombi Cadillac.

Na poloostrově Monterey poprvé představil Cadillac CTS v provedení Sport Wagon. Ten nabízí velkorysý vnitřní prostor a hned několik šestiválcových motorů, takže je vítanou alternativou vůči větším modelům. Provedení CTS Sport Wagon se oficiálně představí teprve na podzimním autosalonu v Los Angeles a na trzích, včetně těch evropských, se objeví již na počátku příštího roku. Úkolem malého kombíku přitom bude zaútočit zejména na podobně střižené vozy BMW řady 3 Touring a Mercedes-Benz řady C.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 „Dramaticky stylizovaný Cadillac CTS Sport Wagon je výborně připravený na dnes tak proměnlivý vkus zákazníků, pro nějž může být skvělou alternativou například k SUV modelům,“ říká Jim Taylor, generální ředitel automobilky Cadillac. „Naše novinka je důležitým momentem v globální expanzi značky Cadillac. Dobře víme, že například na evropském trhu jsou modely kombi velmi důležité a jejich obliba roste.“

Vůz má stejný rozvor 2 880 mm jako model CTS Sport Sedan, je pouze o 7 mm kratší. Za zadními sedadly je k dispozici nákladový prostor o základním objemu 720 l, jenž lze zvětšit až na 3 452 l. K charakteristickým rysům vozu patří V-prolis kapoty a zadních dveří, velké vertikální světlomety s technologií světelných trubic, elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru (prostřednictvím spínače na klíčí, nebo tlačítkem zevnitř vozu), integrované střešní ližiny s hladkými příčníky, multifunkční řešení nákladového prostoru s nastavitelnými dělicími prvky vestavěnými do podlahy, nová kola 19“ a mžnost doobjednání velkého panoramatického střešního okna nad zadními sedadly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Cadillac CTS Sport Wagon, podobně jako dříve představený sedan, může mít pohon všech kol, palubní hard-disk 40 GB, navigaci s výsuvným displejem nebo ručně šité čalounění a dekorativní prvky z leštěného dřeva. Interiér modelu Cadillac CTS Sport Wagon je společný s modelem CTS Sport Sedan, včetně proudnicově tvarovaných přístrojů, LED-osvětlení nebo ručně šitých prvků čalounění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Motor 3,6 V6 s přímým vstřikováním benzinu má výkon 227 kW/304 k, přičemž si vystačí s běžným bezolovnatým benzínem. Standardní zážehový motor 3,6 V6 VVT o výkonu 196 kW/263 k s točivým momentem 343 Nm je základem nabídky pro severoamerický trh. Motory V6 jsou propojené se 6-stupňovými manuálními (Aisin) nebo automatickými (Hydra-Matic) převodovkami. Také model Cadillac CTS Sport Wagon může být vybaven pohonem všech kol.

Hospodárný turbodiesel o objemu 2,9 l byl pro Cadillac CTS Sport Wagon vyvinutý především s ohledem na preference evropských a asijských trhů. Kompaktní turbodiesel V6, pocházející z rodiny vznětových motorů GM, má dva vačkové hřídele v hlavě válců a čtyřventilový rozvod. Výkon tohoto agregátu činí 184 kW/250 k.

Podvozek by měl být koktejlem výkonnosti a luxusu. Vpředu jsou nezávislé závěsy McPherson SLA (short/long arm), vzadu víceprvkové zavěšení s plně izolovaným pomocným rámem, který je zárukou výborné kinematiky a tedy vynikajících jízdních vlastností. Elektronické ovládání podvozku StabiliTrak integruje standardně montovaný čtyřkanálový systém ABS s protiprokluzovým zařízením, hydraulickým brzdovým asistentem a systémy řízení motoru. Mezi další detaily podvozku patří mj. výztužná příčka mezi závěsy přední nápravy, velké kotoučové brzdy u všech kol a přesné řízení.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků