Cadillac CTS: nová generace přijíždí, ukazuje se na 82 nových snímcích

Koncern GM nasazuje do prodejů zcela nový sedan Cadillac CTS. Zaútočit má přímo proti německé konkurenci v podobě vozů BMW 5 a Mercedes-Benz E.
Seznam kapitol
  1. Cadillac CTS
  2. Fotogalerie

Ještě loni v červnu Cadillac představil poslední facelift řady Cadillac CTS, ovšem již tehdy bylo jasné, že zcela nová, v pořadí třetí generace již klepe na dveře. Svoji premiéru si nový Cadillac CTS odbyl letos v březnu na autosalonu v New Yorku, ovšem až v těchto dnech se pomalu dostává do prodejů. Ba co víc, výrobce k němu nyní uvolnil desítky zajímavých snímků, které najdete ve fotogalerii v následující kapitole.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS: třetí generace nastupuje

Oproti svému předchůdci novinka vyniká hlavně delším a prostornějším interiérem, nižší hmotností a progresivním designem povrchu karoserie i jejího interiéru, ovšem také škálou nových pohonných jednotek v čele s dvojnásobně přeplňovaným motorem GM 3,6 Twin-Turbo. Nový CTS narostl do všech směrů, délkou se přiblížil hranici pěti metrů, přičemž rozvor náprav narostl alespoň o 30 mm. 

Video | Americká auta | Premiéry | Zajímavosti | Technika | Palivo | Cadillac

Cadillac CTS 2014 dostane nový šestiválec Twin-Turbo

Nejen karoserie, ale také její interiér pokračuje v současném stylistickém jazyce značky Cadillac, takže navazuje zejména na Cadillac ATS. Výrobce slibuje špičkově zpracované a kvalitní materiály i širokou škálu standardní a příplatkové výbavy včetně zábavního systému s osmipalcovým, za příplatek pak 12,3 palcovým dotykovým monitorem. Standardem je sedmireproduktorová audiosoustava Bose.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V nabídce budou zprvu tři zážehové motory. Základem je dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním, výkonem 272 koní (200 kW), šestistupňovým automatem a pohonem zadních kol. Atmosféricky plněný šestiválec 3,6 l nabídne výkon 321 koní (236 kW) a k mání bude s osmistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol, nebo šestistupňovou skříní a pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dva ze tří nabízených motorů jsou zcela nové, špičkou je šestiválec 3,6 l Twin-Turbo

Špičkou nabídky pro řadu Cadillac CTS je dvojicí turbodmychadel přeplňovaná verze šestiválce 3,6 l s výkonem 420 koní (313 kW) a točivým momentem 583 Nm. Ta bude k mání jen s osmistupňovou převodovkou a vozu zajistí zrychlení z 0 na 96 km/h za 4,6 s. Jak bylo řečeno výše, Cadillac CTS se teprve začíná prodávat ve své domovině, kdy se dostane i k nám, to je zatím otázkou. Ale německé konkurenci by tedy zatopit mohl… 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Cadillac CTS
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků