Cadillac CTS: americký luxus podruhé

Americká automobilka Cadillac představila v uplynulých dnech již druhou generaci modelu CTS. Bude v prodeji opět i u nás.

Se zcela novým designem přišla americká automobilka Cadillac u svých nových modelů. Na přelomu tisíciletí tak opustila své tradiční tvary a do popředí vyšly vcelku ostré hrany. Ukázalo se, že této luxusní odnoži koncernu General Motors to v prodejích nijak neuškodilo. Právě naopak.

A protože se od úspěchu neodchází i nová generace Cadillacu CTS se nese ve stejném duchu. Ostré hrany, které provází design jak exteriéru a interiéru, jsou na dnešním trhu nezaměnitelné.

Nová generace mírně povyrostla. Na délku měří 4 766 mm, na šířku 1 841 mm, na výšku 1 472 a rozvor má hodnotu 2 880 mm. Tedy vcelku přijatelné rozměry.

O komfort se stará mj. velmi bohatá výbava. Automatická vícezónová klimatizace, osm airbagů, el. stavitelné sedačky, kompletní elektrická výbava a mnoho dalšího je dnes již samozřejmostí. Nově se u CTS objevují světlomety s technologií LE diod, skvělý poslech hudby zajistí sound systém společnosti Bose s prostorovým 5.1 Cabin Surround zvukem o výkonu 300 W a deseti reproduktory. Cadillac navíc nabízí i DVD centrum, které spojuje navigaci a multimediální přehrávač. Za jízdy je tak možno sledovat oblíbený film, nebo se nechat navigovat.

O pohon nové generace se budou v počátku starat dva šestiválce. Klíčovou pohonnou jednotkou bude agregát 3,6 V6 VVT. Agregát vychází ze stávajícího, ovšem byl řádně inovován. Přímý vstřik paliva, variabilní časování ventilů a lepší programové vybavení se postaralo o nárůst výkonu. Ten nyní činí pěkných 223 KW (300 k), nejvyšší točivý moment povyskočil až na 366 Nm. Motor bude spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou s vylepšenou logikou, plynulejším a rychlejším řazením. Automatická převodovka Hydra-Matic 6L50 se poprvé objevila v modelu STS-V již před dvěma lety.

Méně náročné zákazníky má uspokojit druhý šestiválec 2,8 VVT, který bude disponovat výkonem 156 kW (210 k) a točivým momentem 263 Nm. Ten dostane k dispozici i manuální šestistupňovou převodovku. Naopak vrcholem bude osmiválec v ostré verzi CTS-V, který by měl disponovat výkonem okolo 400 koní.

Cadillac CTS bude v sérii stát na kolech z lehké slitiny o rozměru 8x17" s pneumatikami 235/55. Za příplatek si lze pořídit i 18" kola.

Pokud se vám tento model líbí, tak si jej můžete dopřát i v Evropě, protože automobilka plánuje prodávat i tuto generaci na starém kontinentu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Cadillac CTS
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků