Cadillac CTS: americký luxus podruhé

Americká automobilka Cadillac představila v uplynulých dnech již druhou generaci modelu CTS. Bude v prodeji opět i u nás.

Se zcela novým designem přišla americká automobilka Cadillac u svých nových modelů. Na přelomu tisíciletí tak opustila své tradiční tvary a do popředí vyšly vcelku ostré hrany. Ukázalo se, že této luxusní odnoži koncernu General Motors to v prodejích nijak neuškodilo. Právě naopak.

A protože se od úspěchu neodchází i nová generace Cadillacu CTS se nese ve stejném duchu. Ostré hrany, které provází design jak exteriéru a interiéru, jsou na dnešním trhu nezaměnitelné.

Nová generace mírně povyrostla. Na délku měří 4 766 mm, na šířku 1 841 mm, na výšku 1 472 a rozvor má hodnotu 2 880 mm. Tedy vcelku přijatelné rozměry.

O komfort se stará mj. velmi bohatá výbava. Automatická vícezónová klimatizace, osm airbagů, el. stavitelné sedačky, kompletní elektrická výbava a mnoho dalšího je dnes již samozřejmostí. Nově se u CTS objevují světlomety s technologií LE diod, skvělý poslech hudby zajistí sound systém společnosti Bose s prostorovým 5.1 Cabin Surround zvukem o výkonu 300 W a deseti reproduktory. Cadillac navíc nabízí i DVD centrum, které spojuje navigaci a multimediální přehrávač. Za jízdy je tak možno sledovat oblíbený film, nebo se nechat navigovat.

O pohon nové generace se budou v počátku starat dva šestiválce. Klíčovou pohonnou jednotkou bude agregát 3,6 V6 VVT. Agregát vychází ze stávajícího, ovšem byl řádně inovován. Přímý vstřik paliva, variabilní časování ventilů a lepší programové vybavení se postaralo o nárůst výkonu. Ten nyní činí pěkných 223 KW (300 k), nejvyšší točivý moment povyskočil až na 366 Nm. Motor bude spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou s vylepšenou logikou, plynulejším a rychlejším řazením. Automatická převodovka Hydra-Matic 6L50 se poprvé objevila v modelu STS-V již před dvěma lety.

Méně náročné zákazníky má uspokojit druhý šestiválec 2,8 VVT, který bude disponovat výkonem 156 kW (210 k) a točivým momentem 263 Nm. Ten dostane k dispozici i manuální šestistupňovou převodovku. Naopak vrcholem bude osmiválec v ostré verzi CTS-V, který by měl disponovat výkonem okolo 400 koní.

Cadillac CTS bude v sérii stát na kolech z lehké slitiny o rozměru 8x17" s pneumatikami 235/55. Za příplatek si lze pořídit i 18" kola.

Pokud se vám tento model líbí, tak si jej můžete dopřát i v Evropě, protože automobilka plánuje prodávat i tuto generaci na starém kontinentu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Cadillac CTS

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků