Cadillac CTS a CTS-V s drobnými úpravami pro rok 2013 (+ 58x foto)

Automobilka Cadillac oznámila mírné oživení stávající modelové řady CTS včetně sportovně střižených variant CTS-V.
Seznam kapitol
  1. Cadillac CTS 2013
  2. Fotogalerie

Nejvíce pozornosti v současnosti budí premiéra nového luxusního modelu Cadillac XTS, ale Cadillac není jen XTS. Je to také řada CTS vyráběná bezmála již deset let (výrazně přepracovaná verze přišla v roce 2008) nejprve jako čtyřdveřový tříprostorový sedan a později též jako kupé a praktické pětidveřové kombi Sport Wagon. S jeho útokem na evropské trhy to nakonec nijak slavně nedopadlo, přesto by nebylo správné model Cadillac CTS opomíjet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizace se dotkla všech verzí řady CTS i jejich interiéru

Už třeba proto, že jeho špičková verze CTS-V disponuje osmiválcem s přeplňováním klasickým kompresorem, objemem 6,2 l, výkonem 556 koní (409 kW) a točivým momentem 746 Nm, který vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h okolo 4,0 s a dosáhnout rychlosti přes 300 km/h, což například z verze Cadillac CTS-V Sport Wagon dělá nejrychlejší sériový kombík současnosti.

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Pro modelový rok 2013 celá tato řada prošla dílčí modernizací vzhledu a výbavy. Nabídka pohonných jednotek zůstává nezměněna (šestiválce 3,0i V6 s výkonem 270 koní/201 kW a 3,6i V6 o výkonu 318 koní/237 kW, plus zmíněný osmiválec ), na první pohled si všimneme upravené masky chladiče a nových odstínů lakování Glacier Blue Metallic, Silver Coast Metallic a Summer Gold Metallic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zřejmě nejdůležitější změnou mechanických skupin je instalace nových, dvoudílných brzdových kotoučů u verzí CTS-V

Dálkové startování se stává standardem pro všechny verze. Provedení CTS-V se z nových barev dočkají pouze modré metalízy Glacier, nicméně významnější změnou je instalace dvoudílných brzdových kotoučů. Podle tvrzení General Motors toto řešení přináší delší životnost, snížení neodpružené hmotnosti a větší odolnost proti zvlnění.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Cadillac CTS 2013
  2. Fotogalerie
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků