Cadillac CTS a CTS-V s drobnými úpravami pro rok 2013 (+ 58x foto)

Automobilka Cadillac oznámila mírné oživení stávající modelové řady CTS včetně sportovně střižených variant CTS-V.
Seznam kapitol
  1. Cadillac CTS 2013
  2. Fotogalerie

Nejvíce pozornosti v současnosti budí premiéra nového luxusního modelu Cadillac XTS, ale Cadillac není jen XTS. Je to také řada CTS vyráběná bezmála již deset let (výrazně přepracovaná verze přišla v roce 2008) nejprve jako čtyřdveřový tříprostorový sedan a později též jako kupé a praktické pětidveřové kombi Sport Wagon. S jeho útokem na evropské trhy to nakonec nijak slavně nedopadlo, přesto by nebylo správné model Cadillac CTS opomíjet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizace se dotkla všech verzí řady CTS i jejich interiéru

Už třeba proto, že jeho špičková verze CTS-V disponuje osmiválcem s přeplňováním klasickým kompresorem, objemem 6,2 l, výkonem 556 koní (409 kW) a točivým momentem 746 Nm, který vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h okolo 4,0 s a dosáhnout rychlosti přes 300 km/h, což například z verze Cadillac CTS-V Sport Wagon dělá nejrychlejší sériový kombík současnosti.

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Pro modelový rok 2013 celá tato řada prošla dílčí modernizací vzhledu a výbavy. Nabídka pohonných jednotek zůstává nezměněna (šestiválce 3,0i V6 s výkonem 270 koní/201 kW a 3,6i V6 o výkonu 318 koní/237 kW, plus zmíněný osmiválec ), na první pohled si všimneme upravené masky chladiče a nových odstínů lakování Glacier Blue Metallic, Silver Coast Metallic a Summer Gold Metallic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zřejmě nejdůležitější změnou mechanických skupin je instalace nových, dvoudílných brzdových kotoučů u verzí CTS-V

Dálkové startování se stává standardem pro všechny verze. Provedení CTS-V se z nových barev dočkají pouze modré metalízy Glacier, nicméně významnější změnou je instalace dvoudílných brzdových kotoučů. Podle tvrzení General Motors toto řešení přináší delší životnost, snížení neodpružené hmotnosti a větší odolnost proti zvlnění.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Cadillac CTS 2013
  2. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků