Cadillac CTS 2014 dostane nový šestiválec Twin-Turbo

Značka Cadillac představila zcela nový motor pro připravovanou generaci modelu CTS.

Stávající generace řady Cadillac CTS prošla poslední modernizací vloni v červnu, ale její dny jsou sečteny. Generace zcela nová má být podle nepotvrzených informací představena na nadcházejícím autosalonu v New Yorku jako jedna z pěti nahlášených premiér stánku Cadillac. Podobu tohoto pro Cadillac zásadního modelu zatím neznáme, ale již víme, čím bude proti konkurenci vyzbrojen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka nese hrdé označení Twin-Turbo

Motory budou tři, všechny zážehové, celohliníkové a s přímým vstřikováním, z nichž tím nejzajímavějším je špičkový vidlicový šestiválec Twin-Turbo. Je to pro Cadillac vůbec první zážehový motor s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, navíc bude kombinován, opět poprvé, výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou (žádné dvě spojky, ale kapalinový měnič). Při objemu 3,6 l dosahuje výkonu 426 koní (313 kW) a točivého momentu 583 Nm, takže jde o nejvýkonnější šestiválec celého koncernu General Motors.

Sportovní auta | První svezení | Cadillac

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Motor vychází z atmosféricky plněného agregátu téhož objemu a výrobce slibuje vyšší litrový výkon (88 kW) než třeba jednotky BMW 3,0 Twin-Power (74 kW) nebo 4,4 Twin-Power (68 kW). Sedan Cadillac CTS s tímto motorem zrychlí z 0 na 96 km/h za 4,6 s a dosáhne rychlosti 274 km/h, přičemž vykáže průměrnou spotřebu 13,8 l/100 km ve městě a 9,4 l/100 km na dálnici (EPA).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jednotka 3,6 V6 Twin-Turbo DI znamená pro značku Cadillac řadu prvenství

Objeví se také atmosféricky plněná verze šestiválce DI 3,6 l s výkonem 325 koní (239 kW) a přeplňovaný dvoulitr DI o výkonu 276 koní (203 kW). V nabídce bude kromě osmistupňové rovněž šestistupňová automatická převodovka, volit bude možno z pohonu zadních, nebo všech kol. Nejhospodárnějším bude 2,0 l Turbo DI v kombinaci s pohonem zadních kol, jenž má spotřebovat v průměru 12,4 l/100 km ve městě a 7,8 l/100 km na dálnici.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků