Cadillac CTS 2014 dostane nový šestiválec Twin-Turbo

Značka Cadillac představila zcela nový motor pro připravovanou generaci modelu CTS.

Stávající generace řady Cadillac CTS prošla poslední modernizací vloni v červnu, ale její dny jsou sečteny. Generace zcela nová má být podle nepotvrzených informací představena na nadcházejícím autosalonu v New Yorku jako jedna z pěti nahlášených premiér stánku Cadillac. Podobu tohoto pro Cadillac zásadního modelu zatím neznáme, ale již víme, čím bude proti konkurenci vyzbrojen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka nese hrdé označení Twin-Turbo

Motory budou tři, všechny zážehové, celohliníkové a s přímým vstřikováním, z nichž tím nejzajímavějším je špičkový vidlicový šestiválec Twin-Turbo. Je to pro Cadillac vůbec první zážehový motor s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, navíc bude kombinován, opět poprvé, výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou (žádné dvě spojky, ale kapalinový měnič). Při objemu 3,6 l dosahuje výkonu 426 koní (313 kW) a točivého momentu 583 Nm, takže jde o nejvýkonnější šestiválec celého koncernu General Motors.

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Motor vychází z atmosféricky plněného agregátu téhož objemu a výrobce slibuje vyšší litrový výkon (88 kW) než třeba jednotky BMW 3,0 Twin-Power (74 kW) nebo 4,4 Twin-Power (68 kW). Sedan Cadillac CTS s tímto motorem zrychlí z 0 na 96 km/h za 4,6 s a dosáhne rychlosti 274 km/h, přičemž vykáže průměrnou spotřebu 13,8 l/100 km ve městě a 9,4 l/100 km na dálnici (EPA).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jednotka 3,6 V6 Twin-Turbo DI znamená pro značku Cadillac řadu prvenství

Objeví se také atmosféricky plněná verze šestiválce DI 3,6 l s výkonem 325 koní (239 kW) a přeplňovaný dvoulitr DI o výkonu 276 koní (203 kW). V nabídce bude kromě osmistupňové rovněž šestistupňová automatická převodovka, volit bude možno z pohonu zadních, nebo všech kol. Nejhospodárnějším bude 2,0 l Turbo DI v kombinaci s pohonem zadních kol, jenž má spotřebovat v průměru 12,4 l/100 km ve městě a 7,8 l/100 km na dálnici.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 700 km
Cena: 150 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků