Cadillac CT4 oficiálně: Americký sedan je připravený na evropské konkurenty

Čtyřválcové motory přeplňované turbodmychadlem a standardní pohon zadních kol by měl šanci uspět i u nás.

Jak asi čekáte, vůz debutuje v Americe. Vzhledem k novému dovozci značky u nás je ale dost možné, že se objeví i zde. Pojďme se tedy podívat, co si Cadillac do boje s BMW řady 3 a Alfou Romeo Giulia přivezl. 

Vedení Cadillacu se prohnalo po okruhu v prototypech. Jsou to rivalové divize M?

Vedení Cadillacu se prohnalo po okruhu v prototypech. Jsou to rivalové divize M?

Cadillac CT4 je dostupný ve čtyřech výbavách - Luxury, Premium Luxury, Sport a samozřejmě jako ostré V. Nabídka motorů je pro Evropu přátelská, zahrnuje dvojici přeplňovaných motorů, z nichž oba mají poháněnou zadní nápravu, ovšem je tu možnost i čtyřkolky. 

Prvním motorem v nabídce je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 177 kW (241 koní) a s točivým momentem 350 N.m. Jedinou volbou převodovky je osmistupňový automat. Druhá jednotka už je o něco silnější a dostupná pouze pro výbavu premium Luxury. Ze čtyřválce 2,7 litru doluje 230 kW (313 koní). Výkon se posílá na kola pomocí 10stupňové automatické převodovky. 

Cadillac předpovídá svůj první elektromobil. Do boje s Teslou nasadí crossover

Cadillac předpovídá svůj první elektromobil. Do boje s Teslou nasadí crossover

Vrcholná verze CT4-V má silnější ze dvou motorů, ovšem vyšroubovaný na 329 koní. Verze s označením V se navíc budou moct chlubit adaptivním podvozkem MRC. Objednávky bude automobilka přijímat ještě tento rok, o cenách se však zatím nemluví. Cadillac CT4 má dobře našlápnuto pro vstup do Evropy, na tyto informace si ale budeme muset ještě počkat. 

Cadillac

Cadillac je americký výrobce luxusních automobilů. Vznikl v roce 1902, název pochází ze jména zakladatele Detroitu. Vlastníkem společnosti je už od roku 1909 General Motors. Cadillac je druhá nejstarší – stále fungující – americká automobilka.

Cadillac ATS • Cadillac CTS • Cadillac XTS • Cadillac XT4 • Cadillac XT5 • Cadillac Escalade • Cadillac CT4 • Cadillac CT5

TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

včera | Richard Herbich | 5 příspěvků
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich