Cadillac Ciel: závan dávných časů

Značka Cadillac na Soutěži elegance v kalifornském Pebble Beach představila studii otevřeného křižníku (+ 2x video)

Automobilka Cadillac, prestižní značka koncernu General Motors, má v poslední době velké plány, neboť se nechala slyšet, že do výroby pustí nejen elektrické kupé Cadillac Converj, ale také velký sedan vycházející ze studie Cadillac XTS Platinum a kompaktní sportovní sedan ATS připravený zejména proti BMW 3. Nyní představila zcela novou studii, o jejímž osudu ale zatím rozhodnuto nebylo. Nese jméno Cadillac Ciel (čtěte anglicky „CL“) a jde o velký, 5 174 mm dlouhý čtyřmístný kabriolet s absencí sloupku B a se zadním párem bočních dveří otevíraným proti směru jízdy, což připomíná sériové vozy Lincoln Continental z počátku šedesátých let.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Ciel budí dojem soudobé reminiscence legendárních, opulentních staveb na základě dávných šestnáctiválců Cadillac V16 a vznikla v koncernovém stylistickém studiu Hollywood Design Center. Stojí na rozvoru náprav dlouhém plných 3 155 mm, za ztvárněním vnějších linií stojí Niki Smart, zatímco o interiér se postaral Gael Buzyn. Druhý z designérů se rozhodl pojmout prostor pro posádku skutečně luxusně, takže se připravte na prvotřídní, ručně (ostatně jak jinak u prototypu…) zpracované kožené čalounění, díly z leštěného hliníku a obklady vyrobené z italského olivovníku, jež dohromady působí barevně sladěným, teplým dojmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod dlouhou kapotou a za výraznou maskou chladiče s tenkými, svisle orientovanými hlavními svítilnami se ale žádný šestnáctiválec neskrývá, přesto svými parametry použitý motor nezklame. Plně provozuschopný prototyp disponuje zážehovým, přímovstřikovým vidlicovým šestiválcem s objemem 3,6 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který v kombinaci s elektromotorem napájeným li-ionovými akumulátory dává kombinovaný výkon 425 koní (313 kW) a točivým momentem 583 Nm.

Tip: Slibovaná videa najdete na tomto, resp. na tomto místě

Zůstává otázkou, zda se Ciel někdy dostane do sériové výroby, nicméně stylistický šéf Cadillacu Clay Dean prozradil, že stojí na nové podlahové plošině, s níž se rozhodně počítá. My ale v tuto chvíli sázíme spíše na velký sedan.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků