Cadillac Ciel: závan dávných časů

Značka Cadillac na Soutěži elegance v kalifornském Pebble Beach představila studii otevřeného křižníku (+ 2x video)

Automobilka Cadillac, prestižní značka koncernu General Motors, má v poslední době velké plány, neboť se nechala slyšet, že do výroby pustí nejen elektrické kupé Cadillac Converj, ale také velký sedan vycházející ze studie Cadillac XTS Platinum a kompaktní sportovní sedan ATS připravený zejména proti BMW 3. Nyní představila zcela novou studii, o jejímž osudu ale zatím rozhodnuto nebylo. Nese jméno Cadillac Ciel (čtěte anglicky „CL“) a jde o velký, 5 174 mm dlouhý čtyřmístný kabriolet s absencí sloupku B a se zadním párem bočních dveří otevíraným proti směru jízdy, což připomíná sériové vozy Lincoln Continental z počátku šedesátých let.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Ciel budí dojem soudobé reminiscence legendárních, opulentních staveb na základě dávných šestnáctiválců Cadillac V16 a vznikla v koncernovém stylistickém studiu Hollywood Design Center. Stojí na rozvoru náprav dlouhém plných 3 155 mm, za ztvárněním vnějších linií stojí Niki Smart, zatímco o interiér se postaral Gael Buzyn. Druhý z designérů se rozhodl pojmout prostor pro posádku skutečně luxusně, takže se připravte na prvotřídní, ručně (ostatně jak jinak u prototypu…) zpracované kožené čalounění, díly z leštěného hliníku a obklady vyrobené z italského olivovníku, jež dohromady působí barevně sladěným, teplým dojmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod dlouhou kapotou a za výraznou maskou chladiče s tenkými, svisle orientovanými hlavními svítilnami se ale žádný šestnáctiválec neskrývá, přesto svými parametry použitý motor nezklame. Plně provozuschopný prototyp disponuje zážehovým, přímovstřikovým vidlicovým šestiválcem s objemem 3,6 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který v kombinaci s elektromotorem napájeným li-ionovými akumulátory dává kombinovaný výkon 425 koní (313 kW) a točivým momentem 583 Nm.

Tip: Slibovaná videa najdete na tomto, resp. na tomto místě

Zůstává otázkou, zda se Ciel někdy dostane do sériové výroby, nicméně stylistický šéf Cadillacu Clay Dean prozradil, že stojí na nové podlahové plošině, s níž se rozhodně počítá. My ale v tuto chvíli sázíme spíše na velký sedan.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků