Cadillac chce převálcovat německou konkurenci velice silnými motory

Cadillac chce převálcovat německou konkurenci velice silnými motory

Značka Cadillac chce vytvořit obrannou linii proti německým soupeřům novou generací velmi silných a zároveň hospodárných pohonných jednotek. První má být dvěma turby přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l, který nabídne výkon přes 400 koní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac slibuje i vyšší kultivovanost, spolehlivost a nižší spotřebu paliva. K té má přispět například vypínání dvou válců nebo systém stop-start

Nová pohonná jednotka je mírně podčtvercová, s vrtáním 86 mm a zdvihem 85,8 mm. Cadillac si na motoru patentoval několik technických řešení, například systém ochlazování stlačeného vzduchu, který má zlepšit efektivitu a zrychlit odezvu na přidání plynu. Novinkou jsou i speciální dmychadla s titanovými turbínami.

Cadillac představuje nové CTS-V. Je nejvýkonnějším modelem v historii značky

Cadillac představuje nové CTS-V. Je nejvýkonnějším modelem v historii značky

Výkon přeplňovaného šestiválce dosahuje na 298 kW (405 k) v 6500 ot./min. a točivý moment na 543 Nm v rozmezí 2500 až 5000 ot./min. Z nového motoru vychází i atmosférická jednotka 3,6 l s delším zdvihem. Ta má výkon 250 kW (340 k) a točivý moment 385 Nm.

Celohlíníkový motor má také jako první šestiválec systém vypínání válců. Při částečném zatížení se nová jednotka promění ve čtyřválec a podle Cadillacu má jenom to snížit spotřebu o 6 %. Zesílené ojnice, klika a písty se speciální povrchovou úpravou mají zase pomoci nejen k vyšší životnosti, ale také snížení hluku a vibrací motoru.

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Cadillac tvrdí, že nové pohonné jednotky jsou o 5 dB tižší proti motoru 3.0 TFSI v Audi (v případě motoru twin-turbo) a o 4 dB tišší než šestiválec 3,7 l v Infiniti (ve srovnání s novým motorem 3,6 l). Nové motory jsou standardně spojeny s novou osmistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 8L45.

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků