Cadillac chce převálcovat německou konkurenci velice silnými motory

Cadillac chce převálcovat německou konkurenci velice silnými motory

Značka Cadillac chce vytvořit obrannou linii proti německým soupeřům novou generací velmi silných a zároveň hospodárných pohonných jednotek. První má být dvěma turby přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l, který nabídne výkon přes 400 koní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac slibuje i vyšší kultivovanost, spolehlivost a nižší spotřebu paliva. K té má přispět například vypínání dvou válců nebo systém stop-start

Nová pohonná jednotka je mírně podčtvercová, s vrtáním 86 mm a zdvihem 85,8 mm. Cadillac si na motoru patentoval několik technických řešení, například systém ochlazování stlačeného vzduchu, který má zlepšit efektivitu a zrychlit odezvu na přidání plynu. Novinkou jsou i speciální dmychadla s titanovými turbínami.

Cadillac představuje nové CTS-V. Je nejvýkonnějším modelem v historii značky

Cadillac představuje nové CTS-V. Je nejvýkonnějším modelem v historii značky

Výkon přeplňovaného šestiválce dosahuje na 298 kW (405 k) v 6500 ot./min. a točivý moment na 543 Nm v rozmezí 2500 až 5000 ot./min. Z nového motoru vychází i atmosférická jednotka 3,6 l s delším zdvihem. Ta má výkon 250 kW (340 k) a točivý moment 385 Nm.

Celohlíníkový motor má také jako první šestiválec systém vypínání válců. Při částečném zatížení se nová jednotka promění ve čtyřválec a podle Cadillacu má jenom to snížit spotřebu o 6 %. Zesílené ojnice, klika a písty se speciální povrchovou úpravou mají zase pomoci nejen k vyšší životnosti, ale také snížení hluku a vibrací motoru.

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Cadillac tvrdí, že nové pohonné jednotky jsou o 5 dB tižší proti motoru 3.0 TFSI v Audi (v případě motoru twin-turbo) a o 4 dB tišší než šestiválec 3,7 l v Infiniti (ve srovnání s novým motorem 3,6 l). Nové motory jsou standardně spojeny s novou osmistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 8L45.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků