Cadillac chce převálcovat německou konkurenci velice silnými motory

Cadillac chce převálcovat německou konkurenci velice silnými motory

Značka Cadillac chce vytvořit obrannou linii proti německým soupeřům novou generací velmi silných a zároveň hospodárných pohonných jednotek. První má být dvěma turby přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l, který nabídne výkon přes 400 koní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac slibuje i vyšší kultivovanost, spolehlivost a nižší spotřebu paliva. K té má přispět například vypínání dvou válců nebo systém stop-start

Nová pohonná jednotka je mírně podčtvercová, s vrtáním 86 mm a zdvihem 85,8 mm. Cadillac si na motoru patentoval několik technických řešení, například systém ochlazování stlačeného vzduchu, který má zlepšit efektivitu a zrychlit odezvu na přidání plynu. Novinkou jsou i speciální dmychadla s titanovými turbínami.

Cadillac představuje nové CTS-V. Je nejvýkonnějším modelem v historii značky

Cadillac představuje nové CTS-V. Je nejvýkonnějším modelem v historii značky

Výkon přeplňovaného šestiválce dosahuje na 298 kW (405 k) v 6500 ot./min. a točivý moment na 543 Nm v rozmezí 2500 až 5000 ot./min. Z nového motoru vychází i atmosférická jednotka 3,6 l s delším zdvihem. Ta má výkon 250 kW (340 k) a točivý moment 385 Nm.

Celohlíníkový motor má také jako první šestiválec systém vypínání válců. Při částečném zatížení se nová jednotka promění ve čtyřválec a podle Cadillacu má jenom to snížit spotřebu o 6 %. Zesílené ojnice, klika a písty se speciální povrchovou úpravou mají zase pomoci nejen k vyšší životnosti, ale také snížení hluku a vibrací motoru.

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Cadillac tvrdí, že nové pohonné jednotky jsou o 5 dB tižší proti motoru 3.0 TFSI v Audi (v případě motoru twin-turbo) a o 4 dB tišší než šestiválec 3,7 l v Infiniti (ve srovnání s novým motorem 3,6 l). Nové motory jsou standardně spojeny s novou osmistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 8L45.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků