Cadillac bude mít dvanáctiválec. Konečně

Šéf americké automobilky Cadillac oznámil, že inženýři pracují na zcela novém agregátu. Ten by měl být důstojnou pohonnou jednotku pro vozy, které si již dlouhé roky drží status luxusních automobilů amerického průmyslu.

Jenže současné osmi- a šestiválce jsou jakousi nutností a nasazení čtyřválců je spíše degradací jména Cadillacu. Proto přijde na trh válců dvanáct a to ve dvou řadách.

Motor má koncepčně vycházet ze šestiválce V6 o objemu 3,6 litru, který produkuje koncern General Motors. Spojením dvou těchto agregátů by měl vzniknout finální motor, který bude svou koncepcí velmi blízký volkswagenovskému motoru 6,0 W12. Zda se vše vynásobí dvěma a vznikne tak dvanáctiválec o objemu 7,2 litru, nebo se objem změnou velikosti spalovacích prostor sníží na „evropštějších” 6 litrů, není zatím známo.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků