Cadillac bude mít dvanáctiválec. Konečně

Šéf americké automobilky Cadillac oznámil, že inženýři pracují na zcela novém agregátu. Ten by měl být důstojnou pohonnou jednotku pro vozy, které si již dlouhé roky drží status luxusních automobilů amerického průmyslu.

Jenže současné osmi- a šestiválce jsou jakousi nutností a nasazení čtyřválců je spíše degradací jména Cadillacu. Proto přijde na trh válců dvanáct a to ve dvou řadách.

Motor má koncepčně vycházet ze šestiválce V6 o objemu 3,6 litru, který produkuje koncern General Motors. Spojením dvou těchto agregátů by měl vzniknout finální motor, který bude svou koncepcí velmi blízký volkswagenovskému motoru 6,0 W12. Zda se vše vynásobí dvěma a vznikne tak dvanáctiválec o objemu 7,2 litru, nebo se objem změnou velikosti spalovacích prostor sníží na „evropštějších” 6 litrů, není zatím známo.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků