Cadillac bude mít dvanáctiválec. Konečně

Šéf americké automobilky Cadillac oznámil, že inženýři pracují na zcela novém agregátu. Ten by měl být důstojnou pohonnou jednotku pro vozy, které si již dlouhé roky drží status luxusních automobilů amerického průmyslu.

Jenže současné osmi- a šestiválce jsou jakousi nutností a nasazení čtyřválců je spíše degradací jména Cadillacu. Proto přijde na trh válců dvanáct a to ve dvou řadách.

Motor má koncepčně vycházet ze šestiválce V6 o objemu 3,6 litru, který produkuje koncern General Motors. Spojením dvou těchto agregátů by měl vzniknout finální motor, který bude svou koncepcí velmi blízký volkswagenovskému motoru 6,0 W12. Zda se vše vynásobí dvěma a vznikne tak dvanáctiválec o objemu 7,2 litru, nebo se objem změnou velikosti spalovacích prostor sníží na „evropštějších” 6 litrů, není zatím známo.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků