Cadillac bude mít dvanáctiválec. Konečně

Šéf americké automobilky Cadillac oznámil, že inženýři pracují na zcela novém agregátu. Ten by měl být důstojnou pohonnou jednotku pro vozy, které si již dlouhé roky drží status luxusních automobilů amerického průmyslu.

Jenže současné osmi- a šestiválce jsou jakousi nutností a nasazení čtyřválců je spíše degradací jména Cadillacu. Proto přijde na trh válců dvanáct a to ve dvou řadách.

Motor má koncepčně vycházet ze šestiválce V6 o objemu 3,6 litru, který produkuje koncern General Motors. Spojením dvou těchto agregátů by měl vzniknout finální motor, který bude svou koncepcí velmi blízký volkswagenovskému motoru 6,0 W12. Zda se vše vynásobí dvěma a vznikne tak dvanáctiválec o objemu 7,2 litru, nebo se objem změnou velikosti spalovacích prostor sníží na „evropštějších” 6 litrů, není zatím známo.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

22.  1.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky