Cadillac bude mít dvanáctiválec. Konečně

Šéf americké automobilky Cadillac oznámil, že inženýři pracují na zcela novém agregátu. Ten by měl být důstojnou pohonnou jednotku pro vozy, které si již dlouhé roky drží status luxusních automobilů amerického průmyslu.

Jenže současné osmi- a šestiválce jsou jakousi nutností a nasazení čtyřválců je spíše degradací jména Cadillacu. Proto přijde na trh válců dvanáct a to ve dvou řadách.

Motor má koncepčně vycházet ze šestiválce V6 o objemu 3,6 litru, který produkuje koncern General Motors. Spojením dvou těchto agregátů by měl vzniknout finální motor, který bude svou koncepcí velmi blízký volkswagenovskému motoru 6,0 W12. Zda se vše vynásobí dvěma a vznikne tak dvanáctiválec o objemu 7,2 litru, nebo se objem změnou velikosti spalovacích prostor sníží na „evropštějších” 6 litrů, není zatím známo.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků