Cadillac BLS Wagon: rodinný Caddy je tu

Cadillac se snaží dále rozšiřovat okruh svých potenciálních zákazníků a nabídne BLS ve verzi kombi. Jaký je? (+živé foto)

Cadillac stále pokračuje v psaní knihy Boj o evropské zákazníky. Její poslední kapitola nese název BLS Wagon, který představuje vůbec první kombík, jenž se kdy objevil v nabídce této luxusní americké značky. Tradice tak trochu ustoupily zájmům evropské klientely, ale u Cadillacu se tak neděje poprvé.

Designově nepřináší kombi verze BLS nic převratného. Profil zádě připomene koncernové sourozence od Saabu a Opelu, zezadu pak jasně poznáte, že jde o Cadillac - návaznost na ztvárnění ostatních vozů značky s kolmo zkosenou zádí je zjevná. Pod relativně konzervativním kabátem se skrývá zavazadlový prostor o objemu 419 litrů, který lze sklopením zadních sedaček zvětšit až na 1 285 litrů. Cadillac o něm pochopitělně říká, že je flexibilní a dobře dostupný a na první pohled tak i opravdu vypadá, ale realitu ukáže až ostré nasazení.

Pod kapotou vozu se objeví celkem šest motorů, z nichž minimálně dva stojí za pozornost. První je nafťák o objemu 1,9 litru s dvojitým přeplňováním, který jsme už mohli spatřit po kapotou Saabu 9-3. Má výkon 132 kW (180 koní), které BLS Wagon stačí na dosažení maximálky 220 km/h a zrychlení na stovku za 8,7 sekundy. Druhou zajímavou novinku je motor 2,0 Flexpower. Tajemný název ukrývá přeplňovaný čtyřválec 2,0 známý opět ze Saabu, který je schopen provozu na bioetanol, tedy přesněji řečeno na E85, tedy klasickou směs benzinu a lihu s až pětaosmdesátiprocentním podílem druhé složky. Motor dosahuje výkonu 147 kW (200 koní), které mu dodávají zatím nespecifikovanou dynamiku.

Zbylé motory zastupuje rovněž GM-klasika. Diesel 1,9 110 kW a turbobenziny 2,0 o výkonech 120 a 154 kW a šestiválec 2,8 turbo se 188 kW.

Cadillac BLS Wagon by měl být ke koupi krátce po skončení frankfurtského autosalonu s mnoha novinkami pro modelový rok 2008. Z těch zajímavějších zmiňme standardní montáž stabilizačního systému a DVD navigaci nově plně pokrývající i východní Evropu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac BLW Wagon Flexpower ve Frankfurtu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac BLS Wagon na oficiálních fotografiích
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků