Cadillac BLS Wagon: rodinný Caddy je tu

Cadillac se snaží dále rozšiřovat okruh svých potenciálních zákazníků a nabídne BLS ve verzi kombi. Jaký je? (+živé foto)

Cadillac stále pokračuje v psaní knihy Boj o evropské zákazníky. Její poslední kapitola nese název BLS Wagon, který představuje vůbec první kombík, jenž se kdy objevil v nabídce této luxusní americké značky. Tradice tak trochu ustoupily zájmům evropské klientely, ale u Cadillacu se tak neděje poprvé.

Designově nepřináší kombi verze BLS nic převratného. Profil zádě připomene koncernové sourozence od Saabu a Opelu, zezadu pak jasně poznáte, že jde o Cadillac - návaznost na ztvárnění ostatních vozů značky s kolmo zkosenou zádí je zjevná. Pod relativně konzervativním kabátem se skrývá zavazadlový prostor o objemu 419 litrů, který lze sklopením zadních sedaček zvětšit až na 1 285 litrů. Cadillac o něm pochopitělně říká, že je flexibilní a dobře dostupný a na první pohled tak i opravdu vypadá, ale realitu ukáže až ostré nasazení.

Pod kapotou vozu se objeví celkem šest motorů, z nichž minimálně dva stojí za pozornost. První je nafťák o objemu 1,9 litru s dvojitým přeplňováním, který jsme už mohli spatřit po kapotou Saabu 9-3. Má výkon 132 kW (180 koní), které BLS Wagon stačí na dosažení maximálky 220 km/h a zrychlení na stovku za 8,7 sekundy. Druhou zajímavou novinku je motor 2,0 Flexpower. Tajemný název ukrývá přeplňovaný čtyřválec 2,0 známý opět ze Saabu, který je schopen provozu na bioetanol, tedy přesněji řečeno na E85, tedy klasickou směs benzinu a lihu s až pětaosmdesátiprocentním podílem druhé složky. Motor dosahuje výkonu 147 kW (200 koní), které mu dodávají zatím nespecifikovanou dynamiku.

Zbylé motory zastupuje rovněž GM-klasika. Diesel 1,9 110 kW a turbobenziny 2,0 o výkonech 120 a 154 kW a šestiválec 2,8 turbo se 188 kW.

Cadillac BLS Wagon by měl být ke koupi krátce po skončení frankfurtského autosalonu s mnoha novinkami pro modelový rok 2008. Z těch zajímavějších zmiňme standardní montáž stabilizačního systému a DVD navigaci nově plně pokrývající i východní Evropu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac BLW Wagon Flexpower ve Frankfurtu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac BLS Wagon na oficiálních fotografiích
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků