Cadillac BLS se bude vyrábět ve Švédsku, Saab 9-3 v Německu

Nejmenší cadillac, model BLS, který byl představen na ženevském autosalonu, se bude podle původních předpokladů vyrábět ve švédském Trollhättanu, kde má sídlo továrna Saabu. Současně s tímto oznámením General Motors popřel, že jednal o prodeji celé značky Saab – zprávy, které se objevily ve švédském tisku, nejsou pravdivé.

Zajímavé je i rozhodnutí vyrábět novou generaci Saabu 9-3 v německém Russelsheimu, kde má sídlo hlavní továrna Opelu. Russelsheim tak vyhrál několikaměsíční „spor“; naštěstí Saab nemusí být smutný, Cadillac BLS díru po 9-3 dobře zalepí. I nadále se bude ve Švédsku vyrábět model 9-5, čímž má továrna Trollhättanu zajištěnu existenci minimálně do roku 2010.

Přesunutí výroby Saabu 9-3 do Německa ušetří koncernu cca 200 milionů eur. To General Motors potřebuje jako sůl, už několik let je totiž ve ztrátě. Z dalších úsporných opatření jmenujme např. propuštění více než deseti tisíc zaměstnanců Opelu. Z toho jen 3 500 lidí opustí hlavní továrnu v Russelsheimu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac BLS

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků