Cadillac BLS se bude vyrábět ve Švédsku, Saab 9-3 v Německu

Nejmenší cadillac, model BLS, který byl představen na ženevském autosalonu, se bude podle původních předpokladů vyrábět ve švédském Trollhättanu, kde má sídlo továrna Saabu. Současně s tímto oznámením General Motors popřel, že jednal o prodeji celé značky Saab – zprávy, které se objevily ve švédském tisku, nejsou pravdivé.

Zajímavé je i rozhodnutí vyrábět novou generaci Saabu 9-3 v německém Russelsheimu, kde má sídlo hlavní továrna Opelu. Russelsheim tak vyhrál několikaměsíční „spor“; naštěstí Saab nemusí být smutný, Cadillac BLS díru po 9-3 dobře zalepí. I nadále se bude ve Švédsku vyrábět model 9-5, čímž má továrna Trollhättanu zajištěnu existenci minimálně do roku 2010.

Přesunutí výroby Saabu 9-3 do Německa ušetří koncernu cca 200 milionů eur. To General Motors potřebuje jako sůl, už několik let je totiž ve ztrátě. Z dalších úsporných opatření jmenujme např. propuštění více než deseti tisíc zaměstnanců Opelu. Z toho jen 3 500 lidí opustí hlavní továrnu v Russelsheimu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac BLS

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků