Cadillac BLS: malý caddy pro Evropu

Na ženevském autosalonu představí Cadillac malý model BLS, který je ještě o necelých dvacet centimetrů kratší než dosud nejmenší sedan CTS. Zatímco na americkém trhu jde o poměrně malé auto, v evropských měřítcích dosahuje BLS běžné velikost střední třídy: je dlouhý 4 680 mm, široký 1 762 mm a vysoký 1 449 mm. Technika pod kapotou je v mnohém podobná švédskému Saabu 9-3 a Opelu Vectra (platforma Epsilon) a není proto divu, že se bude s největší pravděpodobností vyrábět právě ve Švédsku.

Model vystavený na ženevském autosalonu je sice zatím jen studií, oproti sériovému modelu se ale bude lišit jen absencí 19" litých kol. Konečnou verzi bude Cadillac prezentovat na frankfurtském autosalonu, do prodeje pak půjde vůz během února 2006. Ceny by měly začínat na cca 28 až 29 tisících eurech. BLS je klasický sedan, který bude konkurovat zaběhnuté luxusní střední třídě, např. vozům Mercedes-Benz C-klasse, Volvo S60, Audi A4 či BMW 3. Na americkém trhu se bude prodávat také jako Saturn Aura - samozřejmě se změněným designem dle nedávno zveřejněné stejnojmenné studie.

Pod kapotou BLS se v rámci Cadillacu poprvé objeví naftový motor. Počítá se nafťákem 1.9 CDTi s výkonem okolo 130 kW a dvěma benzínovými motory, přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem s výkonem 147 kW a přeplňovaným šestiválcem 2.8 V6 s výkonem okolo 200 kW. Stejný motor se dostane také do Saabu 9-3, ovšem s nepatrně nižším výkonem. Poháněna budou samozřejmě zadní kola, k dispozici je kromě manuálu také automat. Podle zvoleného motoru bude mít převodovka pět nebo šest stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků