Cadillac BLS: malý caddy pro Evropu

Na ženevském autosalonu představí Cadillac malý model BLS, který je ještě o necelých dvacet centimetrů kratší než dosud nejmenší sedan CTS. Zatímco na americkém trhu jde o poměrně malé auto, v evropských měřítcích dosahuje BLS běžné velikost střední třídy: je dlouhý 4 680 mm, široký 1 762 mm a vysoký 1 449 mm. Technika pod kapotou je v mnohém podobná švédskému Saabu 9-3 a Opelu Vectra (platforma Epsilon) a není proto divu, že se bude s největší pravděpodobností vyrábět právě ve Švédsku.

Model vystavený na ženevském autosalonu je sice zatím jen studií, oproti sériovému modelu se ale bude lišit jen absencí 19" litých kol. Konečnou verzi bude Cadillac prezentovat na frankfurtském autosalonu, do prodeje pak půjde vůz během února 2006. Ceny by měly začínat na cca 28 až 29 tisících eurech. BLS je klasický sedan, který bude konkurovat zaběhnuté luxusní střední třídě, např. vozům Mercedes-Benz C-klasse, Volvo S60, Audi A4 či BMW 3. Na americkém trhu se bude prodávat také jako Saturn Aura - samozřejmě se změněným designem dle nedávno zveřejněné stejnojmenné studie.

Pod kapotou BLS se v rámci Cadillacu poprvé objeví naftový motor. Počítá se nafťákem 1.9 CDTi s výkonem okolo 130 kW a dvěma benzínovými motory, přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem s výkonem 147 kW a přeplňovaným šestiválcem 2.8 V6 s výkonem okolo 200 kW. Stejný motor se dostane také do Saabu 9-3, ovšem s nepatrně nižším výkonem. Poháněna budou samozřejmě zadní kola, k dispozici je kromě manuálu také automat. Podle zvoleného motoru bude mít převodovka pět nebo šest stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků