Cadillac BLS: malý caddy pro Evropu

Na ženevském autosalonu představí Cadillac malý model BLS, který je ještě o necelých dvacet centimetrů kratší než dosud nejmenší sedan CTS. Zatímco na americkém trhu jde o poměrně malé auto, v evropských měřítcích dosahuje BLS běžné velikost střední třídy: je dlouhý 4 680 mm, široký 1 762 mm a vysoký 1 449 mm. Technika pod kapotou je v mnohém podobná švédskému Saabu 9-3 a Opelu Vectra (platforma Epsilon) a není proto divu, že se bude s největší pravděpodobností vyrábět právě ve Švédsku.

Model vystavený na ženevském autosalonu je sice zatím jen studií, oproti sériovému modelu se ale bude lišit jen absencí 19" litých kol. Konečnou verzi bude Cadillac prezentovat na frankfurtském autosalonu, do prodeje pak půjde vůz během února 2006. Ceny by měly začínat na cca 28 až 29 tisících eurech. BLS je klasický sedan, který bude konkurovat zaběhnuté luxusní střední třídě, např. vozům Mercedes-Benz C-klasse, Volvo S60, Audi A4 či BMW 3. Na americkém trhu se bude prodávat také jako Saturn Aura - samozřejmě se změněným designem dle nedávno zveřejněné stejnojmenné studie.

Pod kapotou BLS se v rámci Cadillacu poprvé objeví naftový motor. Počítá se nafťákem 1.9 CDTi s výkonem okolo 130 kW a dvěma benzínovými motory, přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem s výkonem 147 kW a přeplňovaným šestiválcem 2.8 V6 s výkonem okolo 200 kW. Stejný motor se dostane také do Saabu 9-3, ovšem s nepatrně nižším výkonem. Poháněna budou samozřejmě zadní kola, k dispozici je kromě manuálu také automat. Podle zvoleného motoru bude mít převodovka pět nebo šest stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků