Cadillac ATS: první jízdní dojmy

Automobilka Cadillac nepatří mezi značku, jejíž modely bychom vídávali každý den na každém rohu. O to je novinka v podobě sedanu ATS zajímavější. Má šanci uspět na náročném evropském trhu?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Na první pohled
  2. Do druhé řady neochotně, Velmi svižný, Atraktivní alternativa
  3. Fotogalerie

Na úvod trocha stručné teorie. Automobilka Cadillac u nás prodává modely CTS (sedan, kombi, kupé), crossover SRX a obří SUV Escalade v provedení hybrid. ATS je tak čtvrtá položka v nabídce a samotná značka ji označuje jako velmi důležitou, protože díky ní vstupuje mezi velice tvrdou konkurenci prémiové střední třídy. Bát by se tak měli takoví konkurenti, jakými je třeba BMW řady 3.

Je celkem logické, že ATS má boj s těmito soupeři dopředu prohraný, už kvůli tomu, že jej výrobce prozatím nabízí pouze s motorem 2.0 Turbo. Koncem příštího roku by se ale měl objevit také diesel. Odhady na prodeje v České republice jsou řekněme střízlivé. Příští rok by u Cadillacu chtěli prodat dvacet exemplářů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jedním z hlavních trumfů je neokoukaný design. Asi vás nepřekvapí, když napíšu, že tohle auto skutečně dokáže vzbudit pozornost. 

Model ATS ovšem nedorazil do Evropy jen tak s prázdnou. Když pomineme jediný motor v nabídce, máme tu fakt, že bylo auto testováno na Nürburgringu, že verze s manuální převodovkou používají standardně samosvorný diferenciál, za zmínku také stojí tlumiče typu Magnetic Ride, brzdy z dílny Brembo a nakonec velmi solidní dynamika, kdy nejlehčí verze zvládnou stovku těsně pod hranicí šesti vteřin.

Byznys | Ceny | Cadillac

Cadillac ATS vstoupil na český trh. Začíná s cenou od 937 658 Kč

Na první pohled

Jestli něčím automobilka Cadillac určitě zaujme, pak to je design. ATS navazuje na své předchůdce a nutno podotknout, že v praxi jej na silnici určitě nikdo nepřehlédne a stoprocentně si jej s ničím jiným nesplete. Očekávejte spíše dotazy typu „Co to je za auto?“. Na délku měří americká novinka 4644 mm, široká je 1805 mm a vysoká 1427 mm. Rozvor náprav má docela slibných 2775 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér snese celkem bez problému srovnání s evropskou konkurencí. Sedadla jsou velice příjemná.

Na první pohled ATS zaujme také interiérem. Definitivně zapomeňme na doby, kdy americká auta nabízela na evropské poměry velice podprůměrné zpracování kabiny. ATS přijíždí se solidně působícími materiály, pohodlnými předními sedačkami a také několika zajímavými „vychytávkami“.

Řeč je především o přístrojovém štítu s rozměrným displejem palubního počítače a o multimediálním systému. Lidé z Cadillacu údajně během vývoje těchto novinek vyrazili mezi lidi a vyptávali se, jak by si je představovali. Výsledkem byl požadavek na možnost co největšího počtu zobrazených informací v zorném poli. Také z tohoto důvod dostal Cadillac ATS head-up displej (zobrazuje rychlost, otáčky motoru, údaje o přehrávané hudbě…) a především kvůli tomu dostal zajímavě řešený palubní počítač. Řidič si může vybrat, které přesně informace chce mít zobrazené. K dispozici je pravý a levý kraj. Pro vtipálky se tím nabízí možnost zobrazit si současně na dvou místech rychlost. Výsledek je každopádně přehledný a praktický.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Na displeji palubního počítače si můžete zobrazit, co potřebujete, nebo tam také nemusíte mít nic.

Multimediální systém, respektive jeho obrazovka, si vzal inspiraci od iPadu. Tlačítka zde nehledejte, všechno je dotykové a to včetně středového panelu. Zajímavá je také nabídka, která vyskočí na středový displej, jakmile k němu přiblížíte ruku. Velmi efektní, nicméně ne tolik efektivní. Především dotykový středový panel vyžaduje více pozornosti, a když nic jiného, velmi rychle je jeho hladký povrch lidově řečeno „opatlaný“. Třešničkou na dortu je přihrádka ukrytá po vzoru Chevroletů za středovým panelem. Zde se ale vyklápí elektricky, jde přeci o prémiovou značku. 

Testy | SUV | Americká auta | Cadillac

Test „ameriky“: Cadillac SRX 3.0 V6 – útok na Evropu


 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Na první pohled
  2. Do druhé řady neochotně, Velmi svižný, Atraktivní alternativa
  3. Fotogalerie
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 199 684 km
Cena: 229 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 189 109 km
Cena: 128 000 Kč
BMW Z4 2.996
Rok výroby: 2007
Stav: 146 402 km
Cena: 299 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků