Cadillac ATS: první jízdní dojmy

Automobilka Cadillac nepatří mezi značku, jejíž modely bychom vídávali každý den na každém rohu. O to je novinka v podobě sedanu ATS zajímavější. Má šanci uspět na náročném evropském trhu?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Na první pohled
  2. Do druhé řady neochotně, Velmi svižný, Atraktivní alternativa
  3. Fotogalerie

Na úvod trocha stručné teorie. Automobilka Cadillac u nás prodává modely CTS (sedan, kombi, kupé), crossover SRX a obří SUV Escalade v provedení hybrid. ATS je tak čtvrtá položka v nabídce a samotná značka ji označuje jako velmi důležitou, protože díky ní vstupuje mezi velice tvrdou konkurenci prémiové střední třídy. Bát by se tak měli takoví konkurenti, jakými je třeba BMW řady 3.

Je celkem logické, že ATS má boj s těmito soupeři dopředu prohraný, už kvůli tomu, že jej výrobce prozatím nabízí pouze s motorem 2.0 Turbo. Koncem příštího roku by se ale měl objevit také diesel. Odhady na prodeje v České republice jsou řekněme střízlivé. Příští rok by u Cadillacu chtěli prodat dvacet exemplářů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jedním z hlavních trumfů je neokoukaný design. Asi vás nepřekvapí, když napíšu, že tohle auto skutečně dokáže vzbudit pozornost. 

Model ATS ovšem nedorazil do Evropy jen tak s prázdnou. Když pomineme jediný motor v nabídce, máme tu fakt, že bylo auto testováno na Nürburgringu, že verze s manuální převodovkou používají standardně samosvorný diferenciál, za zmínku také stojí tlumiče typu Magnetic Ride, brzdy z dílny Brembo a nakonec velmi solidní dynamika, kdy nejlehčí verze zvládnou stovku těsně pod hranicí šesti vteřin.

Cadillac ATS vstoupil na český trh. Začíná s cenou od 937 658 Kč

Cadillac ATS vstoupil na český trh. Začíná s cenou od 937 658 Kč

Na první pohled

Jestli něčím automobilka Cadillac určitě zaujme, pak to je design. ATS navazuje na své předchůdce a nutno podotknout, že v praxi jej na silnici určitě nikdo nepřehlédne a stoprocentně si jej s ničím jiným nesplete. Očekávejte spíše dotazy typu „Co to je za auto?“. Na délku měří americká novinka 4644 mm, široká je 1805 mm a vysoká 1427 mm. Rozvor náprav má docela slibných 2775 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér snese celkem bez problému srovnání s evropskou konkurencí. Sedadla jsou velice příjemná.

Na první pohled ATS zaujme také interiérem. Definitivně zapomeňme na doby, kdy americká auta nabízela na evropské poměry velice podprůměrné zpracování kabiny. ATS přijíždí se solidně působícími materiály, pohodlnými předními sedačkami a také několika zajímavými „vychytávkami“.

Řeč je především o přístrojovém štítu s rozměrným displejem palubního počítače a o multimediálním systému. Lidé z Cadillacu údajně během vývoje těchto novinek vyrazili mezi lidi a vyptávali se, jak by si je představovali. Výsledkem byl požadavek na možnost co největšího počtu zobrazených informací v zorném poli. Také z tohoto důvod dostal Cadillac ATS head-up displej (zobrazuje rychlost, otáčky motoru, údaje o přehrávané hudbě…) a především kvůli tomu dostal zajímavě řešený palubní počítač. Řidič si může vybrat, které přesně informace chce mít zobrazené. K dispozici je pravý a levý kraj. Pro vtipálky se tím nabízí možnost zobrazit si současně na dvou místech rychlost. Výsledek je každopádně přehledný a praktický.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Na displeji palubního počítače si můžete zobrazit, co potřebujete, nebo tam také nemusíte mít nic.

Multimediální systém, respektive jeho obrazovka, si vzal inspiraci od iPadu. Tlačítka zde nehledejte, všechno je dotykové a to včetně středového panelu. Zajímavá je také nabídka, která vyskočí na středový displej, jakmile k němu přiblížíte ruku. Velmi efektní, nicméně ne tolik efektivní. Především dotykový středový panel vyžaduje více pozornosti, a když nic jiného, velmi rychle je jeho hladký povrch lidově řečeno „opatlaný“. Třešničkou na dortu je přihrádka ukrytá po vzoru Chevroletů za středovým panelem. Zde se ale vyklápí elektricky, jde přeci o prémiovou značku. 

Test „ameriky“: Cadillac SRX 3.0 V6 – útok na Evropu

Test „ameriky“: Cadillac SRX 3.0 V6 – útok na Evropu


 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Na první pohled
  2. Do druhé řady neochotně, Velmi svižný, Atraktivní alternativa
  3. Fotogalerie
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků