Cadillac ATS a XTS: máme další detaily k novinkám

Koncern General Motors právě potvrdil, že do výroby připravuje také model ATS namířený zejména proti BMW 3.

K řadě ATS zatím máme k dispozici pouze jeden oficiální snímek ukazující siluetu novinky s liniemi vycházejícími ze stávajícího Cadillac CTS, o níž jsme krátce hovořili v souvislosti s pozoruhodným prototypem Cadillac Ciel. Prezident koncernu General Motors Mark Reuss nyní potvrdil to, o čem se zatím jen spekulovalo. „Zatím budeme tento vůz nazývat kódovým označením ATS,“ uvedl Reuss a dodal, že „je vyvíjen na zcela nové, pro Cadillac exkluzivní podlahové plošině s možností pohonu zadních, nebo všech kol podobně jako u větší řady CTS.“ Vozy Cadillac CTS namířené především proti BMW 3 se začnou prodávat na sklonku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek
"Malý" Cadillac ATS s profilem připomínajícím stávající řadu CTS

Ještě blíže skutečnosti je ale model Cadillac XTS, jenž vychází z loňské studie Cadillac XTS Platinum představené na autosalonu v Detroitu a má se v prodejnách objevit již na jaře. Na trhu se má tvářit jako luxusnější a konzervativnější varianta řady CTS a o její pohon se postará, možná poněkud překvapivě, příčně uložený vidlicový šestiválec přenášející svůj zatím neupřesněný točivý moment na přední, nebo všechna kola. Potvrzena byla zároveň také příprava nové generace řady Cadillac CTS, jež se začne prodávat v roce 2014. Oproti té stávající má být poněkud větší, aby přesněji zamířila proti vozům typu BMW 5 nebo Mercedes – Benz E.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac XTS Platinum, loňská studie z Detroitu 

Nové modely ATS a XTS mají na trhu doplnit nabídku řady CTS dodávané s karoseriemi sedan, kupé a kombi, přičemž pro XTS má být vyhrazena tříprostorové karoserie sedan (půjde zřejmě o náhradu za stávající řadu DTS). Cadillac ATS bude navíc podle zákulisních informací dodáván také jako kabriolet s pevnou skládací střechou. V souvislosti s přípravou nových typů ATS, XTS a CTS byla schválena investice ve výši 117 milionů dolarů, která poputuje na adaptaci ontarijské továrně GM Oshawa.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků