Cadillac Allanté: evropský Američan

Allanté vznikl jako konkurent vozů Mercedes-Benz SL a Jaguar XJ-S. Kuriózní byla jeho výroba na obou stranách Atlantiku.

Cadillac Allanté je „neamerickým“ vozem hned na první pohled. Otevřený dvoumístný automobil měří na délku pouhých 4,5 metru a jeho design vyzařující prostou eleganci je dílem italského studia Pininfarina, které navrhlo také luxusní interiér čalouněný pravou kůží.  Přístrojové desce vévodily četné hrany, pravoúhlé tvary, digitální přístroje a velký počet tlačítek.

Klepněte pro větší obrázek
Strohost, prostá elegance: takový byl rukopis italského designérského studia Pininfarina.

Nejdelší montážní linka na světě

Slavná karosárna hrála významnou roli rovněž při výrobě tohoto vozu. V detroitském závodu Hamtramck vyráběl Cadillac podlahu karoserie. Ta byla společně s celou řadou dalších dílů a montážních skupin následně letecky (!) přepravována speciálně upravenými Boeingy 747 do Turína vzdáleného 5300 kilometrů, kde Pininfarina karoserii dokončil a vystrojil interiér. Po těchto krocích putovala karoserie opět zpátky do Detroitu k montáži podvozku a poháněcího ústrojí. Do jednoho letadla se vešlo 56 karoserií.

Americký styl jízdy

Samotný Cadillac Allanté měl v segmentu luxusních vozů neobvyklou a pro výkonný kabriolet nevhodnou koncepci „vše vpředu“. Motor byl samozřejmě vidlicový s osmi válci o zdvihovém objemu 4,1 litru a s dvouventilovým rozvodem OHV.

Nejvyšší výkon 127 kW (173 k) a maximální točivý moment 319 N.m přenášela čtyřstupňová samočinná převodovka. Dynamika byla i na tehdejší poměry ležérní. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvala kolem 10 sekund a nejvyšší rychlost byla necelých 200 km/h.

Později vzrostl objem motoru na 4,5 litru a v posledním roce výroby (1993) se pod přední kapotu montoval tehdy nový osmiválec Northstar 4,6 litru se čtyřventilovým rozvodem DOHC.

Klepněte pro větší obrázek 

Technická avantgarda

Všechna kola byla zavěšena na spodních příčných ramenech a tlumičových vzpěrách McPherson. Zvláštností bylo odpružení zadních kol příčným listovým perem z kompozitu. Již v roce 1987 měl Cadillac Allanté automatické zapínání světlometů v závislosti na panujících světelných podmínkách a na přání dokonce speciální autotelefon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Samonosná karoserie byla vybavena plátěnou skládací střechou, ale v zimním období přišla vhod odnímatelná pevná střecha (hardtop) z hliníku, která proměnila Allanté v kupé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků