Cadilac CTS-V: facelift ve znamení výkonu (spy photos)

Nedávno jsme se zmiňovali o situaci v segmentu výkonných supersedanů, ve kterém probíhá nevyhlášená soutěž o dosažení co nejvyššího maximálního výkonu. Jedním z účastníků tohoto klání je model CTS-V od Cadillacu poháněný motorem V8 o výkonu 400 koní. To není zrovna málo. Ale co s takovým výkonem, když mu neodpovídá podvozek. Podle zpráv ze zámoří totiž současné CTS-V trpí nestabilitou zádě způsobenou odskakováním zadní nápravy. Navíc 400 koní bude velmi brzo znamenat místo na chvostu výkonového žebříčku.

Cadillac má tedy 2 problémy. Musí posílit motor a vyřešit problémy s podvozkem. Řešení prvního problému se zdá být na světě. Faceliftované CTS-V dostane motor s označením „LSA”, což je nový, kompresorem přeplňovaný „small block” V8, jehož výkon by se měl pohybovat nad hranicí 500 koní. Zvláštností motoru je integrace kompresoru přímo do sání, což je stejné řešení, které najdeme v budoucím Chevroletu Corvette SS/Blue Devil. Motor bude možno kombinovat jak s manuální, tak s automatickou převodovkou s řazením pádly pod volantem.

Řešením problémů s podvozkem má být kompletně přepracovaná zadní náprava. Cadillac se navíc rozhodl pomoci i masivní vzpěrou mezi předními tlumiči, která se ukrývá pod boulí na přední kapotě auta na obrázcích. Další věcí, která stojí za pozornost, jsou rozměry brzd. Už současné CTS-V využívá brzdy Brembo se 14" kotouči a zdá se, že v budoucnu tomu nebude jinak.

Výroba inovovaného CTS-V se má rozběhnout v říjnu 2008 a bude omezena na 7000 vozů ročně, což mu má zajistit exkluzivitu. Přejme Cadillacu, aby pro všechny našel kupce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků