Cadilac CTS-V: facelift ve znamení výkonu (spy photos)

Nedávno jsme se zmiňovali o situaci v segmentu výkonných supersedanů, ve kterém probíhá nevyhlášená soutěž o dosažení co nejvyššího maximálního výkonu. Jedním z účastníků tohoto klání je model CTS-V od Cadillacu poháněný motorem V8 o výkonu 400 koní. To není zrovna málo. Ale co s takovým výkonem, když mu neodpovídá podvozek. Podle zpráv ze zámoří totiž současné CTS-V trpí nestabilitou zádě způsobenou odskakováním zadní nápravy. Navíc 400 koní bude velmi brzo znamenat místo na chvostu výkonového žebříčku.

Cadillac má tedy 2 problémy. Musí posílit motor a vyřešit problémy s podvozkem. Řešení prvního problému se zdá být na světě. Faceliftované CTS-V dostane motor s označením „LSA”, což je nový, kompresorem přeplňovaný „small block” V8, jehož výkon by se měl pohybovat nad hranicí 500 koní. Zvláštností motoru je integrace kompresoru přímo do sání, což je stejné řešení, které najdeme v budoucím Chevroletu Corvette SS/Blue Devil. Motor bude možno kombinovat jak s manuální, tak s automatickou převodovkou s řazením pádly pod volantem.

Řešením problémů s podvozkem má být kompletně přepracovaná zadní náprava. Cadillac se navíc rozhodl pomoci i masivní vzpěrou mezi předními tlumiči, která se ukrývá pod boulí na přední kapotě auta na obrázcích. Další věcí, která stojí za pozornost, jsou rozměry brzd. Už současné CTS-V využívá brzdy Brembo se 14" kotouči a zdá se, že v budoucnu tomu nebude jinak.

Výroba inovovaného CTS-V se má rozběhnout v říjnu 2008 a bude omezena na 7000 vozů ročně, což mu má zajistit exkluzivitu. Přejme Cadillacu, aby pro všechny našel kupce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia

 

Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků
Minitest Volvo S90 D4 Polestar: První Volvo z Číny je tady!

Volvo S90 D4 Polestar (minitest)

Otestovali jsme Volvo S90 s prostřední dieselovou motorizací. Vyplatí se tovární "tuning" od Polestar?

9.  1.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků