Cadilac CTS-V: facelift ve znamení výkonu (spy photos)

Nedávno jsme se zmiňovali o situaci v segmentu výkonných supersedanů, ve kterém probíhá nevyhlášená soutěž o dosažení co nejvyššího maximálního výkonu. Jedním z účastníků tohoto klání je model CTS-V od Cadillacu poháněný motorem V8 o výkonu 400 koní. To není zrovna málo. Ale co s takovým výkonem, když mu neodpovídá podvozek. Podle zpráv ze zámoří totiž současné CTS-V trpí nestabilitou zádě způsobenou odskakováním zadní nápravy. Navíc 400 koní bude velmi brzo znamenat místo na chvostu výkonového žebříčku.

Cadillac má tedy 2 problémy. Musí posílit motor a vyřešit problémy s podvozkem. Řešení prvního problému se zdá být na světě. Faceliftované CTS-V dostane motor s označením „LSA”, což je nový, kompresorem přeplňovaný „small block” V8, jehož výkon by se měl pohybovat nad hranicí 500 koní. Zvláštností motoru je integrace kompresoru přímo do sání, což je stejné řešení, které najdeme v budoucím Chevroletu Corvette SS/Blue Devil. Motor bude možno kombinovat jak s manuální, tak s automatickou převodovkou s řazením pádly pod volantem.

Řešením problémů s podvozkem má být kompletně přepracovaná zadní náprava. Cadillac se navíc rozhodl pomoci i masivní vzpěrou mezi předními tlumiči, která se ukrývá pod boulí na přední kapotě auta na obrázcích. Další věcí, která stojí za pozornost, jsou rozměry brzd. Už současné CTS-V využívá brzdy Brembo se 14" kotouči a zdá se, že v budoucnu tomu nebude jinak.

Výroba inovovaného CTS-V se má rozběhnout v říjnu 2008 a bude omezena na 7000 vozů ročně, což mu má zajistit exkluzivitu. Přejme Cadillacu, aby pro všechny našel kupce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků