C5 Aircross míří do ČR. Vlajkovou loď Citroënu pořídíte ještě letos

Koncern PSA měl původně v plánu prodávat C5 Aircross pouze v Číně, obrovská poptávka po SUV a crossoverech v Evropě však jeho dřívější rozhodnutí změnila.

Před pár dny jsme psali o tom, že Citroën má v plánu uvést na evropské trhy novinku, která byla dříve vyhrazena pouze pro čínskou klientelu. Netrvalo dlouho a tato informace je oficiální. Koncern PSA vydal tiskovou zprávu, podle které se model C5 Aircross skutečně objeví také v ČR, a to už poměrně brzy.

Nový Citroën Berlingo oficiálně: Takhle stylová dodávka tu ještě nebyla

Nový Citroën Berlingo oficiálně: Takhle stylová dodávka tu ještě nebyla

Produkce evropské varianty bude na rozdíl od té čínské probíhat ve francouzském Rennes a první kusy dorazí k jednotlivým prodejcům koncem roku 2018, respektive počátkem roku 2019. Čím chce tento vůz zaujmout?

Jako spousta jiných crossoverů, může i C5 Aircross nabídnout výlučně pohon předních kol, přičemž na nezpevněném povrchu bude muset majitel spoléhat pouze na přizvednutý podvozek (se světlou výškou 230 mm) a speciální režim stabilizačního programu a protiprokluzového systému v rámci rozhraní Grip Control – vtipné je, že jeden z módů nese označení 4x4.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Skutečné čtyřkolky se zákazníci nicméně dočkají. Zatímco v první fázi budou k mání auta s klasickým spalovacím motorem, koncem roku 2019 Citroën představí C5 Aircross také v provedení plug-in hybrid. Přestože detaily prozatím známé nejsou, předpokládáme, že elektromotor bude v kombinaci se sadou dodatečně montovaných akumulátorů pohánět kola zadní nápravy.

Vlajková loď Citroënu v segmentu SUV je dlouhá 450 cm, široká 184 cm, vysoká 167 cm a rozvor náprav činí 273 cm. Pokud jde o vnitřní rozměry, automobilka slibuje dost místa pro pět cestujících, navíc ale i variabilitu a velký zavazadelník.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

V základní konfiguraci má objem 580 litrů, nicméně tři samostatná zadní sedadla lze posouvat v podélném směru a tímto trikem bude možné kufr zvětšit na 720 litrů. Pokud sedačky sklopíte, dostanete zavazadlový prostor o objemu až 1630 litrů.

Pokud se podíváme pod přední kapotu, najdeme tam jednu ze čtyř dostupných pohonných jednotek. Ty benzínové nabídnou výkon 130 anebo 180 koní, přičemž slabší varianta bude dostupná se šestistupňovým manuálně, zatímco ta výkonnější bude kombinovaná výlučně s osmistupňovým automatem od firmy Aisin.

Už nejen pro Čínu. Nový Citroën C5 Aircross dorazí také do Evropy

Už nejen pro Čínu. Nový Citroën C5 Aircross dorazí také do Evropy

Naftové agregáty budou produkovat ten samý výkon. Slabší BlueHDi se 130 koní bude možné párovat buď manuálem nebo automatem, naopak 180koňovou naftu dostanete pouze ve spojení s automatickou převodovkou o osmi stupních.

 

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo, zastoupeny budou nanejvýš lokálními dealery. Novinkou budou přidružené výstavy Mondial de la Moto a Mondial de la Mobilité.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října, od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie Ceed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 Aircross • Renault Clio • Suzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků