C5 Aircross míří do ČR. Vlajkovou loď Citroënu pořídíte ještě letos

Koncern PSA měl původně v plánu prodávat C5 Aircross pouze v Číně, obrovská poptávka po SUV a crossoverech v Evropě však jeho dřívější rozhodnutí změnila.

Před pár dny jsme psali o tom, že Citroën má v plánu uvést na evropské trhy novinku, která byla dříve vyhrazena pouze pro čínskou klientelu. Netrvalo dlouho a tato informace je oficiální. Koncern PSA vydal tiskovou zprávu, podle které se model C5 Aircross skutečně objeví také v ČR, a to už poměrně brzy.

Nový Citroën Berlingo oficiálně: Takhle stylová dodávka tu ještě nebyla

Nový Citroën Berlingo oficiálně: Takhle stylová dodávka tu ještě nebyla

Produkce evropské varianty bude na rozdíl od té čínské probíhat ve francouzském Rennes a první kusy dorazí k jednotlivým prodejcům koncem roku 2018, respektive počátkem roku 2019. Čím chce tento vůz zaujmout?

Jako spousta jiných crossoverů, může i C5 Aircross nabídnout výlučně pohon předních kol, přičemž na nezpevněném povrchu bude muset majitel spoléhat pouze na přizvednutý podvozek (se světlou výškou 230 mm) a speciální režim stabilizačního programu a protiprokluzového systému v rámci rozhraní Grip Control – vtipné je, že jeden z módů nese označení 4x4.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Skutečné čtyřkolky se zákazníci nicméně dočkají. Zatímco v první fázi budou k mání auta s klasickým spalovacím motorem, koncem roku 2019 Citroën představí C5 Aircross také v provedení plug-in hybrid. Přestože detaily prozatím známé nejsou, předpokládáme, že elektromotor bude v kombinaci se sadou dodatečně montovaných akumulátorů pohánět kola zadní nápravy.

Vlajková loď Citroënu v segmentu SUV je dlouhá 450 cm, široká 184 cm, vysoká 167 cm a rozvor náprav činí 273 cm. Pokud jde o vnitřní rozměry, automobilka slibuje dost místa pro pět cestujících, navíc ale i variabilitu a velký zavazadelník.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

V základní konfiguraci má objem 580 litrů, nicméně tři samostatná zadní sedadla lze posouvat v podélném směru a tímto trikem bude možné kufr zvětšit na 720 litrů. Pokud sedačky sklopíte, dostanete zavazadlový prostor o objemu až 1630 litrů.

Pokud se podíváme pod přední kapotu, najdeme tam jednu ze čtyř dostupných pohonných jednotek. Ty benzínové nabídnou výkon 130 anebo 180 koní, přičemž slabší varianta bude dostupná se šestistupňovým manuálně, zatímco ta výkonnější bude kombinovaná výlučně s osmistupňovým automatem od firmy Aisin.

Už nejen pro Čínu. Nový Citroën C5 Aircross dorazí také do Evropy

Už nejen pro Čínu. Nový Citroën C5 Aircross dorazí také do Evropy

Naftové agregáty budou produkovat ten samý výkon. Slabší BlueHDi se 130 koní bude možné párovat buď manuálem nebo automatem, naopak 180koňovou naftu dostanete pouze ve spojení s automatickou převodovkou o osmi stupních.

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků