C2 VTS: minisporťáček za půl milionu

Citroën rozšiřuje modelovou řadu C2 o ryze sportovní verzi C2 VTS. Jedná se o přirozený vývoj – verze VTS, která v nabídce modelové řady doplňuje stále populárnější C2 VTR, navazuje na úspěšný model Saxo VTS. (doplněny fotografie)
C2 VTS: minisporťáček za půl milionu

Citroën C2 VTS je dodáván s motorem 1.6i 16V se zvýšeným maximálním výkonem 125 k. Tento výkonný motor je dodáván s klasickou pětistupňovou manuální převodovkou. Sportovní ráz vozu je doplněn tuhým a všestranně vyváženým podvozkem.

Vnější design této nové verze převzal některé dynamické prvky modelu C2 – především čelní a zadní spojlery i rozšířené boční prahy lakované v barvě karoserie. Dravá osobnost vozu je zvýrazněna zcela novými slitinovými disky kol, chromovanou koncovkou výfuku a logem VTS.

Interiér modelu C2 VTS poskytuje atraktivní, sportovní vzhled. Obdiv si zaslouží sportovní sedadla se zesíleným bočním vedením, kůží potažený volant a hliníkové pedály.

Kompaktní sportovní Citroën C2 VTS je určen pro zákazníky, kteří hledají dokonalý pocit a radost z jízdy. Zároveň se jedná o vůz pro každodenní použití s vysokým stupněm pohodlí a bezpečnosti. Standardní výbava zahrnuje elektronický stabilizační systém ESP, automatickou klimatizaci, rádio s CD nebo elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro radost z řízení

Koncentrovaná energie – díky motoru 1.6i 16V s výkonem 125 k

Nový motor 1.6i 16V nabízí maximální výkon 90 kW (125 k) při 6 500 ot/min. Nejvyšší točivý moment je 143 Nm při 3 750 ot/min. Motor odráží výrazně sportovní povahu řady VTS. Nabízí vynikající výkony a vysoký jízdní komfort.

Motor vychází ze zážehové jednotky 1.6i 16V (80 kW / 110 k), na kterém byla provedena řada změn s cílem zvýšit maximální výkon:

  • změna zdvihu sacích a výfukových ventilů díky novým vačkovým hřídelím,
  • specifický rozdělovač sání
  • nový systém vstřikování,
  • nové výfukové rozvody, zejména v části zadních tlumičů hluku.

Nový Citroën C2 VTS je svižný již od nízkých otáček. Motor se vytáčí v pásmu až do 7 200 ot./min, kdy zasahuje omezovač.

Motor je dodáván výhradně s klasickou pětistupňovou manuální převodovkou. „Krátké“ převody řízení dodávají vozu na dravosti, razance odpovídá sportovní dynamice modelové řady C2. Vůz například dosahuje zrychlení z 80 - 120 km/h za 8,3 sekundy při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni a 11,3 sekundy při zařazeném pátém rychlostním stupni.

Podvozek šitý na míru

Citroën C2 je pověstná jistým a vyváženým chováním na silnici. Verze VTS přináší ještě lepší jízdní dynamiku a požitek z řízení.

Nastavení tlumičů je ještě tvrdší než u verze VTR, a posiluje tak sportovní charakter vozu:

  • nový zkrutný stabilizátor se zvýšenou tuhostí (průměr 21 oproti 20
    u verze VTR), 
  • nové přední a zadní vinuté pružiny (tuhost vpředu 45 % oproti 55 % u verzí VTR a vzadu 55 %, namísto 70).

Přímější elektrický posilovač řízení: mezi rejdy volantu je pouze 2,6 otáčky místo tří u ostatních vozů řady C2 (převodový poměr 16,2). Variabilní elektrický posilovač řízení umožňuje přesné a účinné najíždění vozu do zatáček. S měnící se rychlostí se plynule mění i účinek posilovače.

C2 VTS je vybaven koly o průměru 6,5 palce s novými pneumatikami Michelin Exalto 2 o rozměru 195/45 R16.

Radost bez omezení

Citroën C2 VTS nabízí skutečný požitek z řízení. Nad bezpečností posádky přitom bdí všechny prvky aktivní a pasivní bezpečnosti, které najdeme u ostatních modelů C2. Stabilita a vyváženost podvozku C2 VTS v řidiči okamžitě vzbudí pocit důvěry. Vysoká úroveň aktivní bezpečnosti je podpořena standardně dodávaným elektronickým stabilizačním systémem ESP. Systém zaručuje držení optimální stopy v případě chybného manévru nebo špatné přilnavosti k povrchu vozovky. ESP lze odpojit, a řidič si tak může zvolit zda jej chce využívat či nikoli.

Citroën C2 získal v nárazových testech sdružení EuroNCAP hodnocení 4 hvězdiček (29 bodů). Toto vysoké hodnocení svědčí o celkové bezpečnosti platformy 1 koncernu PSA, a současně vypovídá o hodnotě rozsáhlé bezpečnostní výbavy modelu C2 (4 airbagy od výbavy SX).

Očím pro radost

Čisté a výrazné linie dávají vozu C2 charakter. Jedinečná osobitost a jízdní dynamika jsou ideální základnou pro sportovní verzi. Citroën C2 VTS upoutá sportovní povahou karoserie, kterou se profilují i verze VTR. Čelní, boční a zadní spojlery lakované v barvě vozu tento sportovní vzhled podtrhují.

Verze VTS je snadno rozpoznatelná díky novým šestnáctipalcovým kolům „Suzuka“, které se u modelu Citroën  objevují vůbec poprvé. Kola mají oproti verzi C2 VTR ještě větší rozměry a vozu dodávají ještě větší stabilitu na silnici. Sportovní vzhled verze C2 VTS je také podpořen chromovanou koncovkou výfuku a logem VTS.

Automobilka Citroën u příležitosti uvedení modelu C2 VTS rozšiřuje paletu nabízených barev o červený pastelový lak Aden, který je oficiální barvou týmu Citroën Sport.

Styl interiéru: sportovní duch a vytříbenost

V interiéru C2 VTS posádka nalezne nová černá anatomická sedadla, jejichž barevné zpracování ladí s šedými průsvitnými dveřními madly.

Verze VTS zároveň nabízí výběr ze tří odstínů lemování sedadel jako VTR. V nabídce jsou barvy oranžová, modrá nebo zelená.

Specifika interiéru verze VTS spoluutvářejí sportovní charakter vozu:

  • volant potažený kůží,
  • řadicí páka s hliníkovou hlavou,
  • hliníkové pedály.

Pro radost z jízdy

Citroën C2 VTS dokonale padne do ruky všem díky možnosti všestranného nastavení ovládacích prvků a polohy za volantem. Volant je stavitelný ve dvou osách v ose 40 mm, sedadlo řidiče je výškově nastavitelné v rozpětí 50 mm a podélně posuvné v celkové vzdálenosti 230 mm. Tyto přednosti umožňují každému řidiči dokonale přizpůsobit interiér své postavě.

Pohodlí v interiéru usnadňuje každodenní používání vozu. Vnitřní prostor vozu je velký a patří mezi nejširší ve své třídě. Sportovní sedadla se zesíleným bočním vedením poskytují oporu a pohodlí. Zadní sedadla lze bez problémů odsunout či sklopit, čímž lze upravit objem zavazadlového prostoru dle potřeby.

Jako všechny vozy C2 verze VTS nabízí dvoudílné víko zavazadlového prostoru, jež umožňuje výborný přístup do zavazadelníku i za velmi stísněných podmínek. C2 VTS je sériově vybaven mimo jiné automatickou klimatizací, dešťovým a světelným senzorem, rádiem s přehrávačem CD a elektricky ovládanými a sklopnými zpětnými zrcátky.

Model Citroën C2 VTS s motorem 1.6i 16 V s výkonem 125 k, výbornými jízdními vlastnostmi, vysokou úrovní aktivní bezpečnosti a sportovním vzhledem si najde příznivce mezi nejnáročnějšími řidiči – milovníky dynamických vozů.

Cena byla stanovena na 485 900 Kč.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků