C2 Stop & Start, další úsporný Citroen na trhu

Automobilka Citroen představila dalšího zástupce svých úsporných vozů, které jsou vybaveny systémem Stop & Start. Malý model C2 tak přináší výhody nižší spotřeby a nižších emisí, které se projeví hlavně v městském a příměstském provozu.
C2 Stop & Start, další úsporný Citroen na trhu

Automobilka Citroen připravila další model, který je vybaven technologií Stop and Start, který přispívá ke snížení spotřeby hlavně při jízdách ve městech a tedy i ke snižování emisí. Spotřeba v městském provozu pak klesá zhruba o deset procent.

Citroen C2 Stop and Start je vybaven motorem o objemu 1,4 litru, který dává výkon 66 kW (90 k) a výkon je přenášen prostřednictvím robotizovaného manuálu na přední kola. Tento akční vůz dostane i odlišný stylingový paket s pozměněním předním a zadním nárazníkem, maskou chladiče, ochrannými lištami lakovanými v barvě vozu, stříbrnými klikami a koly z lehké slitiny o průměru 15". Také interiér dostane specifika, jedním z nich je modré čalounění sedadel a výplní dveří. Model je postaven na výbavě Ambiance a nabízí některé další doplňkové prvky, jako je omezovač rychlosti s tempomatem, automatickou klimatizaci, přední mlhové světla a automatické stěrače.

Stop and Start

Systém Stop and Start je poměrně jednoduchý, ale účinný. Při brzdění vedoucím k zastavení vozu se motor dočasně zastaví těsně před úplným zastavením vozu (při rychlosti nižší než 6 km/h) a na displeji se rozsvítí kontrolka. Spojka je v té době vypnutá a motor zůstane zastaven do doby, než pustíte brzdový pedál. Při jeho uvolnění se motor okamžitě uvede do činnosti a vy můžete vyrazit. Systém můžete kdykoli vypnout tlačítkem na palubní desce.

Systém prostřednictvím počítače ověřuje, zda jsou splněny podmínky pro dočasné zastavení motoru nebo pro jeho udržení v zastaveném (pohotovostním) stavu. Motor se znova automaticky uvede do chodu při požadavku řidiče na rozjezd vozidla.

Uvedení motoru do chodu se neuskuteční při výskytu některých zvláštních podmínek:

  • teplota motoru,
  • úroveň nabití akumulátoru,
  • extrémní hodnoty venkovní teploty (méně než – 10 °C, více než + 30 °C), když je v činnosti klimatizace,
  • příliš velký rozdíl mezi požadovanou teplotou interiéru a teplotou okolí,
  • aktivované odmlžování / odmrazování čelního skla,
  • zařazení zpětného chodu.

Hlavními prvky systému jsou :

  • Reverzní alternátor o výkonu 2 kW, který plní funkce startéru a alternátoru (dodává elektrickou energii do palubní sítě) a je namontován místo klasického alternátoru - výhoda startování prostřednictvím alternátoru spočívá v nehlučné činnosti a v rychlosti spuštění motoru (400 ms proti 800 ms u klasického startéru).
  • Elektronická jednotka, která zajišťuje úplné řízení alternátoru a také spojení s počítačem motoru a inteligentní řídící jednotkou (BSI).

Systém Stop & Start je doplněn speciálním akumulátorem, řemenem a napínákem.

Technické parametry C2 Stop and Start

Motor: 1 360 ccm
Výkon: 66 kW (90 k) při 5250 ot.
Točivý moment: 133 Nm při 3250 ot.

Nejvyšší rychlost: 181 km/h
Zrychlení 0-100: 13 s

Spotřeba:
Město: 6,8 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná spotřeba: 5,6 l

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků