C-1 není ani auto ani motorka. Je to něco lepšího

C-1 je elektrický motocykl, který nabízí komfort osobního automobilu: má klimatizaci i airbagy. Že by splněný sen motoristů z velkoměst?
C-1 není ani auto ani motorka. Je to něco lepšího

Možná je to jen velký humbuk, možná převratná novinka. Lit Motors, společnost ze San Franciska, představila bizarní kombinaci auta a motorky, stroj C-1. Na silnicích by se měl poprvé oficiálně představit koncem letošního roku.

Plně kapotovaný dvoumístný motocykl využívá gyroskopický efekt. Výsledkem je to, že stroj dokáže zůstat ve vzpřímené poloze i tehdy, když není v pohybu. 

Futuristicky vyhlížející motorka nabízí svým pasažerům nejen sucho a teplo, ale také bezpečnost – neupadne ani při havárii. 

Ovšem podle vyjádření výrobců nebude zrovna laciná. V prvních měsících bude prodávána v přepočtu za 375 000 korun, až se výroba rozjede naplno, cena klesne na 250 000 korun. 

Klepněte pro větší obrázek
Řešení pro ucpaná města?

Mluvčí společností Lit Motors řekl, že již v minulosti se mnozí pokoušeli vytvořit něco podobného, ale nikdo neuspěl. „Žádné jiné vozidlo na silnici nepoužívalo gyroskop takovým způsobem. Byly tady nějaké pokusy, ale nic podobného zatím nebylo stvořeno. Představte si  dětskou káču, jak dlouho se točí, zůstává ve vzpřímené poloze, bez pomoci zvenčí. Podobné je to i u C-1. Dokud se gyroskopy točí, stroj zůstává ve vzpřímené poloze.“

Tohle vozidlo spojuje to nejlepší z obou světů: bezpečnost aut s radostí z jízdy na motorce. Má pohodlná sedadla, volant, přístrojovou desku, klimatizaci, sound systém, bezpečnostní pásy a airbagy.

Je absolutně první svého druhu. C-1 je reprezentant zcela nové kategorie, není to ani auto ani motorka. Ten stroj je hbitý, mrštný, svižný, malý - to jsou vlastnosti motocykly. Přitom je bezpečný.

„Zamýšlíme představit C-1 po světě, odstartujeme v Kalifornii a v severní Americe, pak se vydáme do Evropy, východní Asie, jižní Ameriky a dále. Jsme si jisti, že tohle revoluční řešení zaujme a stane se rychle velmi populární. Očekáváme opravdu silnou odezvu, protože jsme vytvořili novou kategorii vozidel,“ řekl mluvčí Lit Motors.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jezdec nemusí mít helmu, kombinézu, stačí běžný oděv, dokonce do něj může usednout i v obleku.

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků