C-1 není ani auto ani motorka. Je to něco lepšího

C-1 je elektrický motocykl, který nabízí komfort osobního automobilu: má klimatizaci i airbagy. Že by splněný sen motoristů z velkoměst?
C-1 není ani auto ani motorka. Je to něco lepšího

Možná je to jen velký humbuk, možná převratná novinka. Lit Motors, společnost ze San Franciska, představila bizarní kombinaci auta a motorky, stroj C-1. Na silnicích by se měl poprvé oficiálně představit koncem letošního roku.

Plně kapotovaný dvoumístný motocykl využívá gyroskopický efekt. Výsledkem je to, že stroj dokáže zůstat ve vzpřímené poloze i tehdy, když není v pohybu. 

Futuristicky vyhlížející motorka nabízí svým pasažerům nejen sucho a teplo, ale také bezpečnost – neupadne ani při havárii. 

Ovšem podle vyjádření výrobců nebude zrovna laciná. V prvních měsících bude prodávána v přepočtu za 375 000 korun, až se výroba rozjede naplno, cena klesne na 250 000 korun. 

Klepněte pro větší obrázek
Řešení pro ucpaná města?

Mluvčí společností Lit Motors řekl, že již v minulosti se mnozí pokoušeli vytvořit něco podobného, ale nikdo neuspěl. „Žádné jiné vozidlo na silnici nepoužívalo gyroskop takovým způsobem. Byly tady nějaké pokusy, ale nic podobného zatím nebylo stvořeno. Představte si  dětskou káču, jak dlouho se točí, zůstává ve vzpřímené poloze, bez pomoci zvenčí. Podobné je to i u C-1. Dokud se gyroskopy točí, stroj zůstává ve vzpřímené poloze.“

Tohle vozidlo spojuje to nejlepší z obou světů: bezpečnost aut s radostí z jízdy na motorce. Má pohodlná sedadla, volant, přístrojovou desku, klimatizaci, sound systém, bezpečnostní pásy a airbagy.

Je absolutně první svého druhu. C-1 je reprezentant zcela nové kategorie, není to ani auto ani motorka. Ten stroj je hbitý, mrštný, svižný, malý - to jsou vlastnosti motocykly. Přitom je bezpečný.

„Zamýšlíme představit C-1 po světě, odstartujeme v Kalifornii a v severní Americe, pak se vydáme do Evropy, východní Asie, jižní Ameriky a dále. Jsme si jisti, že tohle revoluční řešení zaujme a stane se rychle velmi populární. Očekáváme opravdu silnou odezvu, protože jsme vytvořili novou kategorii vozidel,“ řekl mluvčí Lit Motors.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jezdec nemusí mít helmu, kombinézu, stačí běžný oděv, dokonce do něj může usednout i v obleku.

 

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků