C-1 není ani auto ani motorka. Je to něco lepšího

C-1 je elektrický motocykl, který nabízí komfort osobního automobilu: má klimatizaci i airbagy. Že by splněný sen motoristů z velkoměst?
C-1 není ani auto ani motorka. Je to něco lepšího

Možná je to jen velký humbuk, možná převratná novinka. Lit Motors, společnost ze San Franciska, představila bizarní kombinaci auta a motorky, stroj C-1. Na silnicích by se měl poprvé oficiálně představit koncem letošního roku.

Plně kapotovaný dvoumístný motocykl využívá gyroskopický efekt. Výsledkem je to, že stroj dokáže zůstat ve vzpřímené poloze i tehdy, když není v pohybu. 

Futuristicky vyhlížející motorka nabízí svým pasažerům nejen sucho a teplo, ale také bezpečnost – neupadne ani při havárii. 

Ovšem podle vyjádření výrobců nebude zrovna laciná. V prvních měsících bude prodávána v přepočtu za 375 000 korun, až se výroba rozjede naplno, cena klesne na 250 000 korun. 

Klepněte pro větší obrázek
Řešení pro ucpaná města?

Mluvčí společností Lit Motors řekl, že již v minulosti se mnozí pokoušeli vytvořit něco podobného, ale nikdo neuspěl. „Žádné jiné vozidlo na silnici nepoužívalo gyroskop takovým způsobem. Byly tady nějaké pokusy, ale nic podobného zatím nebylo stvořeno. Představte si  dětskou káču, jak dlouho se točí, zůstává ve vzpřímené poloze, bez pomoci zvenčí. Podobné je to i u C-1. Dokud se gyroskopy točí, stroj zůstává ve vzpřímené poloze.“

Tohle vozidlo spojuje to nejlepší z obou světů: bezpečnost aut s radostí z jízdy na motorce. Má pohodlná sedadla, volant, přístrojovou desku, klimatizaci, sound systém, bezpečnostní pásy a airbagy.

Je absolutně první svého druhu. C-1 je reprezentant zcela nové kategorie, není to ani auto ani motorka. Ten stroj je hbitý, mrštný, svižný, malý - to jsou vlastnosti motocykly. Přitom je bezpečný.

„Zamýšlíme představit C-1 po světě, odstartujeme v Kalifornii a v severní Americe, pak se vydáme do Evropy, východní Asie, jižní Ameriky a dále. Jsme si jisti, že tohle revoluční řešení zaujme a stane se rychle velmi populární. Očekáváme opravdu silnou odezvu, protože jsme vytvořili novou kategorii vozidel,“ řekl mluvčí Lit Motors.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jezdec nemusí mít helmu, kombinézu, stačí běžný oděv, dokonce do něj může usednout i v obleku.

 

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků