Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Peter Hochholdinger strávil u Audi 22 let, letos se však připojil do výrobního procesu kalifornské Tesly a může tak přístup a stádium pokroku obou značek v oblasti elektromobility směle porovnávat.

Jistě, novému zaměstnavateli se leckdo podobnými slovy rád zalíbí, ale z pozice výrobního ředitele Modelu S, Modelu X a především připravovaného Modelu 3 je zajímavé, jak velké rozdíly zde oproti evropskému koncernu vidí a co chce změnit v Tesle.

Bratři z Rakouska: Umíme lepší elektromotory než Tesla!

Bratři z Rakouska: Umíme lepší elektromotory než Tesla!

„Auta, která vyrábíme, jsou přibližně o sedm let před konkurencí. Je úžasné být součástí takové společnosti,“ řekl Hochholdinger a dodal: „Jsme jediní, kteří se soustředí čistě na elektromobily. To je ten rozdíl. Ostatní jsou stále klasickými výrobci aut se spalovacími motory a elektromobilitu neberou tak vážně.“ Právě pohon na elektřinu je pro něj jednoznačnou budoucností.

Autopilot Tesly je dopravním rizikem, říkají němečtí experti

Autopilot Tesly je dopravním rizikem, říkají němečtí experti

Do firmy ale hodlá přinést i něco od Audi. Především chce vylepšit logistiku: „Pokud přesně vím, kde se se nachází náklaďák, když přijíždí do továrny, potom vím naprosto přesně, na kterém překladišti bude za 30 nebo 40 minut,“ vysvětluje svou strategii a dodává: „Je ale potřebný dok volný? Jsou u něj lidé, kteří mohou díly převzít? Když letadlo přiletí na letiště, například do San Francisca, také všichni vědí, odkud kam letí a v kolik přesně. A továrna je jako letiště: náklaďáky přijíždí a odjíždějí, a vy o všem musíte mít dokonalý přehled. Musíte přesně vědět, na jaké překladiště kdo patří.“ Opravdu německy puntičkářský přístup může státem hojně podporované Tesle pomoci. Model 3 totiž bude pro tuto automobilkou klíčový a očekává se, že továrna pojede na plné obrátky.

Tesla vylepšila asistenční systém Autopilot. Už žádní mrtví?

Tesla vylepšila asistenční systém Autopilot. Už žádní mrtví?

Vypadá to, že se automobilová bitva pomalu přesouvá na nové bojiště - na pole elektromobility. Zástupci Volkswagen Group se totiž nedávno nechali slyšet, že chtějí být mezi elektromobily nejsilnější značkou na světě. Svou změnou strategie reagují na kauzu Dieselgate, kvůli které se spalovací motory chystá pomalu opouštět a vylepšit si u ekologicky smýšlejících zákazníků svou pověst. Tento plán má již svou podobu - koncept I.D. předznamenává elektromobil, který se bude po boku klasického Golfu vyrábět od roku 2020 a založí tak novou větev modelů Volkswagenu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků