Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Peter Hochholdinger strávil u Audi 22 let, letos se však připojil do výrobního procesu kalifornské Tesly a může tak přístup a stádium pokroku obou značek v oblasti elektromobility směle porovnávat.

Jistě, novému zaměstnavateli se leckdo podobnými slovy rád zalíbí, ale z pozice výrobního ředitele Modelu S, Modelu X a především připravovaného Modelu 3 je zajímavé, jak velké rozdíly zde oproti evropskému koncernu vidí a co chce změnit v Tesle.

Bratři z Rakouska: Umíme lepší elektromotory než Tesla!

Bratři z Rakouska: Umíme lepší elektromotory než Tesla!

„Auta, která vyrábíme, jsou přibližně o sedm let před konkurencí. Je úžasné být součástí takové společnosti,“ řekl Hochholdinger a dodal: „Jsme jediní, kteří se soustředí čistě na elektromobily. To je ten rozdíl. Ostatní jsou stále klasickými výrobci aut se spalovacími motory a elektromobilitu neberou tak vážně.“ Právě pohon na elektřinu je pro něj jednoznačnou budoucností.

Autopilot Tesly je dopravním rizikem, říkají němečtí experti

Autopilot Tesly je dopravním rizikem, říkají němečtí experti

Do firmy ale hodlá přinést i něco od Audi. Především chce vylepšit logistiku: „Pokud přesně vím, kde se se nachází náklaďák, když přijíždí do továrny, potom vím naprosto přesně, na kterém překladišti bude za 30 nebo 40 minut,“ vysvětluje svou strategii a dodává: „Je ale potřebný dok volný? Jsou u něj lidé, kteří mohou díly převzít? Když letadlo přiletí na letiště, například do San Francisca, také všichni vědí, odkud kam letí a v kolik přesně. A továrna je jako letiště: náklaďáky přijíždí a odjíždějí, a vy o všem musíte mít dokonalý přehled. Musíte přesně vědět, na jaké překladiště kdo patří.“ Opravdu německy puntičkářský přístup může státem hojně podporované Tesle pomoci. Model 3 totiž bude pro tuto automobilkou klíčový a očekává se, že továrna pojede na plné obrátky.

Tesla vylepšila asistenční systém Autopilot. Už žádní mrtví?

Tesla vylepšila asistenční systém Autopilot. Už žádní mrtví?

Vypadá to, že se automobilová bitva pomalu přesouvá na nové bojiště - na pole elektromobility. Zástupci Volkswagen Group se totiž nedávno nechali slyšet, že chtějí být mezi elektromobily nejsilnější značkou na světě. Svou změnou strategie reagují na kauzu Dieselgate, kvůli které se spalovací motory chystá pomalu opouštět a vylepšit si u ekologicky smýšlejících zákazníků svou pověst. Tento plán má již svou podobu - koncept I.D. předznamenává elektromobil, který se bude po boku klasického Golfu vyrábět od roku 2020 a založí tak novou větev modelů Volkswagenu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků