Bývalý šéf Škody Winfried Vahland se stal členem vedení Protonu

Po nedávné akvizici automobilky Lotus čínským Zhejiang Geely došlo nejen k změně ve vedení britského výrobce sportovních automobilů, ale současně také k obměně představenstva malajského Protonu.

Členem představenstva automobilka Proton z Malajsie je nově Winfried Vahland - bývalý šéf české automobilky Škoda, který do Mladé Boleslavi přišel v roce 2010 z Číny. Zde pět let vedl tamější Volkswagen.

Životopis tohoto automobilového odborníka je vůbec pestrý. Na rozdíl od velkého množství špičkových manažerů, působících v automobilovém průmyslu, má technické vzdělání.

Škoda pracuje na Karoqu RS. Možná to bude hybrid!

Škoda pracuje na Karoqu RS. Možná to bude hybrid!

Winfried Vahland se narodil v dubnu roku 1957 v Německu, kde také vystudoval strojírenství a ekonomiku na Technické univerzitě Darmstadt. Vzdělání v oblasti automotive si doplnil na institutu General Motors Institute v Michiganu (USA), kde získal titul Master Degree of Business Administration (MBA).

První „štaci“ učinil ve společnosti Adam Opel AG v roce 1984 jako projektový analytik evropských investic. O tři roky později se stal vedoucím oddělení Manufacturing Strategy Review v evropské pobočce General Motors.

V roce 1990 začal pracovat pro Audi jako ředitel kontroly a o tři roky později se stal ředitelem kontroly v celém koncernu Volkswagen.

Nový bratr Volva: Lynk & Co představuje koncept SUV

Nový bratr Volva: Lynk & Co představuje koncept SUV

Mezi roky 1995 až 1997 byl zodpovědný za koordinaci prodejů značky Volkswagen, Volkswagen Group a spadaly pod něj také prodeje celé asijsko-pacifické oblasti. V roce 1997 se stal výkonným finančním ředitelem v Brazílii a již o rok později tuto funkci zastával pro celý koncern. K tomu všemu řídil argentinský trh. 

V srpnu 2002 začíná jeho první mise ve Škoda Auto, kde byl jmenován členem představenstva společnosti, o rok později povýšil do pozice místopředsedy představenstva. V této funkci vydržel pouze rok a by přesunut do Číny, kde jako CEO šéfoval tamější větvi koncernu Volkswagen, aby se v roce 2010 vrátil zpět do Mladé Boleslavi jako generální ředitel.

V roce 2015 byl Vahland pověřen řízením operací v Severní Americe v rámci změn ve vedení kvůli emisnímu skandálu. Měl zastávat funkci generálního ředitele pro nově vytvořený koncernový region NAR (USA, Kanada a Mexiko) a zároveň být členem představenstva značky Volkswagen.

100 000 aut prodáme v ČR nejpozději příští rok, věří si Škoda

100 000 aut prodáme v ČR nejpozději příští rok, věří si Škoda

Proč nakonec další výzvu nepřijal, ví patrně jen on a jeho rodina. Oficiálně se mluví o neshodách ohledně strategie, kterou potvrdila i Škoda, neoficiálně za vším stály rodinné důvody.

Nyní se Vahland stal členem představenstva automobilky Proton.

Oba používané akademické tituly (Prof. Dr.) Winfried Vahland získal bez studia a skládání zkoušek, V roce 2006 mu Vysoká škola ekonomická v Praze udělila akademický titul čestný doktor ekonomie (Doctor honoris causa), v listopadu 2007 jej Shanghai Tongji University jmenovala poradním profesorem (Advisory Professor).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků