V Číně Vahland šéfoval tamější větvi koncernu Volkswagen

V Číně Vahland šéfoval tamější větvi koncernu Volkswagen

V roce 2006 mu Vysoká škola ekonomická v Praze udělila akademický titul čestný doktor ekonomie (Doctor honoris causa).

V roce 2006 mu Vysoká škola ekonomická v Praze udělila akademický titul čestný doktor ekonomie (Doctor honoris causa).

Vahland se stal jedním ze sedmi členů představenstva, které bude zodpovědné za Proton.

Vahland se stal jedním ze sedmi členů představenstva, které bude zodpovědné za Proton.

Svou první etapu ve ŠKODA AUTO odstartoval v roce 2002 a o rok později již byl místopředsedou představenstva.

Svou první etapu ve ŠKODA AUTO odstartoval v roce 2002 a o rok později již byl místopředsedou představenstva.

Zpět se vrátil v roce 2010.

Zpět se vrátil v roce 2010.

Do Severní Ameriky nakonec neodletěl, údajně prý kvůli nesouhlasu se zamýšlenou strategií.

Do Severní Ameriky nakonec neodletěl, údajně prý kvůli nesouhlasu se zamýšlenou strategií.

 V listopadu 2007 jej Shanghai Tongji University jmenovala poradním profesorem (Advisory Professor)

V listopadu 2007 jej Shanghai Tongji University jmenovala poradním profesorem (Advisory Professor)

Jeho pozice za Velkou louží nebyla náhodná, Vahland má bohaté zkušenosti s Brazílií a Argentinou, kde v 90. letech minulého století vedl Volkswagen.

Jeho pozice za Velkou louží nebyla náhodná, Vahland má bohaté zkušenosti s Brazílií a Argentinou, kde v 90. letech minulého století vedl Volkswagen.

Winfried Vahland vystudoval strojírenství a ekonomiku na Technické univerzitě Darmstadt.

Winfried Vahland vystudoval strojírenství a ekonomiku na Technické univerzitě Darmstadt.

Vahland pracoval nejprve pro Opel AG, až v roce 1990 se přes Audi usadil v koncernu Volkswagen.

Vahland pracoval nejprve pro Opel AG, až v roce 1990 se přes Audi usadil v koncernu Volkswagen.

V roce 2006 mu Vysoká škola ekonomická v Praze udělila akademický titul čestný doktor ekonomie (Doctor honoris causa).
Vahland se stal jedním ze sedmi členů představenstva, které bude zodpovědné za Proton.
Svou první etapu ve ŠKODA AUTO odstartoval v roce 2002 a o rok později již byl místopředsedou představenstva.
Zpět se vrátil v roce 2010.
10
Fotogalerie

Bývalý šéf Škody Winfried Vahland se stal členem vedení Protonu

Po nedávné akvizici automobilky Lotus čínským Zhejiang Geely došlo nejen k změně ve vedení britského výrobce sportovních automobilů, ale současně také k obměně představenstva malajského Protonu.

Členem představenstva automobilka Proton z Malajsie je nově Winfried Vahland - bývalý šéf české automobilky Škoda, který do Mladé Boleslavi přišel v roce 2010 z Číny. Zde pět let vedl tamější Volkswagen.

Životopis tohoto automobilového odborníka je vůbec pestrý. Na rozdíl od velkého množství špičkových manažerů, působících v automobilovém průmyslu, má technické vzdělání.

Winfried Vahland se narodil v dubnu roku 1957 v Německu, kde také vystudoval strojírenství a ekonomiku na Technické univerzitě Darmstadt. Vzdělání v oblasti automotive si doplnil na institutu General Motors Institute v Michiganu (USA), kde získal titul Master Degree of Business Administration (MBA).

První „štaci“ učinil ve společnosti Adam Opel AG v roce 1984 jako projektový analytik evropských investic. O tři roky později se stal vedoucím oddělení Manufacturing Strategy Review v evropské pobočce General Motors.

V roce 1990 začal pracovat pro Audi jako ředitel kontroly a o tři roky později se stal ředitelem kontroly v celém koncernu Volkswagen.

Mezi roky 1995 až 1997 byl zodpovědný za koordinaci prodejů značky Volkswagen, Volkswagen Group a spadaly pod něj také prodeje celé asijsko-pacifické oblasti. V roce 1997 se stal výkonným finančním ředitelem v Brazílii a již o rok později tuto funkci zastával pro celý koncern. K tomu všemu řídil argentinský trh. 

V srpnu 2002 začíná jeho první mise ve Škoda Auto, kde byl jmenován členem představenstva společnosti, o rok později povýšil do pozice místopředsedy představenstva. V této funkci vydržel pouze rok a by přesunut do Číny, kde jako CEO šéfoval tamější větvi koncernu Volkswagen, aby se v roce 2010 vrátil zpět do Mladé Boleslavi jako generální ředitel.

V roce 2015 byl Vahland pověřen řízením operací v Severní Americe v rámci změn ve vedení kvůli emisnímu skandálu. Měl zastávat funkci generálního ředitele pro nově vytvořený koncernový region NAR (USA, Kanada a Mexiko) a zároveň být členem představenstva značky Volkswagen.

Proč nakonec další výzvu nepřijal, ví patrně jen on a jeho rodina. Oficiálně se mluví o neshodách ohledně strategie, kterou potvrdila i Škoda, neoficiálně za vším stály rodinné důvody.

Nyní se Vahland stal členem představenstva automobilky Proton.

Oba používané akademické tituly (Prof. Dr.) Winfried Vahland získal bez studia a skládání zkoušek, V roce 2006 mu Vysoká škola ekonomická v Praze udělila akademický titul čestný doktor ekonomie (Doctor honoris causa), v listopadu 2007 jej Shanghai Tongji University jmenovala poradním profesorem (Advisory Professor).

2010-VW-Passat-Lingyu-i1.jpg2013-10-10-vahland.jpg2017-Proton-Appoints-New-CEO-3.jpg

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud